Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CamRanger

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CamRanger

    Is hier iemand die een CamRanger gebruikt met een D800?
    Blijkbaar de enige degelijke oplossing om je live view op een
    Ipad of IPhone te koppelen, niet goedkoop, maar je hebt er dan
    ook de volledige draadloze bedieningscontrole over je toestel bij,
    met uitzondering van zoomen natuurlijk.

  • #2
    Re: CamRanger

    Hiervoor wil ik mij nog eens aanmelden, Geert

    Ik heb een D800 en heb verleden week de Camranger aangekocht. Nog niet heel veel ervaring, maar toch al een paar keer uitgebreid getest, ook in het veld (macrofotografie).
    Het algemeen aanvoelen is bijzonder goed ! Enkele gedachten op een rijtje :
    • Het initialiseren verliep uitermate vlot - procedure is netjes uitgeschreven
    • Werkt zonder verpinken op m'n Ipad en Iphone5
    • Reeds gewerkt op 10 meter afstand - geen probleem
    • Intuďtieve software - werkt naar behoren
    • Een klein beetje vertraging tussen de werkelijkheid en wat je ziet op het scherm (Lifeview), maar werkbaar
    • Ik werkte in RAW + jpg en het binnenhalen van de opname ter controle duurt slechts enkele seconden
    • Best handige afstandsbediening, waar je rap mee weg kunt

    Toch enkele bedenkingen
    • Handig, maar enkel op statief en enkel als er niet veel "verplaatsingen" gebeuren. De zender zit wel in een zakje, en het zakje kan wel aan het statief bevestigd worden, maar de verbindingskabel naar de camera is toch wat 'vervelend'. Het lijkt me niet echt gezond voor het contact in de camera, al dat wikkelen en wrikkelen. Maar voor studio en landschap is het ideaal !
    • Het scherpstellen gebeurt door te tikken op het scherm van de Ipad of Iphone. Werkt naar behoren maar toch niet helemaal precies. Je kan de liveview wel vergroten, maar enkel naar 100% en dat is dan weer echt te groot. Eenmaal op 100% kan je niet gaan schuiven. Dus om heel precies te gaan scherpstellen (macrofotografie 1:1) vind ik nog mijn weg niet echt. 't Kan natuurlijk zijn dat ik nog iets moet instellen... ???
    • Ook op de Iphone werkt alles naar behoren, maar de knopjes worden wel wat klein...
    • Je kan niet alles instellen : zo kan je niets instellen i.v.m. flitsen, maar dat kan misschien nog in een 'upgrade'.

    Dus in 't algemeen een tevreden gebruiker tot nu toe. Vooral ook omdat ik het prachtig kan gebruiken tijdens mijn cursussen. De Ipad kan je verbinden met een beamer - je kan dus "klassikaal" de werking van de belichtingskeuzes gaan demonstreren. Dat is een enorm pluspunt.

    Nog vragen ? Vuur maar af, ik kom hier nog regelmatig kijken !
    Greetz, Kariboe
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

    Comment


    • #3
      Re: CamRanger

      Nog dit : alle kabeltjes worden meegestuurd, maar voor de D800 (en D600-???) gebruikers moet je wel de USB-kabel gebruiken die je meekreeg bij de aanschaf van het toestel.
      De D800 heeft blijkbaar een afwijkende USB-aansluiting op de camera... Als je de kabel niet meer hebt, dan moet je er wel een op de kop kunnen tikken...
      Greetz, Kariboe
      Last edited by Kariboe; 24 maart 2014, 14:48. Reden: Kleine correctie
      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

      Comment


      • #4
        Re: CamRanger

        Bedankt voor de info Koen.

        Blij je na al die maanden hier nog eens te horen.

        Dat van die USB3 kabel, dat wist ik, maar ik heb nog een vraagje, moet je je toestel op het toestel zelf op LV zetten
        of kan je dat vanaf je tablet ?

        Wat wil ik er mee doen, ik heb een aantal heel mooie alluminium uitschuifmasten, daar wil ik er een van op mijn aanhangwagen
        bevestigen om op deze manier foto's te kunnen maken in vogelperspectief, op de top van die mast zo een 8 ŕ 9 meter zou ik dan een
        actuator zetten, zodat ik mijn toestel kan richten naar wat ik zie op mijn ipad.
        En natuurlijk zou ik het ook willen gebruiken als scherm in moeilijke positie's.
        Daar er op Ipad en Iphone geen alternatief is om rechtstreeks te koppelen met een kabel is de CamRanger blijkbaar de enige optie
        die bovendien draadloos is (wat voor mij wel niet hoeft), als er dus iemand weet hoe je een Ipad of Iphone kan koppelen aan de D800
        als LV scherrm en afstandsbediening laat maar iets weten, ik heb (buiten de CamRanger) in ieder geval nog niets gevonden.
        Een nadeel, dat ding is wel niet echt goedkoop hé.

        En van die kabel zal je ook wel gelijk hebben Koen, het is opletten, maar heb ik daarvoor geen extra stukje om die kabel te ondersteunen ?
        Moet ik eens nakijken, maar ik denk dat dat er bij de D800 bijstak.

        Gr. Geert.
        Last edited by Guest42; 24 maart 2014, 15:27.

        Comment


        • #5
          Re: CamRanger

          Hoi Geert,

          LV kan aan- en afgezet worden d.m.v. de app - erg handig !
          Van zodra je een beeld opvraagt ter controle gaan de LV op de camera uit.

          Voor de volledigheid moet ik zeggen dat CAMRANGER nu in combinatie met het zendertje ook een 'tripodkop' aanbiedt die door de app op de Iphone of Ipad kan aangestuurd worden, dus 'pan and tilt' van op afstand ! Ik weet wel niet of de sturing binnen dezelfde app gebeurt...
          Zie : http://camranger.com/camranger-pan-tilt/

          En wat dat stukje betreft : haha... subliem ! Ik ben verleden week toen ik mijn Nikon-USB-kabel zocht, zo'n klein zwart plastieken dingetje tegengekomen. Ik kon toen in het geheel niet bedenken waarvoor dat zou kunnen dienen en heb het toen achteloos ergens achtergelaten. Nu - na een behoorlijke lange zoekpartij - heb ik het teruggevonden en... ja hoor... het is een hulpstukje om de USB-kabel wat steviger aan de camera te hechten. Top !
          Zo zie je, iemand helpen kan lonend zijn... nu heb ik door jouw toedoen een 'ambetant' probleempje opgelost ! Thanx
          Greetz, Kariboe
          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

          Comment


          • #6
            Re: CamRanger

            Zo een camranger is eigenlijk schandalig duur.

            Dat is eigenlijk een TP-link MR3040 router. Kost iets van een 30$


            de camranger


            Voor wie een android toestel heeft kan die TP-Link gebruiken.
            If you're unwilling to shell out a fistful of hundred-dollar bills for a wireless monitor, you might want to get your hands on a TP-Link TL-MR3040 wireless router. By installing alternate firmware on this little guy, you can turn it into a Wi-Fi dongle that you can then connect to your Canon or Nikon camera to turn your Android phone or tablet into a wireless monitor/controller for only $30. Check out the following tutorials to get step-by-step instructions on how to turn your Android device into a wireless monitor/controller.

            Comment


            • #7
              Re: CamRanger

              Oorspronkelijk geplaatst door pogi Bekijk bericht
              Zo een camranger is eigenlijk schandalig duur.

              Dat is eigenlijk een TP-link MR3040 router. Kost iets van een 30$

              Inderdaad, hoewel handig is de Camranger toch een duur en overgeprijsd ding.

              Canongebruikers kunnen beter terecht bij http://dslrcontroller.com/guide-wifi_mr3040.php en kopen zo'n TP link routertje + de software (die zo'n 7 euro kost !).

              Plus : 't is een Nederlander die er aan werkt en ' iets ' verdient.

              Comment


              • #8
                Re: CamRanger

                Oorspronkelijk geplaatst door pogi Bekijk bericht
                Zo een camranger is eigenlijk schandalig duur.

                Dat is eigenlijk een TP-link MR3040 router. Kost iets van een 30$


                de camranger


                Voor wie een android toestel heeft kan die TP-Link gebruiken.
                http://nofilmschool.com/2014/01/dirt...ter-will-help/
                Ik weet het pogi, Apple heeft daar eigenlijk een stok tussen de deur, voor mij hoeft het zelfs niet draadloos,
                maar met kabel zijn er ook geen mogelijkheden meer.
                Een vriend van mij heeft een progje draaien op android, met een kabeltje van een paar € naar zijn Canon toestel,
                en dat werkt ook prima, maar er zitten toch nog een paar kleine mankementjes in de app.

                Natuurlijk, wat je ziet en krijgt op een Ipad werkt blijkbaar formidabel goed, mag ook wel voor zijn prijs.

                Nu heb ik gisteren een bericht gekregen van Peter, dat er blijkbaar toch een bekabelde oplossing zou zijn,
                geen afstandsbediening maar een relatief goedkoop extern schermpje die je LV over neemt, niet dienstig voor wat ik er mee zou willen doen,
                maar mischien iets voor Walter die ook naar zoiets aan het uitkijken is.

                Dat stelt mij wel teleur bij Apple, dat ze hier een blok hebben op gezet, want vroeger kon het wel met een Ipad en Iphone,
                wel met een kabeltje, dat heb ik zelf zien gebruiken, maar die app is er niet meer, en bij wie hem gebruikte werkt het niet meer,
                dus duidelijk dat Apple die app zelf heeft geblokkeerd.

                Comment


                • #9
                  Re: CamRanger

                  Er komt licht in de duisternis.
                  Blijkbaar kan je de veel goedkopere WU-1 om bouwen voor gebruik op D600- D800 en zelfs D4.


                  Daar wil ik het fijne van te weten komen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: CamRanger

                    Nu heb ik gisteren een bericht gekregen van Peter, dat er blijkbaar toch een bekabelde oplossing zou zijn,
                    geen afstandsbediening maar een relatief goedkoop extern schermpje die je LV over neemt, niet dienstig voor wat ik er mee zou willen doen,
                    maar mischien iets voor Walter die ook naar zoiets aan het uitkijken is.
                    De kerel achter DSLR Contoller app. voor Android toestellen en Canon werkt ook aan een versie voor de Ipad 3 en de laatste Ipad Mini Retina. Momenteel enkel nog live view, geen bediening en gewoontegetrouw enkel Canon camera's.

                    Helaas wel vereist dat je de Apple blokkering opheft via een zogenaamde Jailbreak.

                    Please read further information here:https://plus.google.com/113517319477420052449/posts/gujE1xbtNUp

                    Comment


                    • #11
                      Re: CamRanger

                      Ik ben terug niet meer mee met de gedachtengang van Nikon, Zo een WU-1b voor D7000 en D600 kost amper een dikke 50€,
                      dat ding voor de D800 kost daar het tienvoudige van ??????
                      In this video I review the Nikon WU-1b wireless mobile adapter. This device allows you to wirelessly transfer images from you Nikon D600 to your iOS/Android ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: CamRanger

                        Oorspronkelijk geplaatst door pogi Bekijk bericht
                        Zo een camranger is eigenlijk schandalig duur.

                        Dat is eigenlijk een TP-link MR3040 router. Kost iets van een 30$


                        de camranger


                        Voor wie een android toestel heeft kan die TP-Link gebruiken.
                        http://nofilmschool.com/2014/01/dirt...ter-will-help/
                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Ik ben terug niet meer mee met de gedachtengang van Nikon, Zo een WU-1b voor D7000 en D600 kost amper een dikke 50€,
                        dat ding voor de D800 kost daar het tienvoudige van ??????
                        https://www.youtube.com/watch?v=xgSf3x7zOB4
                        Inderdaad, de Camranger is flink duur, maar is wel het enige dat naar behoren werkt met Nikon D800 (e.a.) en de IOS-apparaten.
                        Ik heb op een bepaald moment ook overwogen om speciaal hiervoor een Android-toestel aan te schaffen, maar uiteindelijk kwam ik even ver in de prijs !

                        Er kan uiteindelijk ook meer dan louter de belichtingsinstellingen aanpassen : timelapse instellingen, HDR, focuspeaking, focusstacking, filmen... Allemaal nog niet getest, maar wel veelbelovend...
                        En Geert, zoals ik het begrepen heb, is die WU-1b enkel in staat om de LV aan te zetten, een foto te maken en een opname door te sturen. Geen instellingen, geen exposure compensation, geen...
                        Maar inderdaad, goedkoop is het allemaal niet... maar uiteindelijk betaal je vooral voor de app-software...

                        Greetz, Kariboe
                        Last edited by Kariboe; 25 maart 2014, 20:29.
                        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                        Comment


                        • #13
                          Re: CamRanger

                          Beste,
                          Het enige ik eigenlijk zou moeten kunnen is de beelden die ik heb gemaakt met mijn Canon 1dX op mij Iphone/Ipad kunnen bekijken, selecteren en downloaden, omdan enkele te gebruiken via Social media of doormailen naar enkele mensen.
                          Welke toestellen zijn hiervoor beste geschikt?

                          Bedankt! david




                          Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                          Inderdaad, de Camranger is flink duur, maar is wel het enige dat naar behoren werkt met Nikon D800 (e.a.) en de IOS-apparaten.
                          Ik heb op een bepaald moment ook overwogen om speciaal hiervoor een Android-toestel aan te schaffen, maar uiteindelijk kwam ik even ver in de prijs !

                          Er kan uiteindelijk ook meer dan louter de belichtingsinstellingen aanpassen : timelapse instellingen, HDR, focuspeaking, focusstacking, filmen... Allemaal nog niet getest, maar wel veelbelovend...
                          En Geert, zoals ik het begrepen heb, is die WU-1b enkel in staat om de LV aan te zetten, een foto te maken en een opname door te sturen. Geen instellingen, geen exposure compensation, geen...
                          Maar inderdaad, goedkoop is het allemaal niet... maar uiteindelijk betaal je vooral voor de app-software...

                          Greetz, Kariboe

                          Comment


                          • #14
                            CamRanger

                            Uiteindelijk de overstap gemaakt naar de Fuji X-T1 waar dat alles is ingebouwd via WiFi, werkt perfect op de Ipad air , met LV en volledige bediening van het toestel.

                            Comment


                            • #15
                              Re: CamRanger

                              De GoPro actiecamera kun je ook dmv een app en een wifi verbinding met een smartphone en tablet bedienen. De live beelden vallen tegen daar je een vertraging krijgt.
                              Last edited by Eenbes; 14 september 2014, 00:18.

                              Comment

                              Working...
                              X