Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

windows xp

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • windows xp

    Hallo,
    Langs alle kanten word ik bestookt met meldingen dat windows xp niet meer wordt
    ondersteund met beveiligingsupgrades na 8 april 2014.Zeker mijn bank,want ik doe
    aan home banking.Mijn pc is 8 jaar oud maar nog geen probleem mee gehad werkt
    wel iets trager.Wat is de beste oplossing of ben ik dringend aan een nieuwe toe?
    Dank bij voorbaat

  • #2
    Re: windows xp

    Toe aan iets nieuws. Je gaat toch ook het slot vervangen van je buitendeur mocht je de sleutel kwijt zijn en de deur niet meer kan sluiten?

    Comment


    • #3
      Re: windows xp

      Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
      Toe aan iets nieuws. Je gaat toch ook het slot vervangen van je buitendeur mocht je de sleutel kwijt zijn en de deur niet meer kan sluiten?
      Het slot wel, maar de hele deur moet daarom nog niet vervangen worden.

      Kijk eens uit naar een ander besturingssysteem.
      Een upgrade van Windows, of een gratis Linux alternatief zoals Linux Mint

      Comment


      • #4
        Re: windows xp

        Acht jaar is inderdaad een behoorlijke ouderdom voor een PC. Upgraden zou ik zeker niet aanraden maar uitkijken naar een nieuwe die voldoet aan uw eisen.
        Nieuwe PC's zijn krachtiger en zuiniger.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: windows xp

          Op zich is met XP niets mis en wanneer je de veiligheid in het oog houdt (antivirus bijwerken, ....) kan je nog jaren plezier hebben van je PC.
          Het probleem gaat vooral liggen bij de bank omdat ze gewoon XP niet meer gaan ondersteunen. Je HomeBanking zal ophouden te werken. En dan moet je wel mee.
          Linux zou een oplossing kunnen zijn (ik heb nooit problemen gehad met HomeBanking onder Linux). Of werken via een smartphone applicatie? Of korte pijn, een nieuwe PC of je oude opwaarderen.

          Edit:
          Nog een mogelijke oplossing: heb je al gedacht om in een virtuele omgeving (bijv. virtual box) een ander besturingssysteem te draaien? Als je even googelt vind je kant en klare iso's die je in die virtuele omgeving kan draaien en zo kan je dan HomeBanken.
          Last edited by nabi; 30 maart 2014, 10:01.

          Comment


          • #6
            Re: windows xp

            Linux heeft ook problemen hoor met beveiligingsproblemen maar wordt idd nog bijgewerkt.
            XP kwam in november 2001 op de markt, een eeuwigheid in deze digitale wereld en komende van Win95 & Win98 (we gaan het niet hebben over ME ) was dit een verademing maar het is tijd om verder te gaan en hoe spijtig het ook mag zijn maar tussen XP en het huidige Win8.1 zit ME, Vista en Win7 nog eens tussen. Men moet niet elk OS volgen maar men moet evengoed ervaren dat het soms genoeg is geweest.

            Comment


            • #7
              Re: windows xp

              Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
              Op zich is met XP niets mis en wanneer je de veiligheid in het oog houdt (antivirus bijwerken, ....) kan je nog jaren plezier hebben van je PC.
              ....
              Antivirus programma's gaan geen backdoor dichten in Win XP hoor.

              Comment


              • #8
                Re: windows xp

                Oorspronkelijk geplaatst door kylian Bekijk bericht
                Hallo,
                Langs alle kanten word ik bestookt met meldingen dat windows xp niet meer wordt
                ondersteund met beveiligingsupgrades na 8 april 2014.Zeker mijn bank,want ik doe
                aan home banking.Mijn pc is 8 jaar oud maar nog geen probleem mee gehad werkt
                wel iets trager.Wat is de beste oplossing of ben ik dringend aan een nieuwe toe?
                Dank bij voorbaat
                We kennen niet jouw gehele plaatje maar als je géén gamer bent, schaf je dan een voor jouw betaalbare pc aan met Windows 8.1.
                Dan heb je alles nieuw en hopelijk gaat die ook weer 8 jaren mee

                Je kan ook dit vooraf proberen (controleren):
                Learn how to upgrade your existing device to Windows 10 or buy a new PC. Get answers to common questions about upgrading to Windows 10.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: windows xp

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                  Antivirus programma's gaan geen backdoor dichten in Win XP hoor.
                  Vandaar dat ik schreef "wanneer je de veiligheid in het oog houdt" en ook die "..." in mijn antwoord. Als je actief bent op "grey" sites en wild downloadt, lukraak mails opent en wat weet ik nog, kan de beste antivirus ook in de mist gaan op nieuwe malware, ongeacht de Windows versie.

                  Comment


                  • #10
                    Re: windows xp

                    Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                    Op zich is met XP niets mis en wanneer je de veiligheid in het oog houdt (antivirus bijwerken, ....) kan je nog jaren plezier hebben van je PC.
                    Slecht advies. Er is heel veel mis met XP. Ook met 8.1. Verschil is dat Microsoft de veiligheidgaten die in XP zullen worden ontdekt niet meer zal dichten. Daar is geen antivirus tegen opgewassen. TS heeft dus twee opties. Huidig systeem upgraden naar 8.1 of een nieuwe bakkie aanschaffen. Ik zou voor optie twee gaan.

                    Jan

                    Comment


                    • #11
                      Re: windows xp

                      Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                      Slecht advies. Er is heel veel mis met XP. Ook met 8.1. Verschil is dat Microsoft de veiligheidgaten die in XP zullen worden ontdekt niet meer zal dichten. Daar is geen antivirus tegen opgewassen. TS heeft dus twee opties. Huidig systeem upgraden naar 8.1 of een nieuwe bakkie aanschaffen. Ik zou voor optie twee gaan.

                      Jan
                      Voila, precies zoals ik in #7 neerschreef. Ik ga het straffer zeggen: er is met elk OS iets mis en dat hoeft daarom niet OS eigen te zijn, Adobe met hun Acrobat reader bv., Java, ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: windows xp

                        Zet er een linux distro op...in een wip ben je virus save en werkt je (oude)computer tienmaal vlugger !

                        Comment

                        Working...
                        X