Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brugge in de kijker: "The white queen"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Brugge in de kijker: "The white queen"

    Ben niet echt een zwaar TV-verslaafde, maar ik zie wel graag historische docu's.
    Nu zaterdag was er de eerste aflevering en ik moet zeggen dat Brugge heel wat decors heeft opgeleverd.
    Het Belfort (binnenkoer en buitentrappen, ... eveneens een paar zaaltjes) en het Gruthuuse-gebouw zijn verschillende keren de revue gepasseerd.
    Raar, wanneer ik daar ben en ik neem er foto's dan zijn die wel anders gekleed dan die mensen die ik nu op TV zag.
    Ik meen de vergeten woonhut ook te herkennen, maar dat is iets te lang geleden dat ik daar nog eens ben voorbij gelopen
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    Re: Brugge in de kijker: "The white queen"

    Was mij ook opgevallen Wim. Altijd leuk je thuisfront op tv te zien.

    Comment


    • #3
      Re: Brugge in de kijker: "The white queen"

      Ik heb me vooral geërgerd aan al die fouten in het decor - het metselwerk, de grote vensters, de klinkers,... die allemaal in die tijd niet bestonden. Het wordt de volgende aflevering sport te zoeken naar een afvoerputje van de riolering, want dat zal denkelijk wel ergens opduiken.
      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

      Comment


      • #4
        Re: Brugge in de kijker: "The white queen"

        Mij kwam er ook iets op van herkenning, pas later heb ik vernomen dat veel opnames hier te lande zijn gemaakt.
        Toch aangenaam kijken .

        Comment


        • #5
          Re: Brugge in de kijker: "The white queen"

          Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
          Ik heb me vooral geërgerd aan al die fouten in het decor - het metselwerk, de grote vensters, de klinkers,... die allemaal in die tijd niet bestonden. Het wordt de volgende aflevering sport te zoeken naar een afvoerputje van de riolering, want dat zal denkelijk wel ergens opduiken.
          Klopt allemaal wel, maar waar ga je nu nog in hemelsnaam iets echt weer vinden dat
          1) toeristisch uitegbaat is
          2) Onaangeroerd van in de jaren blokskes
          3) Geen moderne zaken zijn te zien ...

          Denk aan de Ezelspoort. Ze hebben dat dekor daar aardig naar de kl*ten geholpen met hun 2 ultra-moderne op niets trekkende wandelbruggen.
          Trouwens, er is algemeen overeengekomen om alle restauraties die nu gebeuren duidelijk moeten kunnen onderscheiden worden. Naast de oude baksteen, nieuwe effen, gladde baksteen waardoor je als buitenstaander de herstellingen kan zien. SInt-Salvadorskerk is daar een afschuwelijk voorbeeld van.
          Dus, indien men nog decors wilt naar de oude schijn toe, zal het moeilijker en moeilijker worden ...

          Maar, vind het toch goed en mooi gedaan in de reeks, en ook ik zit te kijken naar de fouten, maar die neem ik er dan met plezier bij.
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • #6
            Re: Brugge in de kijker: "The white queen"

            Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht

            Denk aan de Ezelspoort. Ze hebben dat dekor daar aardig naar de kl*ten geholpen met hun 2 ultra-moderne op niets trekkende wandelbruggen.
            Heb het dan alstublieft over de goede poort.

            Comment


            • #7
              Re: Brugge in de kijker: "The white queen"

              Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
              Heb het dan alstublieft over de goede poort.
              Toch nog ene die Brugge kent
              Juist de Smedenpoort, maar ik noem ze de Ezelspoort met die verdomd belachelijke zijbruggen.
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

              Comment


              • #8
                Re: Brugge in de kijker: "The white queen"

                inderdaad leuke serie (2e aflevering nog niet gezien, wegens 'in Holland')
                nog een foutje?
                binnenplein belfort (shot vanop de trappen): elektriciteitsdraden tegen de muur.
                ik probeer...
                mijn Fijsboecq en mijn flickr

                Comment

                Working...
                X