Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koud roken, interessante tip.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Koud roken, interessante tip.

    Sinds een hele tijd ben ik op zoek naar een manier om goedkoop en eenvoudig koud te roken (warm roken kan iedereen maar bij koud roken mag de t° niet boven de 30°C). Ik heb werkelijk al van alles geprobeerd van soldeerbouten tot extra hoge rookkasten en een gescheiden systeem met "intercooler". Het was altijd ergens wel iets.
    Nu heeft Barbecook een "cold smoker" op de markt gebracht, het ei van Colombus. Voor nog geen 30 € heb je een eenvoudig systeem dat op een kwartier tijd koude rook genereert voor uren. Je hebt er geen ommezien naar en je kan een BBQ type Weber gebruiken ervoor (deksel nodig) maar ook een oude emmer of ton volstaan.
    Niet makkelijk te vinden (grotere AVV en "het Vlaams Zaadhuis" in Waarschoot hebben ze) maar een echte aanrader.

    Als je wil garen dan kan je eerst koud roken en dan nagaren in een oven, dan heb je alles comfortabel onder controle. In het andere geval moet je er bijna blijven naast zitten want voor hetzelfde geld stopt de rookvorming of slaat de vlam er in, hier niet.
    Zalig.

    Ik heb wel geen voordeel van welke aard dan ook bij deze post maar voor wie een ideetje wil van de uitvoering :

    Barbecook Cold Smoke Generator Pack. It is designed for cold smoking fish, cheese, sausages, meats etc. up to 10 hours


    Ik had er zelf moeten aan denken.

    Paul (de makreel is momenteel aan het garen, vandaar dit bericht).

  • #2
    Re: Koud roken, interessante tip.

    Ik kreeg hier plots een déjà vu gevoel Paul
    Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.

    Comment


    • #3
      Re: Koud roken, interessante tip.

      Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
      Ik kreeg hier plots een déjà vu gevoel Paul
      http://forum.belgiumdigital.com/f59/...en-470952.html
      tja..... Me to...?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Koud roken, interessante tip.

        Oei Paul, gelukkig lezen je kinderen hier niet mee, anders wordt het...... http://m.youtube.com/watch?v=LjjHoUSTHtM&gl=BE

        Het schijnt dat je door die koud gerookte dingen te eten vergeetachtig wordt. :-)
        Last edited by Guest42; 30 maart 2014, 17:12.

        Comment


        • #5
          Re: Koud roken, interessante tip.

          Ik zat verdikkie al te twijfelen
          Maar ik ben niet al te fel in mijn gewone doen dit weekend. Eergisteren een weentelefoon gekregen van mijn schoonzus, blijkbaar is er negatief nieuws gelekt over mijn broer (2 weken geleden maag kwijt, kanker) maar ze willen niks zeggen voor het gesprek van de chirurg nav de weefselanalyse nu komende dinsdag. Juist terug uit het UZAntwerpen, hij is van de meeste buizen en leidingen verlost, kan al eten en drinken en ziet er goed uit maar het onderwerp is blijkbaar onbespreekbaar.
          Lastig, we hadden ook gehoord dat we er niet mochten over beginnen.
          Donderdag ll zelf weer eens naar de vampier geweest (kankermarkers voor prostaat een factor 5 te hoog) maar dat ligt gelukkig aan een onsteking, zo bleek 's anderendaags uit de analyse. Nu nog een tijd antibiotica eten zou moeten volstaan.

          Maar, @Geert en @Vincent : het recept voor pesto ben ik nog niet vergeten, de laatste batch komt morgen, de zalm ligt in de kelder te reanimeren .
          Ik vergeetachtig en mijn vrouw selectief doof, best dat ik mijn genen al doorgegeven heb
          Maar even serieus : voor namen, gezichten en boeken ea heb ik een zeer bijzonder geheugen (ik ken zelfs nog de tekst van een geheugenles die ik in het middelbaar ooit heb gekregen als straf). Maar wat ik schrijf op BD hoort daar blijkbaar niet bij
          Heeft het te maken met intikken of schrijven ? In ieder geval heb ik enorme last van schermblindheid, ik moet mijn examens altijd eerst lezen op papier.

          En gevoel voor oriëntatie heb ik ook niet

          Maar de makreel smaakt moet ik zeggen.
          Of was het nu pladijs ???

          Paul

          Comment


          • #6
            Re: Koud roken, interessante tip.

            Geen probleem Paul , we zijn er om elkaar te helpen toch?
            Sterkte in elk geval en hopelijk toch geen slecht nieuws deze week (en laat de forel smaken )

            Comment


            • #7
              Re: Koud roken, interessante tip.

              Heb deze avond een stuk zalm op de pekel gezet om heel daarna veel uren later eerst te laten rusten en dan koud te roken ongeveer 2-3 dagen later.
              laat wel weten hoe het is afgelopen.

              Comment

              Working...
              X