Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma lenzen

    Hoi, ik ben aan het twijfelen welke lens ik zou kopen... kan iemand mij raad geven ?

    ('t is voor een Canon 300D)

    Sigma18-125 : F3.5-5.6
    of
    Sigma24-135 F2.8-4.5 ?

    ik heb nu de lens die bij de kit zat, een 18-55, en ook nog een Sigma zoomlens (met "minder goede" F waarden)...
    Ik had het wel graag bij 2 lenzen gehouden als dat kan, kwestie van niet altijd te veel te moeten meesleuren... Bij aankoop van de 18-125 zou ik mijn 'kitlens' wegdoen, anderzijds heeft de 24-135 betere Fwaarden...

    alvast bedankt,
    Biele

  • #2
    En mag het geen Canonlens zijn de EF 28-135mm F 3,5 - 5,6 IS USM.
    Kost ongeveer 518 €,deze lens heeft dan ook nog IS.
    De foto hier onder is met deze lens getrokken,in een heel slecht belichte ruimte en de Leguaan zat dan nog achter glas.
    Ze is misschien wel wat duurder,maar het is een hele goede lens vind ik.
    Zeker als je bij lage sluitersnelheid een foto wil nemen en dan nog geen vaste hand hebt zoals ik.
    Edit :Sorry en welkom op BD.

    AV F/5,6 135mm 1/10 sec ISO 400





    mvg FrançoisVM
    Canon 7D

    Comment


    • #3
      Bedankt voor de info... (waaw.. mijn allereerste reply).

      De canon stond ook bij mijn voorkeuren... Ik heb mij echter laten vertellen dat de IS bij die lens de scherpstelling wat vertraagt, klopt dat ? Dat was nl. één van de redenen waarom ik ook naar Sigma zou gaan.. (en de prijs ook.)

      De foto bij je reply vind ik enorm goed. Uit de losse hand getrokken in combinatie met de IS geeft dit een scherp resultaat hé..

      groetjes,
      biele

      Comment


      • #4
        Originally posted by biele

        Ik heb mij echter laten vertellen dat de IS bij die lens de scherpstelling wat vertraagt, klopt dat ? Dat was nl. één van de redenen waarom ik ook naar Sigma zou gaan.. (en de prijs ook.)

        De foto bij je reply vind ik enorm goed. Uit de losse hand getrokken in combinatie met de IS geeft dit een scherp resultaat hé..

        groetjes,
        biele
        Of wel ben ik zelf traag,maar ik vind dat die lens toch niet zo traag is hoor.
        Ze is me hier op BD aangeraden die lens in begin van dit jaar,toen ik zelf nog vragen stelde.

        @ BDers :Allé BDers waar zitten ze nu,heb ik gelijk of heb ik gelijk.
        mvg FrançoisVM
        Canon 7D

        Comment


        • #5
          Ik heb ook een 28-135 IS, en die lens gebruik ik het meeste.
          Die Sigma 18-125 heeft anders ook wel een vrij goed breedhoekbereik, een 28-135 heeft dikwijls toch te weinig breedhoek, zodat ik de kitlens af en toe toch nog nodig heb. Hoe het zit met de beeldkwaliteiten van die lens, dat weet ik niet, maar die mist dan wel de beeldstabilisatie ten opzicht van een 28-135 IS.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Je bent ook niet verplicht om de IS continu in te schakelen. Ik gebruik die enkel als het nodig is (i.e. wanneer de sluitertijden zonder IS wat te krap worden...).
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment


            • #7
              Ha, die 28-135 IS heb ik dus heden aangeschaft, ook omdat (bijna) iedereen hier op BD er zo enthousiast over is..... Ben benieuwd !!
              't is aardig wat geld, maar ik verwacht dit objectief heel veel te gebruiken, bewaar de kitlens idd voor wat meer groothoek.
              gr
              Brigje
              Canon EOS 300D

              Comment


              • #8
                okee, ik denk dat ik voor de Canon lens ga. Ik heb ondertussen ook een review gevonden van de sigma 18-125 op dpreview en ben niet overtuigd dat die beter is dan de Canon, integendeel...

                Bedankt voor de info !

                groetjes en een prettige avond...

                (als het allemaal lukt post ik eens een foto met die lens genomen)

                biele

                Comment

                Working...
                X