Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tegenlicht fotograferen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tegenlicht fotograferen.

    Ik zou graag enkele Tips hebben voor het volgende,

    Ik weet dat Trouwfotografen , meestal tegen het licht in fotograferen omdat de trouwers dan netjes niet in de zon of t'licht hoeven te kijken.

    Deze week heb ik foto's genomen aan zee van vrienden van me, en ik heb geprobeerd om tegenlicht te fotograferen om een van mijn vrienden degelijk last had van de zon.
    Maar dat lukt met dus niet echt zoals ik het wou...

    Zijn hier tips voor ?

    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Tegenlicht fotograferen.

    flitsen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Tegenlicht fotograferen.

      En overbelichten.
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

      Comment


      • #4
        Re: Tegenlicht fotograferen.

        Thanks ! Ik ga het alvast een testen in't kort. Nu t'zonnetje af en toe schijnt.

        Comment


        • #5
          Re: Tegenlicht fotograferen.

          Belichtingscompensatie gebruiken, toch?
          Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

          Comment


          • #6
            Re: Tegenlicht fotograferen.

            Licht meten op de achtergrond (achtergrond 1 stop onderbelichten) en onderwerp inflitsen.
            Dit geeft meer dieptegevoel in de foto.
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #7
              Re: Tegenlicht fotograferen.

              Is dit mogelijk zonder een Externe flits ?

              Want ik heb mijn camera volledig manueel ingesteld, en van zodra ik de flitser aan liet dan ging mijn sluiterstijd nr max 1/200sec. Of is dat degelijk de bedoeling ?

              Comment


              • #8
                Re: Tegenlicht fotograferen.

                Die sluitertijd van maximum 1/200 is je maximum synchronisatie snelheid. Ga je naar een snellere sluiter, bijvoorbeeld 1/600 zal dit een zwarte band geven op je foto. Dit komt omdat je sluiter al aan het dichtgaan is tijdens de flits. Op veel toestellen is er daarom een extra functie: Hypersync. Door deze optie kun je wel snellere sluitertijden halen.
                Maar zoals zo vaak in de fotografie heeft ook dit weer ergens een gevolg. Bij Hypersync verliest je flits aan kracht, wat misschien geeft dat je portret te donker wordt omdat de flits niet genoeg licht geeft tegen de felle zon. Oplossing zou kunnen zijn om de flits dichter bij de persoon te zetten, bij een flits op het toestel veranderd dan ook je brandpunt en perspectief.

                Comment


                • #9
                  Re: Tegenlicht fotograferen.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Bart_P Bekijk bericht
                  Die sluitertijd van maximum 1/200 is je maximum synchronisatie snelheid. Ga je naar een snellere sluiter, bijvoorbeeld 1/600 zal dit een zwarte band geven op je foto. Dit komt omdat je sluiter al aan het dichtgaan is tijdens de flits. Op veel toestellen is er daarom een extra functie: Hypersync. Door deze optie kun je wel snellere sluitertijden halen.
                  Maar zoals zo vaak in de fotografie heeft ook dit weer ergens een gevolg. Bij Hypersync verliest je flits aan kracht, wat misschien geeft dat je portret te donker wordt omdat de flits niet genoeg licht geeft tegen de felle zon. Oplossing zou kunnen zijn om de flits dichter bij de persoon te zetten, bij een flits op het toestel veranderd dan ook je brandpunt en perspectief.
                  Dank je wel voor de uitleg.

                  Comment

                  Working...
                  X