Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eland

    Imposante bull @ Mashatu, Tuli block, Botswana.

    Voor een keer bleef hij staan, ipv een bijdrage te leveren aan mijn "Bums of Africa" collectie.

    http://www.theafricabug.com

  • #2
    Re: Eland

    Knap maar geen eland.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

    Comment


    • #3
      Re: Eland

      Zijn die blauw van kleur Jochen ? ;-)
      Imposante verschijning !

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Eland

        Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
        Knap maar geen eland.
        En wat mag het dan zijn Johan ?

        Comment


        • #5
          Re: Eland

          Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
          En wat mag het dan zijn Johan ?
          De naam elandantilope zou gepaster zijn. Mooi beeld maar idd te blauw.
          http://www.paulvanrooy.be

          Comment


          • #6
            Re: Eland

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Zijn die blauw van kleur Jochen ? ;-)
            Imposante verschijning !

            grts
            Sieg
            Dit is genomen vroeg op de ochtend, en inderdaad hun vacht heeft zo'n "velvet" glans in het halfdonker. Ik kan de foto warmer maken en dat blauw weg doen, en dan is de rest van de foto té warm. Of ik kan natuurlijk selectief gaan verwarmen.

            Maar weet je; ik doe dat soort ge-edit niet graag. Alsof het studio-fotografie zou zijn, waar alles "perfect" moet zitten qua kleur. Geef mij maar zoals het ginder écht is; dat enorme verschil tussen enerzijds het "golden light" van een dier dat in het eerste warme ochtendlicht staat en anderzijds zijn donkere kant waar nog "de nacht in zit" is net het interessantste. Wij zijn dat niet gewoon, met het diffuse licht dat wij krijgen van onze zon. Dus we zijn ook dit soort beelden niet gewoon. Maar waarom dat beeld aanpassen naar onze normen? Da's een verarming, vind ik.

            Mijn mening natuurlijk hee.
            Kan snappen dat dit niet wordt gesmaakt.

            Ach, misschien word ik wel een trendsetter
            http://www.theafricabug.com

            Comment


            • #7
              Re: Eland

              Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
              Knap maar geen eland.
              Als FGASA certified field guide kan ik je zeggen; dit is weldegelijk een eland hoor.

              Heb ook geen zin om "elandantilope" te gaan zeggen omdat er op een ander continent ook een eland rondloopt. Tenslotte zegt men ook niet "kudu antilope" of "nyala antilope" etc.
              http://www.theafricabug.com

              Comment


              • #8
                Re: Eland

                Ik houd wel van je ietwat tegendraadse manier van fotograferen. Elke keer spreekt er een enorm respect en grote liefde voor de natuur uit.
                Begrijp mij niet verkeerd. Mensen die veel aandacht besteden aan het nabewerken van hun foto's om het perfecte plaatje af te leveren, krijgen ook mijn respect en bewondering. Maar jouw no-nonsens benadering spreekt mij eveneens erg aan. Ik zou alvast graag met jou op stap gaan om dit soort plaatjes te maken (eerst nog wat sparen en mijn fotovaardigheden bijspijkeren )

                Nog even over de foto: Het dier mooi weergegeven in zijn natuurlijke habitat.

                Mvg,
                Chris
                Geniet van foto's maken

                Comment


                • #9
                  Re: Eland

                  Thanks Chris!
                  Als je safari plannen in je hoofd hebt wil ik altijd wel een klapke doen.

                  Truth be told; ik weet dat ik in den beginne vaak verkeerd over kwam. Misschien nu nog, voor wie me niet of minder goed kent. Ik durf natuurlijk zeggen/schrijven dat ik als het ware goede raad naast me neer leg. Sommige mensen interpreteren dat fout. Ik kan weldegelijk tegen kritiek, en het is niet dat ik de commentaren niet apprecieer hoor. Nee, ik kan best nog heel wat leren.

                  Maar het is gewoon dat ik af en toe wil duidelijk maken wat je écht mag verwachten als je op safari gaat, en dat dat niet de plaatjes zijn zoals sommige natuurfotografen posten op het internet. Zij posten enkel hun vijf beste plaatjes, die vaak nog enorm zijn bewerkt om te passen in westerse ogen. Vaak zeer steriele platen, waarbij het subject enorm geïsoleerd is van zijn omgeving, en waar geen enkel takje verkeerd zit. En steeds dezelfde subjecten; leeuw, olifant,, ... Ik snap waarom ze het doen ook; klanten lokken voor hun workshops in de bush bvb. Vaak gaan zo'n workshops bijna evenveel over bewerking als over het fotograferen zélf.

                  Daarmee vergeleken; persoonlijk ben ik pas in tweede plaats natuurfotograaf. In eerste plaats ben ik field guide. Ik wil niet slechts vijf platen posten. Waar zit de fun? Ik wil elke dag een plaat posten (maar kom er niet veel toe door te druk schema, maar ook omdat ik de discipline niet heb). In feite zou ik het eens moeten doen. Bvb eens 50 dagen elke dag een verschillende vogel posten. Maar wel steeds met een takske voor, haha. Gewoon omdat ik het kan. Allee... 100 vogels ook, als het moet.

                  Mvg,

                  J.
                  http://www.theafricabug.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eland

                    Eventjes off topic.
                    @Chris: ik moet (zwaar woord ) voor het werk dit jaar minimum nog 3x, mogelijks 4x naar Zuid-Afrika. Ik heb niet de luxe om er weken aan stuk te blijven (te druk) maar ga zeker 1x, mogelijks 2x, een week safari doen in de Kruger en ga dit laten regelen en boeken via Jochen. En voor mij is dat ook omwille van de no-nonsens benadering .

                    Comment

                    Working...
                    X