Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke monitor ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke monitor ?

    Welke monitor hebben jullie en hoe is de tevredenheid om jullie foto's te verwerken en te bekijken ?
    Ik het hier nog 2 Eizo's, een 17"en een 19" en ben zinnens naar een 24" of een 17" te gaan. Heb hier al de vraag gesteld ivm de tevredenheid van HP schermen, maar denk dat ik toch maar naar iets anders ga uitkijken. Ik hoor en lees nogal veel over Dell monitors. Kunnen die op gebied van prijs-kwaliteit de vergelijking doorstaan met de Eizo's ?
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Re: Welke monitor ?

    Ik heb voor het ogenblik een Iiyama ProLite XB2779QS waar ik een tijd terug zo'n 500 euro voor betaalde.
    Super tevreden over. Blijkbaar niet zo gekend, maar werd mij toen aangeraden door iemand die voor de politie tientallen schermen per jaar moet aankopen.
    Ik veronderstelde dat die wel geen 'brol' zouden gebruiken en ik ben achteraf héééél content met deze aankoop.
    Tot voor mijn aankoop zei deze naam me niks, maar nu wel. Ik heb reeds een aantal schermen 'versleten', en dit is het beste ooit.
    Groetjes

    Comment


    • #3
      Re: Welke monitor ?

      Hier ook een Iiyama ProLite XB2483HSU-1 24" met een va paneel. Heeft een silver award gekregen bij hardwareinfo. Positief is de kleurweergave, hoog contrast en diepe zwart waarden, goede verticale kijkhoeken. Horizontale kijkhoeken zijn minder maar voor mij niet belangrijk.

      Maar schermen met een ips paneel hebben ook hun voordelen. Ik zou in ieder geval geen tn paneel kiezen.
      Last edited by alex606; 28 maart 2014, 11:42.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: Welke monitor ?

        Iemand deze ? Dell Ultrasharp U2713HM
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Re: Welke monitor ?

          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          Iemand deze ? Dell Ultrasharp U2713HM
          Yep : maar niet voorgesteld, omdat je een 24" zocht (dacht ik), maar die 17" uit je eerste post is blijkbaar een tikfoutje ...
          Die Dell gebruikt krek hetzelfde panel als wat Apple in zijn 27" schermen steekt (nl een LG.Display LM270WQ1, maar in matte uitvoering (bij Apple blinkende spiegel), maar is ongeveer de helft goedkoper.
          Koop het ding wel NIET bij Dell, maar bij een Redcoon ofzo : is normaal stukken goedkoper.

          Het ding levert heel goeie beeldkwaliteit, maar heeft soms wel last van backlight bleeding : heb de mijne (de 1e) om die reden teruggestuurd. De 2e versie was iets beter en heb ik dan maar gehouden.

          Nu : bij normaal gebruik heb je geen last van die Backlight bleeding : dus zo erg is het niet. Voor de rest is de beeldkwaliteit gewoon super. Voor foto's moet je het ding wel calibreren (maar dat geldt voor elk scherm).
          Als je een scherm wil met heel goeie zwartwaardes, dan is dit niet de goeie keuze : maar dat geldt voor ALLE IPS schermen (en heeft gewoon met de technologie te maken).
          Last edited by polleke_cgc; 28 maart 2014, 11:43.
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • #6
            Re: Welke monitor ?

            Hier een Dell ... super tevreden van en zoals de naam het zegt inderdaad ultrascherp.
            Zou niet direct weten tegen wat ik dit zou willen ruilen zonder een veelvoud te moeten uitgeven.
            Zoek nog maar eens op het forum, die Dell schermen zijn al vaak aan bod geweest.
            Vroeger veel met Iiyama gewerkt (ook nog in CRT) en steeds goede kwaliteit gekregen, maar nu geef ik toch de voorkeur aan deze Dell.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Welke monitor ?

              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              Yep : maar niet voorgesteld, omdat je een 24" zocht (dacht ik), maar die 17" uit je eerste post is blijkbaar een tikfoutje ...
              Die Dell gebruikt krek hetzelfde panel als wat Apple in zijn 27" schermen steekt (nl een LG.Display LM270WQ1, maar in matte uitvoering (bij Apple blinkende spiegel), maar is ongeveer de helft goedkoper.
              Koop het ding wel NIET bij Dell, maar bij een Redcoon ofzo : is normaal stukken goedkoper.

              Het ding levert heel goeie beeldkwaliteit, maar heeft soms wel last van backlight bleeding : heb de mijne (de 1e) om die reden teruggestuurd. De 2e versie was iets beter en heb ik dan maar gehouden.

              Nu : bij normaal gebruik heb je geen last van die Backlight bleeding : dus zo erg is het niet. Voor de rest is de beeldkwaliteit gewoon super. Voor foto's moet je het ding wel calibreren (maar dat geldt voor elk scherm).
              Als je een scherm wil met heel goeie zwartwaardes, dan is dit niet de goeie keuze : maar dat geldt voor ALLE IPS schermen (en heeft gewoon met de technologie te maken).
              Bedankt voor de reactie. Wel een 24" vond ik al goed, maar nu de 27" niet zoveel meer kost is dit misschien de betere optie.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #8
                Re: Welke monitor ?

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Hier een Dell ... super tevreden van en zoals de naam het zegt inderdaad ultrascherp.
                Zou niet direct weten tegen wat ik dit zou willen ruilen zonder een veelvoud te moeten uitgeven.
                Zoek nog maar eens op het forum, die Dell schermen zijn al vaak aan bod geweest.
                Vroeger veel met Iiyama gewerkt (ook nog in CRT) en steeds goede kwaliteit gekregen, maar nu geef ik toch de voorkeur aan deze Dell.
                Bedankt voor de reactie VerSeg.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment

                Working...
                X