Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wazda met die Fuji S20 Pro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wazda met die Fuji S20 Pro

    Allo Allemaal,

    ik ben een grafisch vormgever en wil een digitale camera kopen waarmee ik ook foto's voor drukwerk kan maken, een hoog aantal megapixels is dus een must (dan spreken we over dpi en niet over het aantal pixels).
    Jammer genoeg is mijn budget niet zo groot...
    Ik dacht me nu de Fuji S7000 te kopen (6.3 Mp), maar zie nu hier en daar de Fuji S20 Pro opduiden. Wat zijn precies de verschillen tussen deze toestellen, en welk is het beste?

    Groetjes, RuZ
    Fuji FinePix S100fs

  • #2
    De S20 Pro heeft "slechts" 3,14 miljoen pixels, die geëxtrapoleerd worden naar 6MP. De S7000 heeft 6 miljoen effectieve pixels, die tot 12MP geëxtrapoleerd kunnen worden.
    Als je een echte 6MP nodig hebt is de S20 dus niet echt een optie.
    Mark (300D)

    Comment


    • #3
      Aha, en meteen is m'n twijfel weg!
      De S7000 is dus beter...
      Maar waarom is de S20 Pro dan duurder???

      Ik wil er ook een aparte flitser bij kopen (of is dat helemaal niet nodig?), iemand een idee wat dat zou kosten?

      RuZ
      Fuji FinePix S100fs

      Comment


      • #4
        Kwaliteit eh.
        Neem bijvoorbeeld de Sony F828 vs de Canon 300D.
        De Sont heeft 8 MP en de Canon "slechts" 6 MP.
        De Canon zal echter kwalitatief veel betere foto's nemen.

        Voor drukwerk zou ik de S7000 (en S5000) niet aanraden, wegens de te hoge JPG compressie. En de native RAW mode op dat toestel heeft heel wat limieten.

        K.

        Canon EOS 300D + 18-55 kitlens + Canon 55-200 USM II

        Comment


        • #5
          Welk toestel zou jij dan wel aanraden (ik ben een leek op dit vlak, dus alle tips zijn welkom!) ?
          Fuji FinePix S100fs

          Comment


          • #6
            De S20 Pro gebruikt wel een ander soort sensor, met als ik het goed heb meer dynamisch bereik.

            Kijk even op www.dpreview.com, daar vind je vast meer info. Ook kun je daar de S7000 en de S20 eens met elkaar vergelijken...
            Qua body zijn ze in elk geval identiek (en idem met de S602Z op wat detail na).

            De prijs van een flits is vooral afhankelijk van wat je ermee wil doen (i.e. hoe krachtig moet die zijn).
            Kijk anders even in het assortiment van Fuji zelf of Vivitar, die hebben speciale "digitale" flitsers. Je kunt ook bij Metz en Vivitar terecht als je een wat zwaarder model wil...
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment

            Working...
            X