Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon camera voor natuur en dieren fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon camera voor natuur en dieren fotografie

    Heey allemaal,

    Ik ben om te beginnen geen pro fotograaf en ik ken ook niets van camera's of de techniek.
    dus ik versta er ook niets van als je in fotografie termen begint te praten.

    Maar ik fotografeer met mijn hart en ziel.
    Een passie is het.

    Ik heb momenteel een canon 500D, ik heb deze ondertussen 5 jaar.
    Ik zou graag overgaan naar een nieuwe canon camera met meer megapixels en 1je waar ik nog mooier beeld uit kan halen.

    waarom ik wil switchen van camera? omdat ik denk dat ik met een andere camera en meer megapixel mooier beeld kan maken.
    (zoals ik net al zei ik ken er niets van of toch niet veel)

    Ik zoek een camera die mij helpt om mooie momenten vast te leggen van natuur en dier.

    waarom ik bij canon blijf is omdat ik enkele canon lenze heb en nu ook recent een canon flitser en geen al te groot budget heb om heel de serie opnieuw te kopen.

    hier vind je enkele fotos van mezelf http://staystronglifegoeson.devianta...agic-442029074

  • #2
    Re: canon camera voor natuur en dieren fotografie

    De recentere Canon camera's met een 1,6x cropfactor hebben allemaal een 18 megapixel sensor, dat verschil is zo klein dat je het alleen maar zal zien op een heel grote afdruk.
    De nieuwe sensors zijn wel wat verbeterd, maar verwacht daar geen mirakels van. De sensor van een 5D MKIII en die van een 1Dx zijn natuurlijk wel een pak beter dan die van een 500D, maar dan vergelijk je crop sensors met Full Frame.
    Maar die 5D MKIII en 1Dx hebben geen automatische presets (portret, landschap, sport...), bij die camera's is het wel de bedoeling dat de fotograaf weet waarmee hij/zij bezig is.
    Een 700D of 70D kan in bepaalde omstandigheden iets betere beelden afleveren (niet véél beter dus).


    Het is niet de camera die moet helpen om mooiere beelden te maken, jij moet de camera helpen om zo goed mogelijke foto's te maken in de meest uiteenlopende omstandigheden.
    Jij moet dus de camera zo instellen om er het maximum uit te halen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: canon camera voor natuur en dieren fotografie

      Misschien is de TS beter af met een betere lens Bart? Hij heeft nu een EF 70-300 volgens zijn link. Ik ben niet op de hoogte van het Canon gamma maar bij het zien van de foto's lijkt glas hier de zwakste schakel.

      Comment


      • #4
        Re: canon camera voor natuur en dieren fotografie

        Eigenlijk een overbodig topic.
        Had hij bvb een nieuwere camera nodig gehad omwille van een grotere buffer... dan zou dat nog verstaanbaar zijn.
        Ik heb een 7D en k maak er geen mooiere beelden mee dan met m'n oudere EOS10D. Maar om een aanstuivend wielerpeloton te trekken gaat de 7D mee in de tas.

        Comment


        • #5
          Re: canon camera voor natuur en dieren fotografie

          Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
          Misschien is de TS beter af met een betere lens Bart? Hij heeft nu een EF 70-300 volgens zijn link. Ik ben niet op de hoogte van het Canon gamma maar bij het zien van de foto's lijkt glas hier de zwakste schakel.
          De 70-300 is normaalgezien geen slechte lens, het oudere model, de 75-300 is wel af te raden.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: canon camera voor natuur en dieren fotografie

            De 100/400 gebruik ik veel om dieren te fotograferen .De sigma 150/600 heeft nog meer berijk maar heb er nog niet veel van opgezocht de laatste tijd.

            Comment


            • #7
              Re: canon camera voor natuur en dieren fotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
              Misschien is de TS beter af met een betere lens Bart? Hij heeft nu een EF 70-300 volgens zijn link. Ik ben niet op de hoogte van het Canon gamma maar bij het zien van de foto's lijkt glas hier de zwakste schakel.
              Op de link staan foto's genomen met een 70-300 en een 18-200, de eerste is een goede lens, de tweede wat zwakker. Maar de 70-300 is niet op zijn sterkst op 300 mm. en ik zie toch heel wat foto's precies op die mm.'s getrokken.

              Ik denk eerder dat meer aandacht moet gaan naar de DOF als getrokken wordt op bepaalde mm.'s, bepaalde afstand en bepaalde grootte van het onderwerp, om het hele beestje (of beestjes) scherp te krijgen ipv. enkel maar om (mee) de belichting te doen kloppen.


              Focus zit bijna altijd goed, alleen is niet altijd alles van het dier scherp genoeg, dat zie je bij de foto's met 2 dieren op, bij de otter, bij de pauw, de kat, enz. hoofdje en de ogen prima, het lichaam niet scherp genoeg meer.

              Comment


              • #8
                Re: canon camera voor natuur en dieren fotografie

                Staystrong, als een nieuwe Canon reflex wilt, denk ik dat de 700D een goede keuze is.(hangt ook af van het budget dat je kan spenderen, natuurlijk) Voor nòg meer megapixels moet je bv eens kijken naar de Nikon D5200 of D5300 (24 mp).
                Maar zoals hierboven al vermeld, maak je echt geen betere (mooiere) foto's met meer megapixels!
                Rudi

                Comment


                • #9
                  Re: canon camera voor natuur en dieren fotografie

                  Als je echt mooiere beelden wil nemen steek dan geen geld in een nieuwe body maar investeer wat in kennis.
                  Dat kan op het internet, avondcursus fotografie of met een basisboek fotografie uit de bib of winkel.
                  Iemand die weet wat hij doet haalt meer uit je 500D dan jij ooit kan uit een topmodel en dat is niet kwaad bedoelt maar de realiteit.
                  Als je niet groot afdrukt heb je niets aan meer MP, je kan een lens kopen die scherper is maar als je niet zelf kan bepalen waar die scherpte ligt en hoe groot bijv. de Dof is, is die duurdere lens weggegooid geld.
                  Dus ga wat leren , als je wat gemotiveerd bent trek je binnen 3 maanden véél betere foto's met je huidig materiaal, en ga je nog veel meer plezier hebben in je hobby.
                  D800 en een goed glasservies

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon camera voor natuur en dieren fotografie

                    Als je je foto’s aangenamer wil maken zou ik eerder gaan voor een betere lens, heb je beelden bekeken en het is inderdaad duidelijk dat de gebruikte lens niet echt optimaal is voor dit type van fotografie.
                    Ook je een beetje verdiepen in basic fotografie technieken zal je helpen om betere foto’s te maken.

                    Comment

                    Working...
                    X