Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik wil een fototoestel met ingebouwde GPS kopen, wie geeft advies?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ik wil een fototoestel met ingebouwde GPS kopen, wie geeft advies?

    Hallo,

    Ik zou graag een nieuwe hybride- of compactcamera kopen met ingebouwde GPS maar ik zie tussen de bomen het bos niet meer.

    Momenteel gebruik ik een Sony Cyber-shot, DSC-V3 met een carl Zeiss objectief 2.8-4/7-28, max iso 800, gewicht 433 gram, 7.2 megapixels, 4x optische zoom, kan opnames maken in TIFF, RAW of JPEG. Dit toestel is bijna 9 jaar oud en functioneert nog steeds naar behoren. Ik ben er redelijk tevreden over, maar ik zou er dus een ingebouwde GPS bij willen hebben.

    Het nieuwe toestel zou niet zwaarder mogen wegen, een gelijk of lichtsterker objectief hebben, hogere max iso, ...

    Wie heeft ervaring en/of kan mij adviseren? Dank voor uw reacties.

    Vriendelijke groeten,

    Miel

  • #2
    Re: Ik wil een fototoestel met ingebouwde GPS kopen, wie geeft advies?

    De Nikon Coolpix P330 heeft GPS ingebouwd, een 5x zoom (24-120 mm) F1.8-F5.6.
    De Canon Powershot G16 kan de GPS van Uw smartphone gebruiken, 5x zoom (28-140 mm) F 1.8-F2.8
    De Nikon Coolpix P7800 heeft GPS als optie. 7.1x zoom (28-200 mm), F2.0-F4.0
    Ze hebben alle drie een ISO instelling tot minsten 6400 en wegen lichter dan Uw Sony, hebben RAW, een resolutie van 12mp en een 1/1.7" sensor.
    Rudi
    Last edited by rudimaes; 28 maart 2014, 05:19.

    Comment


    • #3
      Re: Ik wil een fototoestel met ingebouwde GPS kopen, wie geeft advies?

      Miel, ik wil wil opmerken, dat de Nikon P330 geen EVF (oogzoeker) heeft. Er zijn spijtig genoeg niet zoveel
      toestellen die voldoen aan Uw specificaties en dan nog eens GPS hebben.

      Er zijn natuurlijk wel nog verschillende cameras met GPS, maar dan met andere specs.
      Rudi

      Comment


      • #4
        Re: Ik wil een fototoestel met ingebouwde GPS kopen, wie geeft advies?

        Als je een smartphone met GPS hebt, vind ik de Canon G16, voorlopig de beste keuze.
        Een van de grootste rivalen van de Sony V3, toen ie uitkwam in 2004, was de Canon G6.
        Rudi

        Comment


        • #5
          Re: Ik wil een fototoestel met ingebouwde GPS kopen, wie geeft advies?

          De meeste Sony compacts hebben GPS, maar hebben een kleinere sensor (1/2,3"), geen raw en zelden een viewfinder.
          Rudi

          Comment


          • #6
            Re: Ik wil een fototoestel met ingebouwde GPS kopen, wie geeft advies?

            Ik had er eentje gevonden naar mijn zin. Canon PowerShot S100 f2.0-5.9, iso tot 6400, RAW en JPEG, met ingebouwde GPS, ...
            Helaas niet meer in de handel. De zoektocht gaat verder.

            Dank voor de reacties, geef gerust verder advies.

            Comment


            • #7
              Nikon P330, 199€ bij coolblue, ook iets grotere sensor, zou mijn voorkeur hebben.
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #8
                Re: Ik wil een fototoestel met ingebouwde GPS kopen, wie geeft advies?

                Ook bij de compacts met een 1/2,3" sensor zitten goede toestellen. En daar is er veel meer keuze van toestellen met GPS ingebouwd.
                Zelf heb ik een Panasonic Lumix TZ40 met GPS en die is zeker niet slecht qua fotokwaliteit. En zo zijn er meerdere, zoals bv de Canon Powershot SX280.
                Tja, het perfecte fototoestel bestaan niet. Het zal afwegen worden welke functies je wenst en welke je kan missen.
                Veel succes bij je verdere zoektocht.
                Rudi

                Comment

                Working...
                X