Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijs/kwaliteitsverhouding "A" en "B" merken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijs/kwaliteitsverhouding "A" en "B" merken

    Beste forumleden,

    Ik bezit een Canon en bij voorkeur koop ik ook een (nieuwe) camera van een merk dat van oudsher naam gemaakt heeft met fotocamera's en niet de laatste Aldi Medion of Trust camera, om eens een paar "B" merken(?) te noemen.

    Toch blijft de vraag in hoeverre je nu betaalt voor de naam/service(?), terwijl de zgn. B merken er misschien best mogen zijn en zeker voor dat geld. Is er dan toch sprake van snobisme?

    Wat me bijvoorbeeld opvalt is dat er bij de goedkopere merken kwistig gestrooid wordt met megapixels, wat bij A merken zou betekenen dat ze zo ongeveer het vijfvoudige zouden moeten kosten. Nu weet ik wel dat het vooral in de opbouw van de camera zit en mensen misleidt worden met de hoeveelheid MP's, maar toch.

    Wie weet uit eigen bevinding of de prijs/kwaliteitsverhouding van de "A" merken t.o.v. de "B" merken redelijk is, of juist niet?

  • #2
    Ik denk dat je niet echt voor de naam betaald. Canon, Nikon, Sony, ... ze maken bijna allemaal kwaliteitsproducten, en ja die kosten nu eenmaal veel geld.

    Een B merk, mja, er staat wel op de body (als je dat zo kan noemen ) wel dat ze 5 MP enzo hebben, maar ofdat dit werkelijk zo is ...

    Ik denk dat je beter een A merk koopt tegen een hogere prijs en een veel hogere kwaliteit, dan een B merk dat heel goedkoop is, maar later blijkt dat je het geld beter had bijgehouden voor een A merk
    Canon 300D + Canon 18-55 EF-s HSM

    Comment

    Working...
    X