Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Graag uw gewaardeerde mening !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Graag uw gewaardeerde mening !

    Beste vrienden van de chat, graag uw mening over het volgende :

    Deze week ontving ik een gepersonaliseerde brief van mijn bank
    (die ik voorlopig nog niet met de naam vermeld) waarin de kantoorhouder
    mij uitnodigt om een storting te doen voor een goed doel, dat ze als instelling
    ondersteunen. Nu gaat het me niet om dat goed doel, maar ik vind dat deze
    bank "als financiële instelling" haar boekje te buiten gaat door het gebruiken
    van de adresgegevens van hun kantoor voor dergelijke brieven te versturen.


    Wat is jullie mening ?
    Kan het of kan het niet ?

    Fijne groetjes nog.
    Jeff C.
    Last edited by Digipics357; 29 maart 2014, 10:29. Reden: Typo !
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

  • #2
    Re: Graag uw gewaardeerde mening !

    Nee, ik vind niet dat zoiets zou moeten kunnen.

    Bank en rekeninghouder hebben een moeizame reatie want geen zeggenschap voor de gebruiker om te kunnen
    beslissen over de wijze waarop de bank jouw geld gebruikt. Kom je er al achter waar zij jouw geld voor gebruiken en ben je
    het daar niet mee eens dan rest jou niets anders dan over te stappen naar een andere bank.
    Veel van hun leningen vindt plaats in het halfdonker, zoals bijvoorbeeld geld beleggen in de wapenindustrie of lenen aan sinistere regiems maar als een particulier een hypotheek aanvraagt gaan ze moeilijk doen.

    Een lijstje opvragen bij de bank met hun belangen/leningen mooi op papier gezet zal met hoongelach worden ontvangen. "Dat zijn onze zaken meneer, daar moet u zich niet mee bemoeien" zal het antwoord zijn.

    Nu wil de bank waarschijnlijk goede sier maken bij de rekeninghouder om het beschadigde imago op te vijzelen en komt met een goed doel op de proppen die de rekeninghouder ook nog eens zelf mag betalen. Sigaar uit eigen doos.

    Laat de bank maar met een voorstel komen om de eigen bonussen en exorbitante salarissen af te romen om dit naar een goed doel naar keuze over te maken.

    En pas als alles transparant geworden is mogen zij bij mij met hun gepersonaliseerde brief aankomen.





    .
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: Graag uw gewaardeerde mening !

      ik zou er de kantoorhouder op aanspreken want ik vind dit niet kunnen.
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #4
        Re: Graag uw gewaardeerde mening !

        Ik vind het niet kunnen en sluit me aan bij olivetti.
        Wat me daarbij zou storen is dat de bank liever niets meer per post doet maar zoveel mogelijk via internet.
        Wil je afschriften per post moet je extra betalen maar hun spam (zo zie ik het althans) kan blijkbaar wel per post.

        Daarbij wordt je zo vaak geconfronteerd met een oproep (in verschillende vormen) iets te doen voor het goede doel dat ik zo langzamerhand een hekel krijg aan de goede doelen.
        Last edited by heaucheneaudt; 29 maart 2014, 09:41.

        Comment


        • #5
          Re: Graag uw gewaardeerde mening !

          Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
          .....


          Wat is jullie mening ?
          Kan het of kan het niet ?
          vind dat niet goed van die bank.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Graag uw gewaardeerde mening !

            Ik vind ook dat dit niet kan.

            Comment


            • #7
              Re: Graag uw gewaardeerde mening !

              Dit kan niet dat ze dan maar een deeltje van een topbonus nemen .

              Comment


              • #8
                Re: Graag uw gewaardeerde mening !

                Sluit me zonder moeite aan bij voorgangers.
                'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                Comment


                • #9
                  Re: Graag uw gewaardeerde mening !

                  Als niemand meer mag meewerken aan een goed doel en als men een dergelijke brief al als onaanvaardbaar vindt ... dan vind ik de mentaliteit maar heel triestig.
                  Niemand is trouwens verplicht te reageren op zo'n schrijven en kan het gewoon negeren.
                  Dan toch nog veel liever iemand dat zich inzet om een goed doel, dan alleen maar om u allerlei nieuwe contracten aan te smeren dat je niet nodig hebt!
                  Stel dat die man geen brief stuurt maar aan de ingang van de Carrefour zou staan ... zou je dan wel aanvaarden dat uw kantoordirecteur u zou aanspreken met "ahhh mijnheer xyz, hier iets voor het goede doel"?
                  Mensen die meewerken aan iets voor het goede doel, dat zijn mensen zoals jij en ik die buiten hun normale werk een inspanning leveren om zoveel mogelijk anderen aan te spreken.
                  Ik krijg geregeld dergelijke brieven, zowel van banken, instellingen, werkgever, ... zie daar niets verkeerd in en zeker niet om daar over te klagen.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Graag uw gewaardeerde mening !

                    Ik vind toch ook dat het niet aan mijn bank (of een medewerker van die bank) is om mij te wijzen dat ik mijn geld aan een bepaald goed doel zou kunnen schenken.

                    Het lijkt dan zo van "wij vinden dat er teveel geld op uw (spaar)rekening staat, en dat zou je beter kunnen weggeven aan het goede doel dat wij voorstellen"

                    Tot nu toe heb ik zo geen gepersonaliseerde "uitnodiging" gekregen om mijn geld te storten op het rekeningnummer van een of ander goed doel.
                    Misschien vinden ze dat ik nog niet teveel geld op mijn spaarrekening heb staan.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Graag uw gewaardeerde mening !

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Misschien vinden ze dat ik nog niet teveel geld op mijn spaarrekening heb staan.
                      Ik heb dat ook gekregen van mijn bank en dat is een rekening dat al lange tijd niet gebruikt wordt en waar exact 3€ op staat ... dus ik denk niet dat ze naar de stand van uw rekening kijken om die brieven te sturen, net als ze aan de ingang van de Carrefour ook nooit vragen of je wel geld hebt.

                      En als je toch niets wil geven aan een goed doel, dan vind ik een brief negeren veel gemakkelijker dan iemand dat voor uw neus staat en waar 50 man rond loopt ... al ga ik ook vaak verder omdat ik geen 36 keer iets ga geven.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Graag uw gewaardeerde mening !

                        Gewoon bij papier en karton gooien als er geen interesse in is, groot drama is het nu toch ook niet.
                        Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

                        Comment


                        • #13
                          Re: Graag uw gewaardeerde mening !

                          Gewoon negeren ja
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Graag uw gewaardeerde mening !

                            Dat valt voor mij onder spam en daar reageer ik nogal "eigenaardig" op. In ieder geval zou ik mijn bank op aanspreken.
                            bye, Maurice
                            https://on4bam.com/
                            Nikon D7500

                            Comment


                            • #15
                              Re: Graag uw gewaardeerde mening !

                              Dat zou niet mogen kunnen.
                              Daarenboven ben ik die goede doelen allerhande ook beu.
                              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                              Comment

                              Working...
                              X