Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D3s VS D4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D3s VS D4

    Ik las gisteren op het WorldWideWeb iets dat mij toch wel verwonderde, voor mij zijn beide camera's buiten budget dus kan ik niet zelf gaan vergelijken. Wat er stond is dat de D3s op vlak van ruis bij hoge ISO het beter doet dan de D4 en het werd daar door enkele gebruikers bevestigd. Terwijl ik dacht dat de D4 op dat vlak de best presterende camera was. Zijn er hier die de zelfde ervaring hebben?

  • #2
    Re: D3s VS D4

    Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
    Ik las gisteren op het WorldWideWeb iets dat mij toch wel verwonderde, voor mij zijn beide camera's buiten budget dus kan ik niet zelf gaan vergelijken. Wat er stond is dat de D3s op vlak van ruis bij hoge ISO het beter doet dan de D4 en het werd daar door enkele gebruikers bevestigd. Terwijl ik dacht dat de D4 op dat vlak de best presterende camera was. Zijn er hier die de zelfde ervaring hebben?
    A few days ago we took delivery of a factory-fresh production D4 in our Seattle offices and it's hardly been turned off since. In this article, which includes more than 40 'real world' samples, Barnaby Britton explains what the D4 is actually like to use.


    Ik denk dat ze echt aan een soort plafond zitten qua ruisbeheersing, in het deel "First impressions of image quality" stelt de schrijver ervan dat de ruiskwaliteiten dezelfde zijn. Echter wel met iets hogere resolutie.

    Walter
    D850

    Comment


    • #3
      Re: D3s VS D4

      Misschien wil ik toch nog even het volgende kwijt.
      Zelf gebruik ik een D3s en dat is een dijk van een camera, letterlijk en figuurlijk.
      En inderdaad, je kan tegen hoge ISO-waarden gaan opkijken maar, wie hier beweert dat dit ruisloos is, wel daar wil ik wel eens een workshop mee houden.
      Het is correct dat de ruis pakken minder is dan met bv de D7100 maar dat er geen ruis optreedt ....
      Dit is ook zo met D4. Zelf heb ik niet dat toestel, gebruik ik het ook niet, maar ook daar bestaan geen wonderen.
      Hoe hoger de ISO-waarden, hoe gevoeliger aan ruis. je kan die gevoeligheid proberen te smoren, maar er is nu éénmaal ruis en die zal er nu ook éénmaal te zien zijn.
      Afhankelijk van het onderwerp en de omgeving zal de ruis misschien op bepaalde ogenblikken schijnbaar groter zijn bij de D4 dan bij de D3s. Het kan evengoed omgekeerd.
      D4 en D3s zijn twee totaal verschillende toestellen die elk gebouwd zijn voor hun specifieke doeleinden. Ze zullen dan ook beiden verschillend presteren wanneer we thema aansnijden en dat als referentie willen gebruiken.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #4
        Euh... Volgens mij was de D4 toch echt de opvolger van de D3S. Dat betekend dwzelfde doelgroep, zelfde (soort) gebruikers en dus zelfde soort van fotografie.

        Wanneer je zegt dat de D3X een andere camera is dan de D4, geloof ik je meteen.

        'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

        Comment

        Working...
        X