Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Luchthaven zaventem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Luchthaven zaventem

    Weet er iemand wat een gemakkelijke parking ( manier) om iemand af te halen van de luchthaven.Moet morgen mijn zoon gaan afhalen maar dit is voor mij de eerste keer.
    François

  • #2
    Re: Luchthaven zaventem

    Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
    Weet er iemand wat een gemakkelijke parking ( manier) om iemand af te halen van de luchthaven.Moet morgen mijn zoon gaan afhalen maar dit is voor mij de eerste keer.
    François
    Dalend vliegtuigje volgen, links houden en frontparking P1 volgen François, wijst zichzelf,
    vergeet niet het niveau en je staanplaats na te kijken, anders wordt het zoeken
    om je auto terug te vinden,
    Kost 4€ per uur, één uur en 1 minuut wordt 8€, schandalig duur dus, maar je kan niet anders
    op de open parking tussen de gebouwen mag je niet meer parkeren, voorbehouden voor taxi's en politie.

    Comment


    • #3
      Re: Luchthaven zaventem

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Dalend vliegtuigje volgen, links houden en frontparking P1 volgen François, wijst zichzelf,
      vergeet niet het niveau en je staanplaats na te kijken, anders wordt het zoeken
      om je auto terug te vinden,
      Kost 4€ per uur, één uur en 1 minuut wordt 8€, schandalig duur dus, maar je kan niet anders
      op de open parking tussen de gebouwen mag je niet meer parkeren, voorbehouden voor taxi's en politie.
      Alvast bedankt.

      Comment


      • #4
        Re: Luchthaven zaventem

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Kost 4€ per uur, één uur en 1 minuut wordt 8€, schandalig duur dus, maar je kan niet anders
        Om de hoge kost wat te minderen, afhankelijk van waar je moet komen, ergens in de buurt van het station van Zaventem een plaatsje zoeken en je zoon laten bellen als hij van het vliegtuig stapt. Rij dan op het gemakje naar de parking van de luchthaven, zo moet je niet lang parkeren.

        Tweede mogelijkheid maar misschien niet zo gemakkelijk voor een eerste keer. Hou je in de buurt (bv, naast het viaduct naar de luchthaven) en laat je zoon buitenkomen aan DEPARTURES. Laat hem bellen als hij buitenkomt en dan kan je even stoppen en inladen in de diagonale vakken. (Het is al wel iets meer dan een jaar geleden dat we dit toegepast hebben mogelijk lukt dat niet meer)

        Bij ons is het zo dat wie ons komt halen ongeveer even lang onderweg is dan wij langs de bagageband en door de douane gaan.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #5
          Re: Luchthaven zaventem

          Er is natuurlijk ook een spoorwegstation in de luchthaven...
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Luchthaven zaventem

            Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
            Laat hem bellen als hij buitenkomt en dan kan je even stoppen en inladen in de diagonale vakken. (Het is al wel iets meer dan een jaar geleden dat we dit toegepast hebben mogelijk lukt dat niet meer)
            Ik ben er twee weken geleden nog geweest, als je parking 1 uitkomt, ga je daar de weg over, ik heb daar toen buiten taxi's
            geen enkele gewone wagen gezien, waarschijnlijk kan je daar zonder batch niet meer binnen, weet ik niet. Maar vroeger
            Kon je daar inderdaad gewoon tussen de parkings en het luchthavengebouw kort parkeren.

            Comment


            • #7
              Re: Luchthaven zaventem

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Ik ben er twee weken geleden nog geweest, als je parking 1 uitkomt, ga je daar de weg over, ik heb daar toen buiten taxi's
              geen enkele gewone wagen gezien, waarschijnlijk kan je daar zonder batch niet meer binnen, weet ik niet. Maar vroeger
              Kon je daar inderdaad gewoon tussen de parkings en het luchthavengebouw kort parkeren.
              Inderdaad, met een gewone wagen, geen taxi dus kan je er niet meer in. Je kan er misschien wel door, maar men laat je echt niet meer stoppen. Je kan er dus zeker niemand meer opladen op zelfs afzetten. De politie is er zeer streng.
              Wij nemen al jaren een taxi om naar en van de luchthaven komen. Wij wonen in de streek van Aalst, en dat is dus nog te doen qua kost. Zoiets van een 60€ enkel. Daarvoor vallen wij ook niemand meer lastig, temeer mocht je 's nachts aankomen of moeten vertrekken.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #8
                Re: Luchthaven zaventem

                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                Inderdaad, met een gewone wagen, geen taxi dus kan je er niet meer in. Je kan er misschien wel door, maar men laat je echt niet meer stoppen. Je kan er dus zeker niemand meer opladen op zelfs afzetten. De politie is er zeer streng.
                Wij nemen al jaren een taxi om naar en van de luchthaven komen. Wij wonen in de streek van Aalst, en dat is dus nog te doen qua kost. Zoiets van een 60€ enkel. Daarvoor vallen wij ook niemand meer lastig, temeer mocht je 's nachts aankomen of moeten vertrekken.
                ik heb vorige week mijn broer om 10h 's morgens afgehaald, hij was wel al daar en wachtte op mij aan het vertrek, ik heb daar even gestopt op de "kiss en ride" duidelijk aangegeven op de bewegwijzering. Je mag daar nog 10 minuten lossen of laden, 11de minuut is 55€ boete, ook goed aangegeven, en de politie is er goed vertegenwoordigd!!!
                Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

                Comment


                • #9
                  Re: Luchthaven zaventem

                  Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
                  ik heb vorige week mijn broer om 10h 's morgens afgehaald, hij was wel al daar en wachtte op mij aan het vertrek, ik heb daar even gestopt op de "kiss en ride" duidelijk aangegeven op de bewegwijzering. Je mag daar nog 10 minuten lossen of laden, 11de minuut is 55€ boete, ook goed aangegeven, en de politie is er goed vertegenwoordigd!!!
                  Het kan dus nog wel?

                  BTW, de reden dat we er al een tijdje geen gebruik meer van maken is omdat we de trein nemen. Station is hier 300m vandaan, 22min tot Bru-N en dan tot in de luchthaven. Ideaal.
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #10
                    Re: Luchthaven zaventem

                    Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
                    ik heb vorige week mijn broer om 10h 's morgens afgehaald, hij was wel al daar en wachtte op mij aan het vertrek, ik heb daar even gestopt op de "kiss en ride" duidelijk aangegeven op de bewegwijzering. Je mag daar nog 10 minuten lossen of laden, 11de minuut is 55€ boete, ook goed aangegeven, en de politie is er goed vertegenwoordigd!!!
                    Ik heb eind vorig jaar véél langer op die 'kiss and ride' gestaan, ik was in de aankomsthal mijn broer en z'n gezin gaan zoeken.
                    Geen politie gezien (rond 11 uur 's avonds) en geen boete gehad. Maar ja, 't kan zijn dat ik toen geluk gehad heb.
                    Vriendelijke groet,

                    Jos

                    Comment


                    • #11
                      Re: Luchthaven zaventem

                      Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
                      ik heb vorige week mijn broer om 10h 's morgens afgehaald, hij was wel al daar en wachtte op mij aan het vertrek, ik heb daar even gestopt op de "kiss en ride" duidelijk aangegeven op de bewegwijzering. Je mag daar nog 10 minuten lossen of laden, 11de minuut is 55€ boete, ook goed aangegeven, en de politie is er goed vertegenwoordigd!!!
                      Kan dus toch nog, bedankt voor deze info RichKE.
                      Toen ik er twee weken geleden kwam, was er geen enkele gewone wagen te zien, daarmee dat ik dacht dat het niet meer kon.
                      Ik moet er wel bijvertellen dat ze daar werken aan het uitvoeren waren, mischien daarmee.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Luchthaven zaventem

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                        Ik heb eind vorig jaar véél langer op die 'kiss and ride' gestaan, ik was in de aankomsthal mijn broer en z'n gezin gaan zoeken.
                        Geen politie gezien (rond 11 uur 's avonds) en geen boete gehad. Maar ja, 't kan zijn dat ik toen geluk gehad heb.
                        je moet niet knap zijn om geluk te hebben, hé maar ik weet ook niet of ze snel boetes uitschrijven, maar het is zeer duidelijk aangegeven, en een verwittigd man is er 2 waard, maar 's avonds denk ik niet dat er nog zoveel volk rondloopt als overdag, hé. Wat nu wel gemakkelijk is dat de "Kiss & Ride " zeer duidelijk zo aangegeven is en je niet meer perse de parking in moet rijden!



                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Kan dus toch nog, bedankt voor deze info RichKE.
                        Toen ik er twee weken geleden kwam, was er geen enkele gewone wagen te zien, daarmee dat ik dacht dat het niet meer kon.
                        Ik moet er wel bijvertellen dat ze daar werken aan het uitvoeren waren, mischien daarmee.
                        Nu was nog te zien dat er werken geweest waren, maar die zijn blijkbaar gedaan en ja het kan dus nog!
                        Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

                        Comment


                        • #13
                          Re: Luchthaven zaventem

                          Beste is inderdaad een plaatsje zoeken in de buurt, en als de persoon aan de kiss en ride zone staat (bij de ingang voor vertrek), dan rij je daar naar toe, en je vertrekt direct.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Luchthaven zaventem

                            Zijn zonet terug van de luchthaven en heb op P1 gestaan dank voor de uitleg. In de buurt parkeren daar ken ik de buurt nog niet genoeg voor maar is zeker een oplossing.
                            François

                            Comment

                            Working...
                            X