Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

13-14 september 2014 - Belgian Air Force Days - Kleine Brogel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 13-14 september 2014 - Belgian Air Force Days - Kleine Brogel

    Het is nog vroeg, maar hier toch al een link.


  • #2
    Re: 13-14 september 2014 - Belgian Air Force Days - Kleine Brogel

    Ga ik zeker naartoe. Zal de eerste keer dat ik een vliegshow aanschouw, want heb het nog nooit gedaan terwijl ik het toch machtig vind om te zien die dingen. Nu inéééns dan ook eerste keer voor foto's te nemen
    Die spottersdag op vrijdag, is dat de moeite? Iemand die het al heeft gedaan die mij wat meer info kan geven? Wat houd die vrijdag net in? Staat wreed weinig info op die site moet ik zeggen.

    Comment


    • #3
      Re: 13-14 september 2014 - Belgian Air Force Days - Kleine Brogel

      Oorspronkelijk geplaatst door Shivte Bekijk bericht
      Ga ik zeker naartoe. Zal de eerste keer dat ik een vliegshow aanschouw, want heb het nog nooit gedaan terwijl ik het toch machtig vind om te zien die dingen. Nu inéééns dan ook eerste keer voor foto's te nemen
      Die spottersdag op vrijdag, is dat de moeite? Iemand die het al heeft gedaan die mij wat meer info kan geven? Wat houd die vrijdag net in? Staat wreed weinig info op die site moet ik zeggen.
      Een spottersdag is zoals de naam doet vermoeden voor de spotter. De vliegtuigen komen aan en doen een 'rehearsel' voor de showdagen. Dat wil zeggen dat de toestellen die een demonstratie uitvoeren in het weekend dan hun vlucht al een dag op voorhand gaan oefenen. Het grote voordeel van een spottersdag tegenover een gewone airshowdag is dat de fotografie omstandigheden ideaal zijn. Toestellen die 'static' staan in het weekend kunnen al rijdend gefotografeerd worden op het tarmac als ze net geland zijn, dit in tegenstelling tot in het weekend want dan staan ze gewoon stil achter nadarhekken. En je kent het probleem, kinderen die achter het toestel lopen, toeristen die een kijkje nemen in de cockpit. En probeer dan maar eens een deftige foto te nemen van het toestel... Qua randanimatie is alles herleid tot 'basic' op een spottersdag. Er zullen toiletten open zijn en enkele drankstandjes, maar dit is tot het minimum beperkt. Daar een gewone airshowdag vele 'toeristen lokt' (op een zaterdag of zondag kan gemakkelijk 50.000 man komen) komt er naar een spottersdag misschien hoop en al 5.000 man. Deze mensen zijn dan meestal wel de die-hards fotografen die elk vliegtuig zonder storende elementen willen fotograferen. Spottersdagen zijn duurder dan gewone weekenddagen, maar zeker zo interessant voor te fotograferen. Wil je de sfeer opsnuiven van een echte airshow, dan is een dag in het weekend weer een must. Dan zijn de meeste frietkramen geopend, alle standjes zijn open om souvenirs te kopen en dergelijke.

      Dus ga je echt om te spotten (fotograferen) dan is de vrijdag zeker de moeite begrijp je het verschil?

      Comment


      • #4
        Re: 13-14 september 2014 - Belgian Air Force Days - Kleine Brogel

        Het is niet zo dat je bv meer privileges hebt; bv dat je de kans krijgt om veel dichter bij vliegtuigen te komen ofzo waar er op de dag van de show zelf hekken staan enz, dat je rond de vliegtuigen vrij kan lopen om eendert welk shot te kunnen nemen,... ?

        Comment


        • #5
          Re: 13-14 september 2014 - Belgian Air Force Days - Kleine Brogel

          Oorspronkelijk geplaatst door Shivte Bekijk bericht
          Het is niet zo dat je bv meer privileges hebt; bv dat je de kans krijgt om veel dichter bij vliegtuigen te komen ofzo waar er op de dag van de show zelf hekken staan enz, dat je rond de vliegtuigen vrij kan lopen om eendert welk shot te kunnen nemen,... ?
          Op de meeste plaatsen zal je meer mogen op een spottersdag, maar er zullen nog wel beperkingen zijn waar je je aan moet houden (veiligheid gaat altijd voor).
          Ik denk ook dat je snel moet inschrijven, want het aantal plaatsen is beperkt omdat anders de toeloop veel te groot wordt (en dan kan je weer geen mooie foto's maken omdat iedereen in de weg staat).

          Voor je naar daar gaat kan je eerst ook eens gaan "oefenen" op een kleiner evenement, bijvoorbeeld de Fly-In te Malle (ik heb nog geen datum gezien, maar vermoedelijk zal dat op 23 en 24 augustus zijn).
          Daar zie je niet de allernieuwste vliegtuigen, maar je kan er wel wat ervaring opdoen als je propellervliegtuigen wil fotograferen (daar komen geen jets). Daar wil je "beweging" in de propeller, bij een jet zorg je er gewoon voor dat de sluitertijd zeker kort genoeg is, je ziet toch niets draaien vanaf de buitenkant, maar bij panningfoto's zal je toch weer een iets langere sluitertijd moeten instellen (panning ten opzichte van een vaste achtergrond, dan zie je ook de beweging van de jet ten opzichte van de achtergrond).
          Je moet daar helemaal geen inkom betalen, maar je kan de club wel steunen door er wat te eten of te drinken.
          Last edited by Black B@ndit; 11 april 2014, 14:38.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: 13-14 september 2014 - Belgian Air Force Days - Kleine Brogel

            Eten en drinken moeten we altijd eh
            Kweet ni of er een limiet op staat, want je kan ook gewoon op de dag zelf inkom betalen, weliswaar 10€ duurder.

            Comment

            Working...
            X