Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

soms in de knoop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • soms in de knoop

    Geen gemakkelijke opgave en zeker niet voor de eerste keer.
    Graag jullie opmerkingen.

    Ronny



    Al vast bedankt voor het kijken.

  • #2
    Re: soms in de knoop

    Leuke sport lijkt me! Goed proberen vast te leggen. Van mij had het eerste en de twee laatste meisjes wel wat scherper mogen zijn.
    In de tas: Canon 70D - Canon 50mm f1.8 - Sigma 17-50mm f2.8 - Tamron 70-300 VC USD

    Comment


    • #3
      Re: soms in de knoop

      klopt, maar door te weinig licht met grote opening moeten werken en scherpgesteld op middelste

      Comment


      • #4
        Re: soms in de knoop

        Ik vind het een knappe actie foto van een héél moeilijke en fysieke sport!
        Neem volgende keer een extra flitser mee om de beweging te bevriezen zodat je opening kleiner kan.

        Of indien dat niet lukt je iso hoger zetten ;-)

        Comment


        • #5
          Re: soms in de knoop

          Zeker niet slecht gedaan, Ronny. Persoonlijk zou ik scherpgesteld hebben op het rechtse meisje zodat je meer een scherpteverloop van scherp naar onscherp zou hebben. Plat op de buik met een kikvorsperspectief moet ook wel iets speciaals geven. Sluitertijd vind ik goed en diafragma kleiner gaat volgens mij niet het verschil maken. Moment van actie vind ik heel goed.
          http://www.paulvanrooy.be

          Comment


          • #6
            Re: soms in de knoop

            Oorspronkelijk geplaatst door Vropa Bekijk bericht
            Zeker niet slecht gedaan, Ronny. Persoonlijk zou ik scherpgesteld hebben op het rechtse meisje zodat je meer een scherpteverloop van scherp naar onscherp zou hebben. Plat op de buik met een kikvorsperspectief moet ook wel iets speciaals geven. Sluitertijd vind ik goed en diafragma kleiner gaat volgens mij niet het verschil maken. Moment van actie vind ik heel goed.
            Ook mijn gedacht. Scherstellen op de rechtse.
            I put the sexy in dyslexia

            Comment


            • #7
              Re: soms in de knoop

              Oorspronkelijk geplaatst door Ronnydesmedt Bekijk bericht
              klopt, maar door te weinig licht met grote opening moeten werken en scherpgesteld op middelste
              Goede poging maar eerlijk gezegd maken de omstandigheden het onmogelijk om hier de foto te maken die je volgens mij probeerde te maken. Gegeven het beschikbare matewriaal (FF Nikon met 85m 1.4) zin er andere mogelijkheden met juist een hele kleine DOF.

              Let op met flitsen van sporters. De reflectiestrepen op schoenen en kleding geven opvallende en soms hinderlijke streepjes.
              Groetjes, KC
              www.sportbeelden.com

              Comment


              • #8
                Re: soms in de knoop

                De enige mogelijkheid om bij deze foto iedereen tegelijk min of meer scherp te krijgen is ervoor zorgen dat je op de juiste plaats staat zodat ze allemaal ongeveer even ver van de camera verwijderd zijn (ze "hangen" op één lijn).
                Maar dan moet je er de hele tijd kunnen rondlopen, en dat zal zeker storend zijn voor de toeschouwers.
                Flitsen is ook storend voor iedereen, en door de schaduwen die je daarmee krijgt zal de foto er ook niet echt mooi uitzien.
                Dan is deze foto volgens mij nog steeds beter, ook al staan ze er niet allemaal even scherp op.

                Actie en weinig licht, dan moet je altijd ergens een compromis maken, veel scherptediepte is dan niet mogelijk omdat de iso dan extreem hoog moet (bij sommige camera's kan de iso tegenwoordig wel héél hoog, maar dat wil daarom nog niet zeggen dat je daarmee mooie foto's krijgt).

                Dit is technisch gezien geen perfecte foto, maar ze geeft wel een goed beeld van de sfeer, en dat is soms beter dan "de perfecte foto" .
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: soms in de knoop

                  3 dames met strikje, 2 zonder; waarschijnlijk op een evenement.

                  Lijkt mij charmant gezelschap.
                  Vraag eens of je tijdens hun trainingen mag oefenen met een off-camera flitsje.
                  Vriendelijke groet,

                  Jos

                  Comment


                  • #10
                    Re: soms in de knoop

                    Dank voor jullie raad.
                    Ik neem deze zeker mee bij een volgende gelegenheid.

                    mvg

                    Ronny

                    Comment

                    Working...
                    X