Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji F610

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji F610

    Ik ben op zoek naar een goede digitale camera
    Voorwaarde is dat hij klein en handig moet zijn en de lens zo "breedhoek" mogelijk moet zijn. Ik ben geen kenner maar liet mij de Fuji F610 aanpraten.
    Een goede keuze?
    Is er beters op de markt?

  • #2
    Ja er is een betere kijk een naar de Canon Digital Ixus 430 hier www.sdcard.be
    Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

    Comment


    • #3
      Als je wil spelen met scherptediepte en bewegende voorwerpen dan moet je bij die Fuji zijn, wij hebben de voorloper nog liggen, F-601 en dat was een heel leuk toestel met veel mogelijkheden.

      Is er iets beters op de markt: ja. Maar dat is er altijd...

      De Canon is niet meer breedhoek dan de Fuji, dus daar is hij zeker niet beter, waar dan wel? De Canon heeft een ietsjes sterkere flits, en heeft over het algemeen een iets neutraler kleurbeeld. Kan je er iets manueel op instellen (diafragma, sluitertijd, focus)? Neen! Dit is dus echt een point-and-shoot camera.

      Hier zie je specificaties naast elkaar (de S410 is hier de Ixus 430):
      http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?method=sidebyside&cameras=canon_s 410%2Cfuji_finepixf610&show=all

      Ik denk dat voor jou een moeilijke zoektocht begint, die velen voor jou hier al meegemaakt hebben.... Echter, jouw noden zijn niet die van anderen, dus kan ik je alleen aanraden rustig te kijken. Leg een verlanglijstje aan, stel een prijscategorie vast, leg een budget vast voor accessoires (geheugenkaartjes: grote hap, batterijen, ...).
      Ga naar verschillende winkels en praat met de winkeliers, maar hecht ook geen absolute waarde aan hun oordeel, want het is maar weinigen gegeven om objectief een toestel aan te raden uit het standpunt van de klant.

      En kijk ook eens naar Olympus, die hebben laatste tijd leuke en goeie toestellen.

      Bedenk zo: als je een van de grote merken neemt als camera, dan zit je qua eindresultaat nooit echt fout (Nikon, Canon, Fuji, Olympus)

      Veel succes!

      Comment


      • #4
        Ik heb ook de voorganger van de F610 (F601-zoom).
        De F610 heb ik ook al eens vastgehad - de Ixussen ook.
        Vergeleken met de Ixus-reeks van Canon vind ik de Fuji's steviger afgewerkt. Ik wil niet beweren dat de Canon's slecht afgewerkt zijn, maar de Fuji's voelen aan als een soliede blok metaal. De Canon's - hoewel ook in lichtmetaal-legering uitgevoerd - voelen naar mijn gevoel zeer licht (plastiekerig) aan.
        Ook wat design betreft wint de Fuji voor mij, je moet wel wennen aan het verticale ontwerp - best even proberen voor je beslist.
        Wat instelmogelijkheden betreft heeft de Fuji ook aperture en shutter priority en zelfs full-manual (weliswaar niet zo uitgebreid als een DSLR). Uit die vergelijking op Dpreview blijkt dat de Ixus die niet heeft.
        In het voordeel van de Canons zijn dan weer volgende feiten ; Ixus neemt CF-kaarten (t.o.v. xD-kaarten) , Ixus heeft focus-assist lamp.

        Een miskoop zul je met geen van beide doen - gewoon een kwestie van je eigen voorkeur, welke je het meest aanspreekt.

        Als je daarentegen een grotere breedhoek wenst dan moet je misschien elders kijken.

        Immers:
        F610 35mm-105mm
        Ixus 36mm-108mm

        En 35mm is niet erg breed - maar is wel de meest gangbare beeldhoek voor digitale compacts.

        De Olympus C5060Wide lijkt mij de enige kandidaat om breder te gaan: 27mm-110mm (maar die is wel duurder/groter)

        Een review van de Fuji vind je hier : http://www.letsgodigital.org/nl/camera/review/18/page_1.html

        Comment

        Working...
        X