Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera voor drukwerk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke camera voor drukwerk

    Ik ben een grafisch vormgever en wil een digitale camera kopen (budget tot 'n 750 euro) waar ik foto's mee kan maken die ik kan gebruiken voor drukwerk (hoge resolutie, in pixels uitgedrukt ongeveer 3720x2631, beetje minder mag want ik kan softwarmatig nog wel iets vergroten).
    Kan iemand me iets aanraden
    Ik ben een leek op digitaal foto-gebied en ken er dus nog niets van.

    RuZ
    Fuji FinePix S100fs

  • #2
    Alleszins voor camera gaan die het RAW-formaat kan opslaan, kun je achteraf in PS bewerken tot het gewenste resultaat. Camera's in jouw vooropgestelde prijsklasse die het RAW-formaat ondersteunen zijn er voldoende te vinden. Wel rekening houden met het grote formaat van RAW-beelden, geheugenkaart moet voldoende opslag hebben. Er zijn hier wel mensen in dit forum die over dit onderwerp nog meer op de hoogte zijn.
    Bed & Breakfast Wiesenloch, Crombach (Sankt Vith)

    Comment


    • #3
      Originally posted by RuZ
      hoge resolutie, in pixels uitgedrukt ongeveer 3720x2631, beetje minder mag want ik kan softwarmatig nog wel iets vergroten).

      Zal iets minder moeten zijn ook.... de resolutie die je opgeeft is bijna 10 megapixel! En zo zijn er niet erg veel camera, en bovendien vallen die niet in je budget...

      Best gaan voor een 8 megapixel toestel, en is juist een generatie 8 mp toestellen uitgekomen, (Sony F828, Nikon Coolpix 8700, Canon Pro1) maar die liggen wel allemaal iets hoger nog dan je budget.
      Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

      Comment


      • #4