Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Efficiênter dan karate

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Efficiênter dan karate

    Jawadde, ik heb in mijn tijd wel wat straffe gasten aan het werk gezien op het karate, maar dit is toch nog iets anders.


    Walter
    D850

  • #2
    Re: Efficiênter dan karate

    'No time to waste' lijkt me, amai!
    Canon 5D Mark III | Canon 16-35mm f/2.8 L I | Canon 24-70mm f/2.8 L II | Sigma 50mm f/1.4 ART | Canon 100mm f/2.8 L MACRO IS | Canon 70-200mm f/2.8 L IS II | Canon 2x Extender III | Kenko 1.4 Extender

    Comment


    • #3
      Re: Efficiênter dan karate

      Smijt er zes van in de ring tegen zes van het BBT, en dan even afwachten.

      Comment


      • #4
        Re: Efficiênter dan karate

        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
        Smijt er zes van in de ring tegen zes van het BBT, en dan even afwachten.
        't Zal die van het BBT zeker moeilijker vallen dan het doodslaan van een psychotische drugverslaafde.

        Walter
        D850

        Comment


        • #5
          Re: Efficiênter dan karate

          De meeste van de instructeurs zijn ex-IDFen daar ga je echt niet mee sollen. Ik heb een haat-liefde verhouding met het land, hun vastberadenheid vind ik echt goed, hun arrogantie dan weer een stuk minder.

          Comment


          • #6
            Re: Efficiênter dan karate

            Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
            De meeste van de instructeurs zijn ex-IDFen daar ga je echt niet mee sollen. Ik heb een haat-liefde verhouding met het land, hun vastberadenheid vind ik echt goed, hun arrogantie dan weer een stuk minder.
            Niet de eerste keer dat ik zoiets hoor.

            Comment


            • #7
              Re: Efficiênter dan karate

              Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
              De meeste van de instructeurs zijn ex-IDFen daar ga je echt niet mee sollen. Ik heb een haat-liefde verhouding met het land, hun vastberadenheid vind ik echt goed, hun arrogantie dan weer een stuk minder.
              Kom ik op google natuurlijk eerst op "International Diabetes Federation" uit ipv Israel Defense Forces


              Maar ik vind traditionele Oosterse krijgskunsten (zoals uit Japan en China) veel mooier om naar te kijken. Veel elegantere technieken met een filosofie erachter.

              Bij Krav Maga is het eerder bruut geweld lijkt me op het eerste zicht. Zeg me aub dat ik het verkeerd heb...
              Iemand heeft me er ook al voor willen overhalen om dat te gaan doen een paar jaar terug, maar ik ben niet in beste conditie de laatste tijd

              Comment


              • #8
                Re: Efficiênter dan karate

                Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                Kom ik op google natuurlijk eerst op "International Diabetes Federation" uit ipv Israel Defense Forces


                Maar ik vind traditionele Oosterse krijgskunsten (zoals uit Japan en China) veel mooier om naar te kijken. Veel elegantere technieken met een filosofie erachter.

                Bij Krav Maga is het eerder bruut geweld lijkt me op het eerste zicht. Zeg me aub dat ik het verkeerd heb...
                Iemand heeft me er ook al voor willen overhalen om dat te gaan doen een paar jaar terug, maar ik ben niet in beste conditie de laatste tijd
                Elegant is het inderdaad niet, effectief wel zo lijkt het me (als buitenstaander) en dat is zo'n beetje de Israëli filosofie. Het doel heiligt de middelen

                Comment


                • #9
                  Re: Efficiênter dan karate

                  Oosterse gevechtkunsten zijn ontstaan uit noodzaak, net zoals Krav Maga. Het verschil zit hem inderdaad in de folisofie die er achter zit. Ik ben ook veel meer te vinden voor Kung-fu en dergelijke. Niet vergeten dat we meestal de 'stijl' versie te zien krijgen van de Oosterse en niet de 'oorlog' versies van vroeger.
                  Ikzelf heb een tijdje Aikido gedaan. Heel elegant eigenlijk, puur verdedigen, maar 't kan ook veel schade aanrichten hoor .
                  Canon 5D Mark III | Canon 16-35mm f/2.8 L I | Canon 24-70mm f/2.8 L II | Sigma 50mm f/1.4 ART | Canon 100mm f/2.8 L MACRO IS | Canon 70-200mm f/2.8 L IS II | Canon 2x Extender III | Kenko 1.4 Extender

                  Comment


                  • #10
                    Re: Efficiênter dan karate

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                    Elegant is het inderdaad niet, effectief wel zo lijkt het me (als buitenstaander) en dat is zo'n beetje de Israëli filosofie. Het doel heiligt de middelen

                    Ja maar elegant dat is vrij vechten en zeker competitie in het karate ook niet hoor. Elegantie, dat is iets voor demonstraties, kata's. Wat je ziet in die docu is vrij vechten training, met trouwens karatetechnieken erbij. Dat is de kracht van Krav Maga: karate, close combat, ju jutsu , nin jutsu in één.

                    Walter
                    D850

                    Comment


                    • #11
                      Re: Efficiênter dan karate

                      Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                      Ja maar elegant dat is vrij vechten en zeker competitie in het karate ook niet hoor. Elegantie, dat is iets voor demonstraties, kata's. Wat je ziet in die docu is vrij vechten training, met trouwens karatetechnieken erbij. Dat is de kracht van Krav Maga: karate, close combat, ju jutsu , nin jutsu in één.

                      Walter
                      Dat het efficiënt is kan ik me voorstellen maar voor de rest vind ik het vuil vechten.
                      Ik vraag me af wat die mannen zouden doen als er iemand met een mes op hen afkomt, welteverstaan iemand die met een mes kan omgaan.
                      Ik ken de karate-trainer van mijn dochter erg goed (5e DAN) en hij is zeer duidelijk : ontwijken. Volgens Danny proberen vooral amateurs met een mes te steken, fout. Hij vertelde van proeven die ze bij het leger (is militair) nog hebben gedaan om te kijken wat het meest schade aanricht. Zwaaien met een scherp mes (hij had het bv over een zwaar cuttermes) bleek volgens hem meer schade aan te richten dan steken.

                      Het blijft een eeuwige discussie waarbij ik ongewild moet denken aan een van de Indiana Jones films waar een heel imposante zwaardkunstenaar probeert Indiana te intimideren.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Efficiênter dan karate

                        Krav Maga zal in elk geval doeltreffender zijn wanneer je je op straat moet verdedigen, dan een andere krijgskunst waarbij men traint met bepaalde regeltjes die niet meer in onze tijdsgeest passen.
                        Alles heeft natuurlijk zijn charmes en toepassingen, zowel vroeger als vandaag.

                        Belangrijkste is natuurlijk dat wanneer je gaat sporten, maakt niet uit welke vechtsport, je gezond aan sport doet, conditie en lenigheid traint, en je hoofd kan leegmaken. De andere clubleden pijn doen is natuurlijk nooit de bedoeling.

                        Comment

                        Working...
                        X