Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

overstap van canon 1000d naar 40d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • overstap van canon 1000d naar 40d

    Beste allemaal,
    zoals de titel luidt ben ik van plan over te stappen naar de 40d. Ook ben ik aan het kijken voor andere objectieven aangezien ik nog de standaard kitlens heb en de 55-250 van canon. Als ik bijvoorbeeld de sigma 50-150 apo dx ex hsm in combinatie met de 40d pak is dit dan een goede combinatie of kan ik beter kijken naar een andere body en/of andere lens.

    misschien wel handig dat ik het erbij vermeld. De fotografie die voornamelijk doe is sportfotografie, en dan met name wielrennen en mountainbiken. bij de eerste zal ik waarschijnlijk mm te kort komen, maar bij mountainbiken heb ik die juist weer te veel en moet ik misschien kijken naar een upgrade van de kitlens, die er zowiezo wel aankomt, maar weet alleen de volgorde niet. Eerst body of eerst een nieuwe set lenzen?

    Ik hoop dat ik eindelijk tot een conclusie kan komen

    M.V.G. Colin Beijers

  • #2
    Re: overstap van canon 1000d naar 40d

    Ik ken dat de beste weg is: je lenzenarsenaal te verbeteren. Ik ben destijds met de 350D (ook een instap Canon cropcamera) begonnen. Wel... vóór ik naar de 50D 'opstapte' had ik mijn kitlenzen al vervangen door lichtsterke 'pro' exemplaren, met name de EF-s 17-55 f/2.8 IS en de EF 70-200 f/2.8 IS. Die lenzen worden nog steeds gebruikt (intussen opgestapt naar de 7D) en hebben het gezelschap gekregen van nog meer lenzen. Ik ben niet van plan om ooit naar fullframe te gaan, maar mocht die gedachte bij jou eventueel meespelen (hoewel voor sportfotografie is een snelle camera als de 7D of de 1D vaak te verkiezen boven de 5D of de 6D), kies dan bv voor EF ipv EF-s (naast de 17-55 heb ik ook de 10-22, eveneens een EF-s objectief). Op een cropcamera kunnen beide types, op een fullframe enkel de EF.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: overstap van canon 1000d naar 40d

      Bedankt voor je reactie, was zelf inderdaad ook al van plan om eerst in objectieven te investeren. echter is er nu een interessante optie langskomen waaien, namelijk een 40d voor 200 euro, dan heb ik zelfs nog budget over voor een lens upgrade. de lenzen waarin ik ben geïntereseerd zijn de sigma 17-50 os en de sigma 50-150 os. de canon 17--5 is ook erg interessant, maar weer wat aan de hoge kant qua prijs.
      Ik heb trouwens geen intensie om over te stappen naar ff.
      M.V.G. Colin Beijers

      Comment


      • #4
        Re: overstap van canon 1000d naar 40d

        Dan nog (interessant aanbod 40D) zou ik naar lenzen kijken. Je moet weten dat er na de 40D intussen al een 50D (zelf gehad, nu in handen van mijn vrouw), 60D en zelfs 70D uitgebracht zijn. Ik ben bang dat de technologie intussen zo ver gevorderd is... Wat lenzen betreft: die vooruitgang is daar nog niet zo te merken, alleen voor full-frame lenzen als de 24-70 en de 70-200 zijn er 'MkII'-opvolgers, beter, maar meteen ook met een stevige prijsstijging. Een objectief houdt ook beter stand tegen de prijzenslag dan camerabody's, die helaas erg snel in waarde dalen. €200,- lijkt me niet meteen teveel voor een 40D, maar... Mijn oordeel zat in de eerste zin van mijn eerste reactie, en ook in de eerste zin van deze reactie. Benieuwd of ik hier gevolgd wordt, of tegengesproken.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: overstap van canon 1000d naar 40d

          @LesC bedankt voor je reactie, maar dan kun je mij misschien verder helpen in mijn ander topic dat gaat over de lenzen. Heb nu zelf besloten eerst in glas te investeren en daarna pas een nieuwere en/of betere body aanschaffen. Woon zelf in maastricht en daar kan ik bij de lokale fotografiezaak vragen of ze willen opletten als ze een occassion krijgen geboden van bijvoorbeeld een 50d.
          M.V.G. Colin

          Comment

          Working...
          X