Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Up close and personal + UPDATE ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Up close and personal + UPDATE ...



    Even mijn macro lens aan het testen in de vrije natuur.



    f/7.1
    1/200sec.
    ISO-100
    105mm

    Bij deze de update met de pootjes



    Bedankt voor het kijken.

    Grtn

    Last edited by SilverBack82; 24 maart 2014, 21:52.
    NIKON D5200, NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR, Nikkor Micro 105mm f/2.8G IF-ED VRII

  • #2
    Re: Up close and personal ...

    ik denk dat de test geslaagd is
    Mooie scherpte op de oogjes

    Comment


    • #3
      Re: Up close and personal ...

      Mooie details!
      BD0681BE -
      Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

      Comment


      • #4
        Re: Up close and personal ...

        De scherpte zit inderdaad goed.
        Toch vind ik dat er nog wel enkele werkpuntjes aan deze foto zijn:
        -Het licht is nogal erg hard. Kan het zijn dat je deze geflitst hebt? Zo ja, zou ik eens proberen om een diffuser te bouwen, dit zal meteen veel betere resultaten geven.
        -Ik vind de compo niet helemaal geslaagd, spijtig dat die pootjes zo worden afgesneden..
        www.maximpiessen.com
        www.facebook.com/maximpiessenphotography
        Workshops macrofotografie: www.maximpiessen.com/workshop

        Comment


        • #5
          Re: Up close and personal ...

          Oorspronkelijk geplaatst door mpke Bekijk bericht
          De scherpte zit inderdaad goed.
          Toch vind ik dat er nog wel enkele werkpuntjes aan deze foto zijn:
          -Het licht is nogal erg hard. Kan het zijn dat je deze geflitst hebt? Zo ja, zou ik eens proberen om een diffuser te bouwen, dit zal meteen veel betere resultaten geven.
          -Ik vind de compo niet helemaal geslaagd, spijtig dat die pootjes zo worden afgesneden..
          ik volg hier de zelfde mening
          maar oefenong baart kunst en je hebt nog een heel seizoen te gaan
          Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
          Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

          Comment


          • #6
            Re: Up close and personal ...

            Oorspronkelijk geplaatst door mpke Bekijk bericht
            De scherpte zit inderdaad goed.
            Toch vind ik dat er nog wel enkele werkpuntjes aan deze foto zijn:
            -Het licht is nogal erg hard. Kan het zijn dat je deze geflitst hebt? Zo ja, zou ik eens proberen om een diffuser te bouwen, dit zal meteen veel betere resultaten geven.
            -Ik vind de compo niet helemaal geslaagd, spijtig dat die pootjes zo worden afgesneden..
            Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
            ik volg hier de zelfde mening
            maar oefenong baart kunst en je hebt nog een heel seizoen te gaan
            Bedankt voor jullie input. Het is inderdaad zo dat deze foto met flits is genomen. Heb wel een buis gemaakt die ik over mijn flits schuif om het licht beter te centraliseren op het object maar nog geen diffuser erop gebouwd. Iemand suggesties welk materiaal hiervoor geschikt is (stof, papier, etc.)? Wat de compo betreft had ik de foto iets gecropped om de facetten beter zichtbaar te krijgen maar bovenaan dus de update met al de pootjes in beeld :-).

            Groeten en nogmaals bedankt voor de tips.

            Kristof
            NIKON D5200, NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR, Nikkor Micro 105mm f/2.8G IF-ED VRII

            Comment


            • #7
              Re: Up close and personal ...

              met een buis maak je het licht nog veel centraler op je onderwerp waardoor het nog harder lijkt . ik zelf werk met een dof plastiek potje van kinderklei,(playdo) waar ik in de deksel een passende uitsnede gemaakt heb zodat ik over mijn vaste flits van het toestel kan schuiven.
              je update is inderdaad beter soms gaat het een ten koste van het ander maar dat zijn toegevingen die je moet maken
              Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
              Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

              Comment


              • #8
                Re: Up close and personal ...

                Ik vind ze beide wel iets hebben. Ik heb het voor details en heb dus een lichte voorkeur voor de eerste, maar de update geeft inderdaad een mooier totaalbeeld.

                Is deze foto met de Nikkor Micro 105mm f/2.8G IF-ED VRII gemaakt? Uit de hand of op statief?
                Nikon D7100, Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD, Nikon 35 DX AF-S 1,8G, Sigma 70mm F2.8 EX DG Macro, 18-55 kit, 55-200 kit
                Mijn fotosite: www.verschaeren.org
                Mijn website: www.computerhersteller.be

                Comment


                • #9
                  Re: Up close and personal ...

                  Oorspronkelijk geplaatst door brunov Bekijk bericht
                  Ik vind ze beide wel iets hebben. Ik heb het voor details en heb dus een lichte voorkeur voor de eerste, maar de update geeft inderdaad een mooier totaalbeeld.

                  Is deze foto met de Nikkor Micro 105mm f/2.8G IF-ED VRII gemaakt? Uit de hand of op statief?
                  Foto is genomen met Nikkor micro 105mm, uit de hand. Was een hele inspanning :-)

                  Groeten

                  Kristof
                  NIKON D5200, NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR, Nikkor Micro 105mm f/2.8G IF-ED VRII

                  Comment

                  Working...
                  X