Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Denk straks aan de klok

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Denk straks aan de klok

    Uurtje vooruit zetten

    Heeft er iemand last van?
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Re: Denk straks aan de klok

    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Uurtje vooruit zetten

    Heeft er iemand last van?
    ikke ! ! !
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #3
      Re: Denk straks aan de klok

      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
      ikke ! ! !
      Niet ! ! !

      Ik reis door zoveel verschillende tijdszones dat ik die hele discussie die 2x per jaar gehouden wordt een non-discussie. Cru gezegd: niet normaal als je een uur tijdsverschil gaat voelen en tijd voor een dokter.

      Comment


      • #4
        Re: Denk straks aan de klok

        klok vooruit
        Website: cameraobschuura.nl
        Twitter: @CameraObSchuura
        FaceBook: Cameraobschuura

        Comment


        • #5
          Re: Denk straks aan de klok

          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Uurtje vooruit zetten
          Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.

          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Denk straks aan de klok

            Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
            Niet ! ! !

            Ik reis door zoveel verschillende tijdszones dat ik die hele discussie die 2x per jaar gehouden wordt een non-discussie. Cru gezegd: niet normaal als je een uur tijdsverschil gaat voelen en tijd voor een dokter.
            Ik heb het niet over het tijdsverschil
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Denk straks aan de klok

              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Ik heb het niet over het tijdsverschil
              Het heeft zijn nadelen in beide richtingen.
              Gisteren er nog een interessante docu over gezien.
              Heeft ook te maken met het bioritme en ons immuunsysteem.

              Voor mij mag het afgeschaft worden: het doel waarvoor het ingevoerd werd, wordt toch nooit bereikt.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Denk straks aan de klok

                Hier gaan we weer...
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #9
                  Re: Denk straks aan de klok

                  Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                  Hier gaan we weer...
                  Ik ben al geweest
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Denk straks aan de klok

                    Elk jaar dezelfde discussie. Voor mijn part: blijf eraf (van het uur te veranderen, bedoel ik). De tijd is de zonnetijd, en die mag je voor mijn part vooruit of achteruit zetten, afhankelijk t.o.v. die zon (internationale afspraaak afhankelijk van Greenwich Mean Time). Maar de zonnetijd verandert niet, dus: blijf eraf. Ik heb geen enkel probleem met afspraken als: vanaf 1 april (of welke datum je ook stelt) gaat de winkel (je werk, het bedrijf...) open om 8u ipv om 9u, maar blijf van die klok af: 8u=8u.
                    Als de werkende mens om 6u wil opstaan: ik juich dat toe, maar pas een aantal uur (afhankelijk van wat men afspreekt, dus) later.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Denk straks aan de klok

                      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Elk jaar dezelfde discussie. Voor mijn part: blijf eraf (van het uur te veranderen, bedoel ik). De tijd is de zonnetijd, en die mag je voor mijn part vooruit of achteruit zetten, afhankelijk t.o.v. die zon (internationale afspraaak afhankelijk van Greenwich Mean Time). Maar de zonnetijd verandert niet, dus: blijf eraf. Ik heb geen enkel probleem met afspraken als: vanaf 1 april (of welke datum je ook stelt) gaat de winkel (je werk, het bedrijf...) open om 8u ipv om 9u, maar blijf van die klok af: 8u=8u.
                      Als de werkende mens om 6u wil opstaan: ik juich dat toe, maar pas een aantal uur (afhankelijk van wat men afspreekt, dus) later.
                      Jong en gezonde mensen kunnen er beter tegen
                      Voor mij: afschaffen die 'nest'.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Denk straks aan de klok

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                        Niet ! ! !

                        Ik reis door zoveel verschillende tijdszones dat ik die hele discussie die 2x per jaar gehouden wordt een non-discussie. Cru gezegd: niet normaal als je een uur tijdsverschil gaat voelen en tijd voor een dokter.
                        Zelfs zonder tijdszones te bereizen sta ik achter je standpunt. (en ik ben niet meer van de jongste).
                        Maar ik kan begrip opbrengen voor mensen die er toch last van hebben (al zal dat dikwijls gewoon tussen de oren zitten denk ik).
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #13
                          Re: Denk straks aan de klok

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Zelfs zonder tijdszones te bereizen sta ik achter je standpunt. (en ik ben niet meer van de jongste).
                          Maar ik kan begrip opbrengen voor mensen die er toch last van hebben (al zal dat dikwijls gewoon tussen de oren zitten denk ik).
                          Mogelijk.
                          Maar mensen die er last van hebben willen wellicht een degelijk antwoord waarom ze er zo last van hebben.
                          Ik pretendeer niet dat ik het alles verklarende antwoord kan leveren.

                          Het kan misschien erger zijn als er niks tussen die oren zit en daarvan zelfs nooit iets gemerkt hebben
                          Last edited by theokus; 29 maart 2014, 19:41.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Denk straks aan de klok

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                            Niet ! ! !

                            Ik reis door zoveel verschillende tijdszones dat ik die hele discussie die 2x per jaar gehouden wordt een non-discussie. Cru gezegd: niet normaal als je een uur tijdsverschil gaat voelen en tijd voor een dokter.
                            Reis zoveel je wil, misschien is dat JOUW keuze --in mijn geval was dat omdat mijn US baas dat besliste (en dan kan ik je nog vertellen wat ik er persoonlijk van vond )-- maar laat die 'universele' tijd met rust. Ook 'universeel' is een afspraak, zover kan ik je nog volgen, maar er is geen enkele reden om ter plaatse enig verschil te moeten maken tussen een 'winter'tijd en een 'zomer'tijd. Dat is puur subjectief. Ik wil nog aannemen dat iemand op een bepaald moment (ik herinner me dat moment, was jij er toen al?) gedacht heeft: "tiens, hiermee los ik een energieprobleem op", maar met harde cijfers is dit -voor mijn part- nooit aangetoond. Nogmaals: spreek (op je eigen bedrijf, maar niet voor de hele westeuropese gemeenschap) af: vanaf 1april beginnen we om 7u te werken, maar het is en blijft 8u.
                            Voor de rest is deze discussie al zo vaak gevoerd.

                            (wij hebben ooit, toen ik nog jong was, om 2u 's nachts met z'n vieren -twee koppels- beslist om onze horloges een aantal uur terug te zetten. Heerlijk, maar de rest van de wereld had niet de ellende die wij er wel achteraf van hadden. )
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Denk straks aan de klok

                              Inderdaad Les, ik schrijf hier altijd mijn persoonlijk standpunt neer . Wat ook de beweegreden mag geweest zijn een zomeruur in de voegen is dit mogelijks achterhaald maar dat mensen op verlof gaan naar Tenerife, naar Portugal, Engeland of IJsland dan wel Oekraïne dan krijg je daar ook te maken met een andere tijdszone en dan heb ik het nog over een uurtje verschil. Hopelijk voor hun wennen ze snel of kunnen ze collectief behandeld worden voor depressie, insomnia, ...

                              Comment

                              Working...
                              X