Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zijn er problemen met de Nikon D70?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zijn er problemen met de Nikon D70?

    Hallo ,

    Kan mij iemand vertellen wat ik met de gegevens die op deze site staan http://www.dfip.nl/ moet doen .
    Ik ben kortelings van plan de NikonD70 te kopen maar als ik zie dat er enkele probleemtjes zijn met dit toestel.
    Hoe kan ik weten dat die zijn opgelost wanneer ik mijn toestel koop ?

    Theo

    PS : hoe maak ik een hyperlink ?

  • #2
    De nieuwe camera's hebben sowieso al de nieuwe firmware. Indien nog niet, dan kun je dit gewoon zelf installeren, daarvoor dienen die upgrades.
    Firmware upgrades dienen niet alleen om probleempjes aan te pakken, maar soms ook gewoon om nieuwe functionaliteit ter beschikking te stellen... Dat is nu net 1 van de voordelen van digitale camera's
    Eigenlijk zijn we best tevreden dat dit bestaat
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Waar zie jij iets staan van al die probleempjes Noliko ?
      Ik zie alleen info over de firmware upgrade (elk merk heeft en doet dit) en een waardering van 9.0 punten.
      Kortom dit is een fantastisch toestel met natuurlijk voor en -nadelen maar deze zijn hier al genoeg aan bod gekomen.
      In die prijscategorie kan je niks beter kopen, volgens mij !
      NIKON D70
      NIKKOR AF-S DX 18-70 F3.5-4.5 IF ED

      Comment


      • #4
        Originally posted by noliko
        Hallo ,

        Kan mij iemand vertellen wat ik met de gegevens die op deze site staan http://www.dfip.nl/ moet doen .
        Ik ben kortelings van plan de NikonD70 te kopen maar als ik zie dat er enkele probleemtjes zijn met dit toestel.
        Hoe kan ik weten dat die zijn opgelost wanneer ik mijn toestel koop ?

        Theo

        PS : hoe maak ik een hyperlink ?
        Theo,

        Even opletten als je een D70 koopt waarbij je nog de nieuwe firmware dient in te laden.
        Tijdens het proces van het opladen van de nieuwe firmware zie je op een bepaald ogenblik op het LCD (achterzijde van de camera) dat het proces is afgelopen....> "DONE".
        Dit blijkt niet helemaal te kloppen omdat nu juist op het LCD dat zich boven op de camera bevindt een bepaalde aanduiding (PG UP) staat die aangeeft dat het proces nog niet helemaal afgelopen is
        Wacht dus nog een 30-tal sec. tot "PG UP" is verdwenen.

        Vriendelijke groeten,
        Theo.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Hallo Vussie ,

          Als je op "Meer" klikt kun je de problemen zien .
          Al de anderen bedankt voor de raadgevingen .

          Noliko

          Comment


          • #6
            @noliko

            Ik heb de indruk dat je spijkers op laag water zoekt.

            Nikon D70 heeft niet meer problemen dan een ander toestel. Er is een spreekwoord dat zegt: wie een stok zoekt om een hond te slaan, die, die krijgt problemen met GAJA
            Indien je werkelijk twijfelt aan het toestel, zwijg er dan liever over en ga eerst even bij een fotohandel of bij iemand die je het toestel uitlegt. Dit geldt evenwel voor welk ander type fototoestel ook.
            Informatie is meer dan lezen, DOEN is heel belangrijk.
            Slechte foto's, problemen ? Het toestel neemt alleen maar digitaal op wat wij wensen en zien. Technisch is het zeer complex en dat moet je nu eenmaal leren.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #7
              @ noliko,
              Ben 100% tevreden met mijn D70.
              En als extra kan ik nu de menu ook in het Chinees gebruiken:
              "Tekst fouten in de Chinese menus en boodschappen zijn opgelost." sic upgrade.
              Zeel plettig en plaktisch.
              Henri
              lidnummer: BD0435BE

              Comment


              • #8
                Dat had ik ook al door door op "meer" te klikken
                Dat zijn juist die probleempjes die door de nieuwe firmware worden opgelost, voor zover je dit problemen kunt noemen.
                Koop wat je wil maar ik heb al enorm veel plezier beleefd aan mijn D70 met of zonder probleempjes (ik heb er alleszins geen !)
                NIKON D70
                NIKKOR AF-S DX 18-70 F3.5-4.5 IF ED

                Comment


                • #9
                  En hoe zit het met het verkeerslichteffect? (of hoe noemt dat juist)
                  Is dit ook al opgelost?
                  Nikon D300 ♣ Nikkor 18-70mm f3.5-4.5 ED DX ♣ Nikkor 50mm f1.8 D ♣ Nikkor 70-200mm f2.8 VR ♣ Sigma 150mm f2.8 EX DG HSM APO Macro ♣ SB-600 ♣ Kenko AF ext. tubes 12,20,36mm
                  www.bartvo.be

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by B@rT
                    En hoe zit het met het verkeerslichteffect? (of hoe noemt dat juist)
                    Is dit ook al opgelost?
                    Hier heb je in praktijk geen last van!
                    Gallery: http://www.fotogallerij.be

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by rept
                      Originally posted by B@rT
                      En hoe zit het met het verkeerslichteffect? (of hoe noemt dat juist)
                      Is dit ook al opgelost?
                      Hier heb je in praktijk geen last van!
                      ...en het is zo ver ik weet ook opgelost :
                      "A:Ver.1.01/B:Ver.1.02". It addresses several issues; removal of potential color cast at high shutter speeds,....."

                      Comment


                      • #12
                        Ik heb de firmware erin gezet, fluitje van een cent. Eerlijk gezegd weet ik niet waarom, alles was al probleemloos. Al die indianenverhalen over moire, verkeerslichten, etc. moeten waarschijnlijk de 'niet-Nikon-gebruikers' in de strijd gooien om deze werkelijk fantastische camera onderuit te halen. Jammer!

                        Advies voor Noliko, gewoon kopen en ............... genieten!

                        succes met je beslissing.

                        groet, Chris
                        NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

                        Comment


                        • #13
                          Wil iedereen de camera aub niet mooier voorstellen dan hij is: op 1600 opnames had ik er eentje (1) met een behoorlijk moiré-probleem. Dat is dik 0.06 procent opnames die ik weg kon gooien

                          Nog geen problemen gehad met foto's die recht in de zon genomen zijn. Mocht iemand hier de komende dagen in België een serieus stukje zon vinden: laat het mij dan ook weten, ik wil er best nog eens 0.06 procent aan verprutsen.

                          En vanmiddag slaagde ik erin met mijn 50mm aan f1.8 een opname te maken met een deels paarse schijn door de te hoge sluitersnelheid (maar ik wou absoluut op f1.8 fotograferen als scherptetest, op f4 geen probleem). Weer 0.06 % om zeep.

                          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Laurens
                            Wil iedereen de camera aub niet mooier voorstellen dan hij is: op 1600 opnames had ik er eentje (1) met een behoorlijk moiré-probleem. Dat is dik 0.06 procent opnames die ik weg kon gooien

                            Nog geen problemen gehad met foto's die recht in de zon genomen zijn. Mocht iemand hier de komende dagen in België een serieus stukje zon vinden: laat het mij dan ook weten, ik wil er best nog eens 0.06 procent aan verprutsen.

                            En vanmiddag slaagde ik erin met mijn 50mm aan f1.8 een opname te maken met een deels paarse schijn door de te hoge sluitersnelheid (maar ik wou absoluut op f1.8 fotograferen als scherptetest, op f4 geen probleem). Weer 0.06 % om zeep.
                            Laurens
                            Het leven kan hard zijn...
                            Ik heb dezelfde ervaring
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Laurens
                              Wil iedereen de camera aub niet mooier voorstellen dan hij is: op 1600 opnames had ik er eentje (1) met een behoorlijk moiré-probleem. Dat is dik 0.06 procent opnames die ik weg kon gooien

                              Nog geen problemen gehad met foto's die recht in de zon genomen zijn. Mocht iemand hier de komende dagen in België een serieus stukje zon vinden: laat het mij dan ook weten, ik wil er best nog eens 0.06 procent aan verprutsen.

                              En vanmiddag slaagde ik erin met mijn 50mm aan f1.8 een opname te maken met een deels paarse schijn door de te hoge sluitersnelheid (maar ik wou absoluut op f1.8 fotograferen als scherptetest, op f4 geen probleem). Weer 0.06 % om zeep.


                              TERUG DAT DING!!
                              NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

                              Comment

                              Working...
                              X