Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HULP voor 2e lens gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HULP voor 2e lens gevraagd

    Hallo,

    Momenteel heb ik een Nikon D100 met als lens Nikkor AFS VR 24-120 f/3.5-5.6G
    Heb ook nog een oudere lens van vorig Nikon toestel ( analoog )de SIGMA 28-200 3.8-5.6, maar moet iets aan mankeren denk ik ( foto's geen 100% scherp )

    Graag zou ik nu ( door de talrijke prachtige macrofoto's welke ik hier op het forum al tegengekomen ben ) een lens bijkopen die Macro fotografie aankan. Al eens weest zien in winkel en daar raadden ze me deze aan:
    Sigma 50mm f/2.8 EX MACRO 1:1 LENS Macro Lens
    Hierbij de gegevens van deze lens:
    - Brandpuntsafstand: 28mm
    - Minimale scherpstelafstand: 7.4cm
    - Beeldhoek: 46.8°
    - Kleinste diafragma: F32
    - Filtermaat: 55mm
    - Vergrotingsmaatstaf: 1:1
    - Afmetingen: 71.4x64mm
    - Gewicht: 320 gram
    Deze kan ik kopen voor iets van een 330 Euro.
    Kan er misschien iemand een link naar foto's laten weten die met deze lens genomen zijn ? zou graag eens een deftig resultaat willen zien hiervan.

    Nu bij het bekijken van website van Sigma kom ik deze tegen
    Sigma 28-300mm f3.5-6.3 Macro (Nikon)
    Stel me hierbij de vraag wat die juist bedoelen met Macro ?
    Deze is meer een allround lens die meer andere mogelijkheden heeft, maar kan deze macro aan ?
    Of is er nog een ander alternatief wat jullie me aanraden ?

    Budget is max 500 Euro.

    Groeten, Gino
    http://www.e-designstudio.be

  • #2
    Wat ze daar bedoelen met Makro is dat je van dichterbij kan scherpstellen, maw dat de minimale scherpstelafstand dichterbij is dan met vergelijkbare lenzen.

    Doe eens een search, deze lenzen komen hier de laatste tijd regelmatig aan bod, en er zijn ook een aantal BD'ers die die lens ook naar volle tevredenheid gebruiken. Ik weet ook niet of die 28-300 ook 1:1 vergroting geeft...

    Afhankelijk van wat je voor macrowerk wil doen, maar ik vind die 50mm vrij beperkt, misschien ook eens kijken naar een 105mm of 180mm. Die geven als voordeel dat je wat verder van je onderwerp kan blijven...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Ik zou persoonlijk een iets langer brandpunt kiezen. De 105 van Sima bijvoorbeeld of de 180 dan kan je nog verder van je onderwerp blijven. De 105 heb ik vroeger gehad maar ik heb ze verkocht en een Canon 100mm Macro in de plaats gekocht.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment

      Working...
      X