Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Conversie? Eenvoudig programma? Moviemaker?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Conversie? Eenvoudig programma? Moviemaker?

    Twee jaar gelden maakte ik enkele filmpjes van onze reizen aan de hand van Moviemaker, dat gewoon bij Windows geleverd wordt. Ik converteerde toen wel de opgenomen film van AVCHD naar WMV. en gebruikte daarvoor een gratis programma.
    Ik wil nu hetzelfde doen maar vind zo'n programma niet meer om te converteren. Wat moet ik doen? Ik zit hopeloos te zoeken. Het enige dat ik wil is de conversie en dan een eenvoudige film maken met Moviemaker. Ik heb een heel recente computer (64bit). Zijn er eenvoudige truukjes? Zie ik iets over het hoofd?

    Bedankt,

    Raf

  • #2
    Re: Conversie? Eenvoudig programma? Moviemaker?

    Moviemaker is heb ik nog nooit gebruikt. Ik ken het dus niet.
    Wel stel ik me de vraag waarom een goede AVCHD kwaliteit verminderen naar .WMV ?
    Converteren kan je misschien met www.handbrake.fr of Miro of Freemake Video Convertor (Zie : http://forum.belgiumdigital.com/f115...ft-483031.html )
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: Conversie? Eenvoudig programma? Moviemaker?

      WMV is geen montage formaat maar een afspeel formaat.
      Ik stel mij dan dezelfde vraag als Skitch: waarom die devaluatie?
      Met een voldoende sterke PC kan Moviemaker rechtstreeks AVCHD bewerken: http://windows.microsoft.com/nl-be/w...file-types-faq
      Het zou natuurlijk kunnen dat uw PC te licht is om AVCHD te monteren maar dan is het beter te converteren naar een HQ-Avi of HQ-Mpeg2 formaat (dus 1920x1080).
      Dit zijn wel grote bestanden maar met weinig kwaliteitsverlies en gemakkelijker te monteren.
      Voor alle duidelijkheid dit is niet het eindformaat maar het montageformaat.
      Afhankelijk van de instelmogelijkheden van moviemaker kan men de montage dan terugrekenen naar AVCHD, H264,mpeg4 . . . (1920x1080).

      Comment

      Working...
      X