Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

puur beginner

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • puur beginner

    Hallo iedereen

    Ik ben nieuw in het domein
    Ik weet niets echt niets!! Ik begin volgende week een online opleiding fotografie en het enigste dat ik weet is dat ik een digitale spiegelreflexcamera moet hebben.

    Kan iemand mij daarbij helpen?
    Welke merk? waar? hoe? Wie? Wat zijn de prijzen?

    ps; liefst 1 niet te duur om te beginnen (2de hands mag ook)

    Alvast bedankt voor jullie hulp xxx

  • #2
    Re: puur beginner

    Dit is moeilijk hoor.
    Wat is je budget?
    Wat zijn je interesses
    Welke opleiding ga je volgen/ moet je echt een DSLR hebben?

    Nikon, Canon zijn de grote merken maar er zijn er nog ander, die hebben allemaal wel een instapmodel. Ga eens in een fotowinkel en neem eens de verschillende modellen vast. Aangezien de kwaliteit tussen die instap modellen niet veel verschilt, is het model dat het beste in je hand ligt en voor jou het meest logische menustructuur heeft het beste voor jou.

    Comment


    • #3
      Re: puur beginner

      mmmmmmmmm,
      Ik kan effen niet volgen.
      Je schrijft je in voor een lessenreeks fotografie online... en nu moet je nog een fototoestel kopen.
      Wat is de beweegreden om je in te schrijven in een lessenreeks fotografie ?
      Als je daar een volledig antwoord kan op geven kan je de volgende stap zetten naar een eventuele aankoop van een toestel om je beweegredenen op fotografisch papier te krijgen.
      Indien je beweegreden er ene is van: "Ik wil schoon foto's nemen", dan ben je nog een heel eind voor een aankoop. Je kan met alles schone foto's nemen. Toestellen dienen enkel om datgene wat we geestelijk mooi vinden, vast te leggen.
      Dus, geef eens je beweegredenen op (wat, waar, hoe wil je iets).
      ALs we dit hebben kan eventueel raad gegeven worden en stel ik voor dat je probeert een paar mensen te zien met fotomateriaal en aan hen dan vraagt hoe en waarom ze dat gekocht hebben. Vraag dan ook of je zelf eens iets kan, mag doen met het toestel..
      Uiteindelijk als je puur beginner bent vanaf scratch, zou ik opteren voor een goede tweede hands. Ik zie hier immers maar al te vaak verkopen van prachtige dingen die fortuinen hebben gekost, maar die na een paar weken, maanden weg moeten want: Verkeerde investering, toch niet lijn ding, overstap naar ander merk, systeem.
      Als je tweede hands gaat kopen, probeer dan ook een kenner mee te hebben.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #4
        Re: puur beginner

        Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
        Dit is moeilijk hoor.
        Wat is je budget?
        Wat zijn je interesses
        Welke opleiding ga je volgen/ moet je echt een DSLR hebben?

        Nikon, Canon zijn de grote merken maar er zijn er nog ander, die hebben allemaal wel een instapmodel. Ga eens in een fotowinkel en neem eens de verschillende modellen vast. Aangezien de kwaliteit tussen die instap modellen niet veel verschilt, is het model dat het beste in je hand ligt en voor jou het meest logische menustructuur heeft het beste voor jou.

        budget is tot 300e
        interesse: natuur, mensen, feestgelegenheden, ...
        Opleiding: ==> http://www.dfcursus.nl/index.php/complete-cursus/



        Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
        mmmmmmmmm,
        Ik kan effen niet volgen.
        Je schrijft je in voor een lessenreeks fotografie online... en nu moet je nog een fototoestel kopen.
        Wat is de beweegreden om je in te schrijven in een lessenreeks fotografie ?
        Als je daar een volledig antwoord kan op geven kan je de volgende stap zetten naar een eventuele aankoop van een toestel om je beweegredenen op fotografisch papier te krijgen.
        Indien je beweegreden er ene is van: "Ik wil schoon foto's nemen", dan ben je nog een heel eind voor een aankoop. Je kan met alles schone foto's nemen. Toestellen dienen enkel om datgene wat we geestelijk mooi vinden, vast te leggen.
        Dus, geef eens je beweegredenen op (wat, waar, hoe wil je iets).
        ALs we dit hebben kan eventueel raad gegeven worden en stel ik voor dat je probeert een paar mensen te zien met fotomateriaal en aan hen dan vraagt hoe en waarom ze dat gekocht hebben. Vraag dan ook of je zelf eens iets kan, mag doen met het toestel..
        Uiteindelijk als je puur beginner bent vanaf scratch, zou ik opteren voor een goede tweede hands. Ik zie hier immers maar al te vaak verkopen van prachtige dingen die fortuinen hebben gekost, maar die na een paar weken, maanden weg moeten want: Verkeerde investering, toch niet lijn ding, overstap naar ander merk, systeem.
        Als je tweede hands gaat kopen, probeer dan ook een kenner mee te hebben.
        mijn "beweegreden" is dat ik al van kleins af graag foto's trek van alles wat ik zie, overal waar ik naartoe ga, maar ik heb nooit de tijd gehad om mij te verdiepen in een opleiding. En nu is de tijd aangekomen om eindelijk mijn droom passie te kunnen oefenen.
        Ik heb nietmand in mijn omgeving die iets van kent, dus daarom dat ik het hier even vraag.

        Comment


        • #5
          Re: puur beginner

          Oorspronkelijk geplaatst door Sarah84 Bekijk bericht
          budget is tot 300e

          grt,bouk.
          Almost exactly a year after the arrival of the EOS 40D, Canon has announced the 50D, which we're assured will be a sister-model, rather than a replacement. Recent history has seen Canon release new models every 18 months-or-so but it's been a busy year with newcomers such as the Nikon D300 getting a lot of attention in the 40D's keen-amateur/professional segment. The 50D is essentially a 40D body wrapped around a newly-developed 15 megapixel sensor that finally rectifies the situation in which Canon's XXD range trailed the company's entry-level line, in pixel terms. Canon is claiming that the new sensor's design (new manufacturing processes, redesigned photo diodes and micro lenses) mean that despite the higher resolution image noise has improved, something we'll be putting to the test later.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: puur beginner

            Als je dan voor €50 nog een lens kan vinden...

            Comment


            • #7
              Re: puur beginner

              Ik zou het voorstel van bouk overwegen en een beetje verder doorsparen voor bijhorend glas.
              Een 50D voor maar €250 is een mooie prijs.
              De aankoop zal in totaal buiten jouw budget komen, maar dan heb je wel een camera die niet meteen hoeft vervangen te worden.
              Last edited by BlitzPhotography; 27 maart 2014, 15:57.
              Canon EOS 5D Mark II - Canon EOS 7D - Canon EF-S 24mm f/2.8 STM - Canon EF 50mm f/1.2 L - Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro - Canon EF 85mm f/1.8 - Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS

              Comment


              • #8
                Re: puur beginner

                had je zelf al een idee?? je zal al wel rond gekeken hebben? geef anders ook eens je regio in, misschien iemand in de buurt ie je wel kan helpen.
                Laat je niet doodslaan met dure namen en merken. Een fototoestel is een stuk lens met een gat in, een gordijntje en een lichtgevoelig iets. Dat is de laatste eeuw(en) al zo... Natuurlijk gaat alles vooruit en heeft het ene voordelen op het andere, maar ook de oudere, tweedehandstoestellen waren ooit gegeerd want: NIEUW
                En alle werken ze naar behoren. Natuurlijk, meer megapixel, sneller wegschrijven, wat meer programmatjes en natuurlijk, meer merkgebonden extra's (lenzen, flits...) Maar in mijn ogen niks onoverkomelijk.
                Ga je naar de oudere nikon/canon reeks ben je denk ik niet slecht af. Bouk zijn voorbeeld is al mooi !! Je kan denk ik beter een ouder toestel kopen en dan iets meer betalen voor je (lichtsterkere) lens dan de kitlens. Hoewel een kitlens zeker geen slecht begin is!!
                de creativiteit en het "goeie foto's nemen" gebeurd slechts in dele met het toestel, het toestel moet werken maar het manneke achter de camera moet het denkwerk en het creatieve doen.
                Naar mijn mening ben je pas aan nieuw materiaal nodig als je regelmatig tegen de beperkingen van jou oud toestel/lenzen begint op te lopen.

                Groetjes,

                Tom
                De gustibus et coloribus non est disputandum
                Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                Comment


                • #9
                  Re: puur beginner

                  Sarah84, als je van West-Vlaanderen of omgeving bent, ik verkoop binnenkort mijn Nikon D5100 met AF-S Nikkor 18-105 VR lens en Nissin Speedlite Di682 externe flash, met geheugenkaart en UV filter, handleiding en CD's, voor 300 €
                  (Ben van plan een nieuwe reflex of mirrorless te kopen, maar weet nog niet wat.)
                  Rudi

                  Comment


                  • #10
                    Re: puur beginner

                    Ik zou de 400 euro voor de cursus bij mijn budget voor de camera/lenzen zetten en dan met de info van gratis sites beginnen. Als je hier niet voldoende mee vooruitkomt kan je nog aan een opleiding beginnen maar dan ken je je camera al. Op die site staat ook iets over het juiste toestel kiezen.
                    Veel plezier in ieder geval met fotograferen en laat maar beelden zien, hier krijg je ook vaak zeer bruikbare tips

                    Comment


                    • #11
                      Re: puur beginner

                      Sarah84, als je van West-Vlaanderen of omgeving bent, ik verkoop binnenkort mijn Nikon D5100 met AF-S Nikkor 18-105 VR lens en Nissin Speedlite Di682 externe flash, met geheugenkaart en UV filter, handleiding en CD's, voor 300 €
                      (Ben van plan een nieuwe reflex of mirrorless te kopen, maar weet nog niet wat.)
                      Rudi
                      Ben volledig onafhankelijk, maar ik zou eens kijken naar dat aanbod van rudi als je inderdaad van West-Vlaanderen of omstreken bent. De d5100 is een zeer goeie beginnerscamera.

                      Mijn algemene advies:
                      Als ik je zo bezig hoor dat je nu "eindelijk je passie wilt uitoefenen etc" zou ik m'n budget ietsjes opkrikken.
                      Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

                      Comment


                      • #12
                        Re: puur beginner

                        En je mag gerust iemand meebrengen die er wel meer over weet, zodat die kan controleren of alles ok is met het aanbod.
                        Rudi

                        Comment


                        • #13
                          Re: puur beginner

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sarah84 Bekijk bericht
                          budget is tot 300e
                          interesse: natuur, mensen, feestgelegenheden, ...
                          Opleiding: ==> http://www.dfcursus.nl/index.php/complete-cursus/





                          mijn "beweegreden" is dat ik al van kleins af graag foto's trek van alles wat ik zie, overal waar ik naartoe ga, maar ik heb nooit de tijd gehad om mij te verdiepen in een opleiding. En nu is de tijd aangekomen om eindelijk mijn droom passie te kunnen oefenen.
                          Ik heb nietmand in mijn omgeving die iets van kent, dus daarom dat ik het hier even vraag.
                          Je bent altijd welkom om gratis lessen te volgen bij de mensen op BD. Je zal er misschien niet de zware theorie leren, maar wel je toestel leren gebruiken zoals het hoort.
                          Mocht je inde nabijheid van Dendermonde wonen, altijd welkom om met een paar vrienden een open benadering te geven van een paar camera's en wat er zoal beschikbaar is.
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

                          Comment


                          • #14
                            Re: puur beginner

                            Sarah, mocht je twijfelen. Ik heb hier nog een Nikon Coolpix P500 bridge camera, 36x zoom (22,5-810mm) met 16 gb geheugenkaart, 2 batterijen en lader te koop, voor 120 euro (te bespreken).
                            Deze camera heeft alle basis instellingen die je ook in een reflex vindt, zoals PSAM (half automatische en manuele instellingen), dus ideaal om te starten. Sinds ik mijn mijn Panasonic FZ200 kocht, wordt de Nikon niet meer gebruikt.
                            Rudi
                            Last edited by rudimaes; 28 maart 2014, 09:32.

                            Comment


                            • #15
                              Re: puur beginner

                              Hartelijk Bedankt allemaal voor jullie adviezen.


                              @Rudimaes, zou je mij foto's van die toestellen willen sturen aub?

                              Comment

                              Working...
                              X