Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke blu ray speler kopen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke blu ray speler kopen ?

    Ik heb daarnet mijn oude DVD recorder LiteEon en mijn recentere blu ray speler Philips BDP2700 op straat gekieperd, allee toch niet echt, want dan krijg ik misschien een boete voor sluikstorten, maar toch in de garage neergegooid om beide maandag naar het containerpark te brengen.

    Niks dan miserie de laatste maanden, bij beide om de schuif open of dicht te doen, soms tientallen keren moeten duwen, bij het bekijken van foto's op de blu ray stond boven elke foto in een zwarte strook de bestandsnaam (volgens Philips niks aan te doen om het de bedoeling is om enkel naar films te kijken met dit kl.teding).

    Wie kan mij een toestel aanraden, waarbij ik zowel, gekochte films, eigen gebrande videofilms, en foto's die ik op CD/DVD brand, kan op bekijken ?
    Bij het kijken op het www zie ik vooral hééééél veel bos en weinig bomen.
    Ook in de prijzen is het verschil immens. Deze keer kan de prijs me echt niks schelen als ik maar een goed toestel heb.

    Ter info : alles wordt bekeken op een full HD TV van Philips (daarom ook mijn aankoop in de tijd van die Philips Blu ray).

    Of koop ik beter een DVD speler....?? Ik dacht oorspronkelijk aan blu ray, omdat je niet weet wat de toekomst brengt.

    Wie o wie weet raad ?

    Groetjes
    Last edited by Guest17; 22 maart 2014, 12:28.

  • #2
    Re: Welke blu ray speler kopen ?

    Ik heb hier een sony blu-ray en ondertussen ook al 2 mensen sony blu-ray speler laten kopen. Waren toestellen van rond de 70€, niets speciaals, maar spelen wel de films zoals het moet.
    Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

    Comment


    • #3
      Re: Welke blu ray speler kopen ?

      Onlangs een Samsung gekocht van +- 170€ en die speelt beter dan de Philips van 600€ en blijft tenminste niet haperen.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Welke blu ray speler kopen ?

        Ik heb een Samsung Blu Ray, gekocht op het internet en ene die al
        zone en regio vrij gemaakt was, wat hem een honderd euro duurder
        maakte dan hier in de winkels, maar ik bestel nu eenmaal graag een
        film op blu ray of dvd in Australië of in Amerika.

        Comment


        • #5
          Re: Welke blu ray speler kopen ?

          Bedankt voor de tips alvast, maar films afspelen deed die van mij ook zonder probleem (als ik de schijf er in kreeg te minste), maar zijn er onder jullie ook die er al eens een DVD of CD met foto's instoppen ?
          Groetjes

          Comment


          • #6
            Re: Welke blu ray speler kopen ?

            Heb thuis een bdp5180 blurayspeler van Philips : al een jaartje of 3-4 oud : werkt perfect. Gewoon zorgen dat de laatste firmware erop staat (maar dat is voor alle toestellen zo).
            Bluray's, Dvd's, foto-Dvd's werken allemaal perfect. In principe kan je het ook via DLNA gebruiken, maar dat werkt traag en is dus eigenlijk onbruikbaar. Maar daarvoor koop je ook zo geen ding.
            Kostte toen ergens een 130 euro. Ik had deze gekocht omdat hij volgens tests een redelijke goede upscaler heeft om Dvd's naar 1080P up te scalen. Niet dat je daar zoveel moet van verwachten.
            Nu : de dingen van Philips zijn wel niet zo gekend voor hun betrouwbaarheid. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog niet veel last van heb gehad.
            Die Philips dingen kan je ook makkelijk zelf regiovrij-maken (dus helemaal gratis). Of dat nu nog zo is, is weer wat anders. Hier kan je daarover wel het een en ander vinden : link.

            Nu : als je voornamelijk blurays speelt, denk ik niet dat die speler zelf veel invloed heeft op de beeldkwaliteit : dat ding zorgt dan enkel voor een digitaal 1080P signaal, en moet eigenlijk niets converteren : dat doet je TV wel. Ik zou gewoon het goedkoopste ding kiezen, waarvan je denkt dat het toch degelijk is. Dan valt het niet van zover als het nog eens misloopt.
            Met een gekend merk kan je moeilijk iets misdoen, hoewel het voor jou wel geen Philips meer zal worden...
            Last edited by polleke_cgc; 22 maart 2014, 15:12.
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • #7
              Re: Welke blu ray speler kopen ?

              Heb hier de LG BD390

              Get full-length product reviews, the latest news, tech coverage, daily deals, and category deep dives from CNET experts worldwide.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Welke blu ray speler kopen ?

                Deze brengt een heel nieuwe ervaring (gratis thuisbezorging):

                Comment


                • #9
                  Re: Welke blu ray speler kopen ?

                  En deze ga ik mezelf binnenkort bestellen:

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke blu ray speler kopen ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                    Deze brengt een heel nieuwe ervaring (gratis thuisbezorging):
                    http://hificorner.nl/beeld/spelers/d...ay-speler.html
                    Komt in een limo + een fles champagne veronderstel ik
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke blu ray speler kopen ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                      En deze ga ik mezelf binnenkort bestellen:
                      http://hificorner.nl/beeld/spelers/d...ay/ud7007.html
                      Inderdaad prachtig ding, maar het prijskaartje wordt voornamelijk bepaald door de audio die het ding kan leveren, en die is gewoon top...
                      Marantz is wel bezig de 8 serie te introduceren, maar dat doet niet aan de capaciteiten van dit ding en maakt het gelukkig een stuk goedkoper...
                      Groeten,

                      Polleke

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke blu ray speler kopen ?

                        Waarom niet de blu-ray speler houden voor de reeds aangekochte Blu-rays en DVD's, en een Apple tv bij kopen.
                        Zeer handig voor eigen video en foto bestanden. Ook kan je dan via de Apple store nieuwe films kopen vaak een stuk goedkoper dan de film op Blu-ray.
                        Grt, Amaat
                        The fun begins where the road ends
                        BD Lidnummer : BD2057BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke blu ray speler kopen ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                          Inderdaad prachtig ding, maar het prijskaartje wordt voornamelijk bepaald door de audio die het ding kan leveren, en die is gewoon top...
                          Marantz is wel bezig de 8 serie te introduceren, maar dat doet niet aan de capaciteiten van dit ding en maakt het gelukkig een stuk goedkoper...
                          Klopt, dat is ook de reden waarom ik deze gekozen heb. De meeste BD spelers kunnen niet echt goed overweg met audio CD's en heb nog veel audio CD's liggen. Ooit komt dat wel eens in WAV of FLAC formaat op een NAS/mediaplayer maar voorlopig toch nog via schijfjes

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke blu ray speler kopen ?

                            Ik heb hier een heel goedkope Blu Ray speler van LG, en die doet het prima (79 euro bij de Carrefour).
                            Sommige HDMI kabels zijn zelfs duurder dan die Blu Ray speler...
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke blu ray speler kopen ?

                              Mijn HDMI kabels

                              Comment

                              Working...
                              X