Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cadzand

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cadzand

    Iemand al naar Cadzand geweest ?
    Volgend weekend zijn de kindjes enkele dagen bij m'n schoonouders en willen wij eens rustig naar zee gaan met z'n tweetjes.
    Dus dachten we : waarom steken we niet eventjes de grens over bij onze Noorderburen.

    Graag dus wat feedback over Cadzand. Als het een chi-chi plaats is als Knokke, dan ben ik al niet meer geïnteresseerd. In dat geval luister ik graag naar alternatieven (niet te ver).
    Ik dacht aan Veere maar dat ligt niet echt aan de kust...
    Panasonic Lumix FZ2000

  • #2
    Re: Cadzand

    wip even naar West/Kapelle of Domburg.
    veel leuker dan Cadzand.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Cadzand

      Wemeldinge misschien ? Leuk dorpje met molens en zeer veel fruitbomen, als die bloeien moet dat de moeite waard zijn, maar daarvoor zal het nog veel vroeg zijn vrees ik.
      Ook Sluis is steeds de moeite waard maar omwille van de vele Vlamingen best wel druk, zeker op zondagen.

      Comment


      • #4
        Re: Cadzand

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        wip even naar West/Kapelle of Domburg.
        veel leuker dan Cadzand.
        grt,bouk.
        Maar ook veel drukker (alleszins Domburg toch).
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: Cadzand

          Vlissingen of Domburg?

          Comment


          • #6
            Re: Cadzand

            Sluis ben ik al beu gezien, Vlissingen vind ik maar niks en vooral duur, Middelburg is leuk maar zijn we ook al een paar keer geweest.
            Ik zoek iets aan 't zeetje (of Veere aan 't meerke). Dacht aan Cadzand omdat het niet ver is... Moet te doen zijn in 1 dag dus veel verder dan Middelburg of Veere mag 't al niet zijn (Veere is 1u40 min van bij mij thuis)
            Is gewoon om wat te wandelen, mosseltjes te eten, weer wandelen, koffietje, weer wandelen...
            Panasonic Lumix FZ2000

            Comment


            • #7
              Re: Cadzand

              Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
              Is gewoon om wat te wandelen, mosseltjes te eten, weer wandelen, koffietje, weer wandelen...
              Dan ben je in Cadzand aan het juiste adres. Buiten het seizoen is het er wel zéér rustig.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: Cadzand

                Regelmatig parkeren we onze auto aan de Duinweg ( 51.365828,3.373814 ). Dan gaan we naar over de duinen naar het strand, de andere kant van het Zwin dus.
                Als je de getijden tabellen raadpleegt heb je altijd een ander zee te zien.

                Dan wandelen we tot aan het water en komen terug langs het Strandpaviljoen (51.372609,3.37189 ) waar ze mosselen serveren, met zicht op zee.
                Je kan daar reuze containerschapen zien passeren die van/naar Antwerpen varen.
                Als je aan het strand, of de dijk, van Breskens wandelt (51.403983,3.544807) heb je een mooi zicht op de bewegingen van de loodsboten.
                Je kan naar de vuurtoren van Breskens en/of het strandpaviljoen, met verzorgde keuken. (51.405912,3.529878)
                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                Comment


                • #9
                  Re: Cadzand

                  @Skitch :
                  Klinkt goed.
                  'k Hoop alleen maar dat ze niet de prijzen hanteren van de horecazaken aan de andere kant van 't Zwin. (ja, je mag het zeggen, ik ben nogal een krent).
                  Moeilijk om 25 euro of meer te betalen voor een pot mosselen wanneer je ze in Sluis voor 18 euro à volonté kan krijgen (én heel lekker).
                  Panasonic Lumix FZ2000

                  Comment


                  • #10
                    Re: Cadzand

                    In retranchement dorp kan je lekker eten in de parlevinker. Ze hebben ook een groot rustig en gezellig terras.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Cadzand

                      wij hebben ze hier gegeten:

                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Cadzand

                        Vroeger was Cadzand een geweldig leuk dorpje in alle rust aan de Noordzee
                        Ik heb er jaren verbleven toen nog met de caravan
                        Ondertussen is Cadzand-Bad verandert in een zoals je zelf zegt chi-chi plaats, men noemt het tegenwoordig ook wel klein Knokke, spijtig vind ik persoonlijk

                        Rustiger en minder bla-bla is bvb Groede of Nieuwvliet, prettige verblijven en je kan eventueel wandelen, met de fiets of auto tot aan Cadzand-Bad om iets te gaan drinken of eten.
                        Groede of Nieuwvliet ligt tussen Cadzand en Breskens in en zijn een heel pak rustiger gelegen
                        Je hebt ook minder last van de dagjestoeristen die gestaag in de weekends afzakken naar Cadzand

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Cadzand

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Ondertussen is Cadzand-Bad verandert in een zoals je zelf zegt chi-chi plaats, men noemt het tegenwoordig ook wel klein Knokke, spijtig vind ik persoonlijk
                          Wil ik dus ten allen koste vermijden. Denk dat het Veere wordt, lijkt me heel gezellig...
                          Panasonic Lumix FZ2000

                          Comment


                          • #14
                            Re: Cadzand

                            Veere is inderdaad heel mooi en gezellig, goed keuze
                            Trouwens je zit dan dicht bij de Zeelandbrug ...

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Cadzand

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              Vroeger was Cadzand een geweldig leuk dorpje in alle rust aan de Noordzee
                              Nu nog altijd, waar je die chi-chi vandaan haalt is me een raadsel hoor. Vergelijken met Knokke is echt al te gek.
                              In de week buiten het seizoen zie je daar praktisch geen levende ziel. Dus rust gegarandeerd.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment

                              Working...
                              X