Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

simpel vraagje voor de kenners

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • simpel vraagje voor de kenners

    Beste

    Ik zie regelmatig op website onderstaande afbeeldingen





    maar hoe doen deze mensen dit om hun eigen foto's of websitevoorbeeld hier mooi in te krijgen?

    alvast bedankt
    Last edited by svanma; 22 maart 2014, 13:47.
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

  • #2
    Re: simpel vraagje voor de kenners

    Ik neem aan dat je een schermafbeelding wilt maken van het actieve scherm?

    Afhankelijk van het besturingssysteem dat je hebt variëren de mogelijkheden. Van ingebouwde programmaatjes tot plugins.

    Google eens op jouw besturingssysteem en het woord schermafbeelding.

    Onderstaan een link naar de mogelijk in Windows om "print Screen" te gebruiken, stap voor stap uit gelegd.

    De beelden kun je apart weer verwerken/samenstellen in een beeldbewerkingsprogramma.
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: simpel vraagje voor de kenners

      nene, gewoon gelijk welke foto in deze "laptop" zetten en de gsm en tab.

      hoe moet je dit doen? want ik begrijp dit niet.
      ik ken print screen. maar ik wil gelijk welke site of foto op zo scherm krijgen zoals getoond

      Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
      Ik neem aan dat je een schermafbeelding wilt maken van het actieve scherm?

      Afhankelijk van het besturingssysteem dat je hebt variëren de mogelijkheden. Van ingebouwde programmaatjes tot plugins.

      Google eens op jouw besturingssysteem en het woord schermafbeelding.

      Onderstaan een link naar de mogelijk in Windows om "print Screen" te gebruiken, stap voor stap uit gelegd.

      De beelden kun je apart weer verwerken/samenstellen in een beeldbewerkingsprogramma.
      Canon EOS 550D // 15-85mm IS

      Comment


      • #4
        Re: simpel vraagje voor de kenners

        Bedoel je zoiets?

        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: simpel vraagje voor de kenners

          JAA :d zou je mij dit kunnen uitleggen aub? alsook hoe je dit moet doen bij de andere foto (laptop, gsm, tab)

          alvast bedankt

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Last edited by LesC; 22 maart 2014, 17:04. Reden: Foto uit de quote gehaald: geen herhaling
          Canon EOS 550D // 15-85mm IS

          Comment


          • #6
            Re: simpel vraagje voor de kenners

            Heel snel, want ik moet naar mijn keuken.

            Je moet uiteraard foto's hebben van de verschillende toestellen (laptop, tablet, smartphone).
            Dan is het zoals boven al aangegeven: een schermafdruk maken. Meestal maak ik een schermafdruk van een bepaalde regio, hier was het van het volledige scherm.
            Schermafdruk verkleinen en op de schermen van de (foto's van de) verschillende toestellen plakken. Ik ben zeer ruw en zeer snel tewerkgegaan, maar er bestaan speciale plakfuncties in Photoshop (Paste into, bv), zodat als je eerst de regio selecteert, je daarbinnen kunt plakken. Het is eveneens mogelijk om met een laagmasker te werken. Da's eigenlijk de zuiverste manier, en veel nauwkeuriger toe te passen dan mijn rechttoe-rechtaan knip&plak. Eerste of tweede module van de cursus Photoshop (cvo-turnhout).
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: simpel vraagje voor de kenners

              ok bedankt, zal eens proberen

              weet er ook iemand toevallig hoe je je eigen persoonlijke envelop kan maken? vind er geen programma voor met sjablonen.

              alvast bedankt

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Heel snel, want ik moet naar mijn keuken.

              Je moet uiteraard foto's hebben van de verschillende toestellen (laptop, tablet, smartphone).
              Dan is het zoals boven al aangegeven: een schermafdruk maken. Meestal maak ik een schermafdruk van een bepaalde regio, hier was het van het volledige scherm.
              Schermafdruk verkleinen en op de schermen van de (foto's van de) verschillende toestellen plakken. Ik ben zeer ruw en zeer snel tewerkgegaan, maar er bestaan speciale plakfuncties in Photoshop (Paste into, bv), zodat als je eerst de regio selecteert, je daarbinnen kunt plakken. Het is eveneens mogelijk om met een laagmasker te werken. Da's eigenlijk de zuiverste manier, en veel nauwkeuriger toe te passen dan mijn rechttoe-rechtaan knip&plak. Eerste of tweede module van de cursus Photoshop (cvo-turnhout).
              Canon EOS 550D // 15-85mm IS

              Comment

              Working...
              X