Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe compactcamera kopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe compactcamera kopen

    Mijn ouders gaan eind september, begin oktober naar Zuid Afrika.
    Hun compactje heeft zijn beste tijd gehad en ze willen dus een nieuw toestel.

    Zelf heb ik een Canon Eos 600D, maar dan zitten ze met verschillende lenzen en waarschijnlijk zouden ze vooral op automatisch stand trekken.

    Mijn vader is een vogelliefhebber en wil dan ook graag een goede zoom om de vogels goed te kunnen fotograferen. Ook een goede macro voor bloemen mag wel.

    Met rond te kijken heeft mijn pa zijn oog laten vallen op de Panasonic DMC FZ72.
    Is dit een goed toestel? Is de 60 x optische zoom niet té, want hoe meer je inzoomt, hoe moeilijker om het toestel stil te houden (of ze moeten eventueel een statief meenemen), eventueel ruis,...
    Ik zag bijvoorbeeld ook de Sony HX300, en ook HX300B. Die B versie, is dat hetzelfde toestel? Die zonder B zijn overal duurder... Is dit dan bijvoorbeeld hetzelfde toestel met een goedkopere behuizing of...?

    Dus, welk toestel raden jullie eventueel aan? Laten we zeggen maximum prijs 300-400 euro

  • #2
    Re: Nieuwe compactcamera kopen

    Mijn zoon heeft vorig jaar de nikon p510 meegenomen naar Kenia en zeer tevreden van . Grote zoom en compact om me te nemen op reis.De voorgestelde panasnic heeft een gelijkaardige zoom.

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe compactcamera kopen

      Kijk eens naar de Panasonic FZ200. De zoom is zeer lichtsterk (f 2.8), ook bij maximale zoom. Gaat "slechts" tot 600mm .
      Dit is echter meer dan voldoende voor 99% van de foto's. Macro tot op 1cm.

      Nog steeds een van de beste superzooms, ondanks bijna twee jaar op de markt.
      Zeker gezien de lage prijs je er nu voor betaald (een kleine 400 €, tegen zo'n 600 € in het begin)

      Hier kan je de specificaties van de FZ70(72), FZ200, HX300 en P520 vergelijken.



      Rudi
      Last edited by rudimaes; 27 maart 2014, 10:17.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe compactcamera kopen

        Ik weet dat sommigen zullen steigeren bij het volgende, dus alleen maar gebruiken
        wanneer absoluut nodig en op eigen risico.

        Op de Panasonics zit i.Resolutie/i.Zoom. Zo kan de je bv met de FZ200,
        zoomen tot 1200mm. De kwaliteit verminderd natuurlijk wat boven de 600mm,
        maar is bij normaal gebruik (bekijken op TV-/computerscherm of prints tot 15x10), niet slecht.
        En zeker beter dan gewoon digitaal zoomen!
        Er is ook nog Extended Optical Zoom(EZ), maar die werkt alleen bij lagere resoluties.
        Rudi
        Last edited by rudimaes; 27 maart 2014, 09:49.

        Comment

        Working...
        X