Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 200 - 400 5.6

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron 200 - 400 5.6

    Vraagje,

    heeft iemand ervaring met de Tamron 200-400 5.6 LD-IF lens ?

    Dit voor gebruik op een Nikon D70. Volgens de verkoper zou dit een aanrader zijn in het tele-zoom sigment maar ik had graag hier iets over vernomen van mensen die deze reeds getest / gebruikt hebben.
    Eventueel met een voorbeeldfoto...
    Weet er ook iemand met welke factor je deze moet vermenigvuldigen voor de Nikon D70 ? 1.25 of 1.4 of 1.5 ?

    ALvast bedankt !
    My site : http://www.photografie.be

  • #2
    Vermenigvuldigen met 1.5 dus 300-600.

    Ik heb ze zelf niet en erg veel reviews zijn er niet te vinden, enkel personal reviews van gebruikers en die varieren maar zijn algemeen nog redelijk lovend. In dezelfde prijscategorie (staat 499€ op site van foto konijnenberg) is er waarschijnlijk wel niets beter te vinden. Als je duurder gaat dan vergelijkt men vooral met de Sigma AF 170-500/5.0-6.3 APO.
    Nikon D7000 + D100 -=- Sigma 18-125mm f/3.8-5.6 DC OS HSM -=- Nikkor AF-S 24-85mm f/3.5-4.5G IF-ED -=- Sigma EX 100-300/4 HSM -=- Nikkor AF 50m f/1.8D -=- Nikon SB28DX

    Comment


    • #3
      De Sigma 135-400 en Tokina 80-400 zijn twee andere alternatieven die in Duitsland rond de 500 euro kosten. Ik heb er laatst ook aan gedacht om die Tamron 200-400 tweedehands te kopen (300 euro bij Degreef in Edegem) maar het bereik is me niet veelzijdig genoeg. Ga voor een lens die wat meer overlapt met je huidige lens, dat kan echt geen kwaad.
      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

      Comment


      • #4
        Met welke lenzen kan je dan vergelijken en wat is de kwaliteit van het merk Tamron t.o.v Sigma ?

        Welke alternatieven zijn er verder om zo een bereik te halen die toch nog een beetje handig zijn in gebruik ?

        Alvast bedankt !
        My site : http://www.photografie.be

        Comment


        • #5
          Ik denk niet dat je merken met elkaar kan vergelijken, want elk merk heeft toplenzen en meelopertjes. Je vergelijkt beter lenzen met elkaar en dan lijkt de algemene regel op te gaan dat kwaliteit en prijs hand in hand gaan. Het probleem met telelenzen bij Nikon is dat je niet zo een grote keuze hebt in het middengamma (pakweg van 300 tot 800 euro). Canon heeft verschillende tele's in dat prijsbereik.
          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

          Comment

          Working...
          X