Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon camera voor natuur en dieren fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon camera voor natuur en dieren fotografie

    Heey allemaal,

    Ik ben om te beginnen geen pro fotograaf en ik ken ook niets van camera's of de techniek.
    dus ik versta er ook niets van als je in fotografie termen begint te praten.

    Maar ik fotografeer met mijn hart en ziel.
    Een passie is het.

    Ik heb momenteel een canon 500D, ik heb deze ondertussen 5 jaar.
    Ik zou graag overgaan naar een nieuwe canon camera met meer megapixels en 1je waar ik nog mooier beeld uit kan halen.

    waarom ik wil switchen van camera? omdat ik denk dat ik met een andere camera en meer megapixel mooier beeld kan maken.
    (zoals ik net al zei ik ken er niets van of toch niet veel)

    Ik zoek een camera die mij helpt om mooie momenten vast te leggen van natuur en dier.

    waarom ik bij canon blijf is omdat ik enkele canon lenze heb en nu ook recent een canon flitser en geen al te groot budget heb om heel de serie opnieuw te kopen.

    hier vind je enkele fotos van mezelf http://staystronglifegoeson.devianta...agic-442029074

  • #2
    Re: canon camera voor natuur en dieren fotografie

    De recentere Canon camera's met een 1,6x cropfactor hebben allemaal een 18 megapixel sensor, dat verschil is zo klein dat je het alleen maar zal zien op een heel grote afdruk.
    De nieuwe sensors zijn wel wat verbeterd, maar verwacht daar geen mirakels van. De sensor van een 5D MKIII en die van een 1Dx zijn natuurlijk wel een pak beter dan die van een 500D, maar dan vergelijk je crop sensors met Full Frame.
    Maar die 5D MKIII en 1Dx hebben geen automatische presets (portret, landschap, sport...), bij die camera's is het wel de bedoeling dat de fotograaf weet waarmee hij/zij bezig is.
    Een 700D of 70D kan in bepaalde omstandigheden iets betere beelden afleveren (niet véél beter dus).