Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat gebruiken jullie als tas?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat gebruiken jullie als tas?

    Ik had graag eens geweten welk tasmodel jullie gebruiken en wat de voor en nadelen zijn. Nu heb ik een klein, oude tas om zijdelings over de schouder te dragen en zou me een nieuw en beter uitgerust model willen aanschaffen voor m'n fotomateriaal.

    Is een rugmodel makkelijker?
    Nikon D70

  • #2
    Tamrac Velocity 9, Lowepro Trim Trekker, Lowepro Nova 4...

    De Tamrac is mijn normale draagtas, de andere dienen als "opslagplaats" voor de spullen die niet in de Velocity passen...

    Af en toe gaat de Trim Trekker mee naar buiten, de Nova 4 niet meer wegens te klein voor de huidige cam...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Hier nog een fan van de Tamrac Velocity 9. Het voordeel van die tassenlijn is dat je ze niet af hoeft te doen om bij je camera te kunnen. Verder heb ik nog een LowePro Reporter AW 400 voor het "stadse" werk. Die knelt wat meer bij het lopen, maar de regenhoes die er bij zit maakt het tot een prima tasje.

      Wat er allemaal in past: in de Tamrac past 1 body met grip en een drietal objectieven (waarvan er dan 1 aan de body zit). Ik zeul meestal een sigma 28-70/2.8, een 70-200/2.8 en een 420EX flitser mee. Het ding heeft een apart vakje voor kleine spulletjes (memorycards), maar een beetje fatsoenlijk filter past daar niet in, die moet in het voorvak.

      In de LowePro past alles wat ik meezeul voor op reportages: 2 bodies, de bovengenoemde objectieven + 50mm/1.4, flitsers, film, memorycards, memoryrecordertje, grijskaart, boekjes, bonnen, PDA, telefoon. En alles blijft gegarandeerd droog in de meest nare regenbuien

      Comment


      • #4
        Voeg er nog maar een tevreden gebruiker aan toe

        Tamrac Velocity 9 om rond te wandelen en de Lowepro Nova 5 als opslag.
        Mark (300D)

        Comment


        • #5
          Originally posted by CooMa
          Tamrac Velocity 9, Lowepro Trim Trekker, Lowepro Nova 4...

          De Tamrac is mijn normale draagtas, de andere dienen als "opslagplaats" voor de spullen die niet in de Velocity passen...

          Af en toe gaat de Trim Trekker mee naar buiten, de Nova 4 niet meer wegens te klein voor de huidige cam...
          En hier nog een fan van de Trim Trekker. Rugzak, en toch toploader, met vernuftig schuifsysteem voor m'n tele-lens. Ik wou persé een toploader omdat ik het niet zie zitten om elke keer mijn rugzak af te nemen en open op de grond te leggen voor een lenswissel.
          http://www.theafricabug.com

          Comment


          • #6
            Lowepro Phototrekker AW II .....

            Daarvoor Domke F6, Lowepro Nature Trekker Classic en Giottos Guardian.

            Comment


            • #7
              Ik wil best wel eens gaan wandelen met die nova 4 van u
              Originally posted by CooMa
              Tamrac Velocity 9, Lowepro Trim Trekker, Lowepro Nova 4...

              De Tamrac is mijn normale draagtas, de andere dienen als "opslagplaats" voor de spullen die niet in de Velocity passen...

              Af en toe gaat de Trim Trekker mee naar buiten, de Nova 4 niet meer wegens te klein voor de huidige cam...
              Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

              Comment


              • #8
                Lowepro Dryzone 100 en Tamrac 759; allebei rugzakken.


                Kris.
                My work: VICTORIE.com

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Loodgieterke
                  Ik wil best wel eens gaan wandelen met die nova 4 van u
                  De reden waarom de Nova 4 blijft is dat je in die tas gemakkelijk een 6-tal lenzen rechtop kunt zetten (inclusief 70-200). En dat is gemakkelijk voor shootings waar je veel lenzen bij gebruikt en waar je niet veel heen en weer moet lopen (i.e. niet moet wandelen met je spullen op je rug...). Zo kun je snel wisselen en heb je alle nodige spullen bij de hand...
                  Canon 10D, glass, flashes & extra's
                  Fuji S602Z & extra's
                  www.CooMa.be BD0176BE

                  Comment


                  • #10
                    Lowe Pro Photo trekker

                    pro: er kan heel veel in, het draagcomfort is relatief goed

                    contra: deze rugzak moet je kunnen neerleggen om je cam eruit te halen .. je kan niet snel je camera trekken als je een leuke snapshot zou willen maken

                    vroeger had ik een lowe pro field&street 150, maar die is enkele maten te klein geworden met de jaren (gekrompen in de was?? )

                    als ik "compact" op stap wil (1 doe-al-lens+body), dan heb ik nog een oude merkloze toploader, maar om die te kunnen gebruiken moet eerst de grip eraf om er nog in te passen

                    Comment


                    • #11
                      Na heel veel lezen en zoeken, als pensionada heb ik alle tijd, koos ik voor de Lowepro Micro Trekker 200. Plaats voor mijn 300D met Batterygrip, EF 17-40L een komende EF 70-300 DO IS USM ( zucht ), een waarschijnlijk aanstaande EF 24-70L, een Metz 34Cs-2 digital. Een Leitz Trinovid 10x25 BC, een EF 2,8-50 Compact -Macro, een Garmin Streetpilot III en een hoop kleinere snuisterijen die ik weinig gebruik maar mis als ze er niet zijn.

                      Groetjes,
                      Willem
                      Canon EOS 20D 2,5-50 1,8-50 17-40L 24-105L 70-200L ex1,4
                      http://www.xs4all.nl/~wvdburgh Updated: 3 januari 2003. Onderwater dia’s gedigitaliseerd.

                      Comment


                      • #12
                        Bedankt gasten. De Tamrac Velocity 9 lijkt me wel wat.
                        Waar kan ik die kopen?
                        Nikon D70

                        Comment


                        • #13
                          Ik heb ne trim trekker, maar die gebruik ik haast nooit, daarnaast een Cullmann (mijn eerste taske - 15 jaar oud, wordt sporadisch nog es gebruikt) en dan nog een vuil rood rugzakske van K&H waarmee ik zonder nooit op stap ga .
                          Dat heb ik goedkoop in de Fnac kunnen kopen en daar gaat heel mijn inboedel in maar ook een trui, boeken, tijdschriften, fles water etc, etc. Dat is een echte fototas, alleen ziet hij er zo niet uit en dat heb ik met opzet gedaan want ben toch altijd bang dat zo'n grote schone fototas (hmm, laten we maar zeggen) 'delinquenten' aantrekt...


                          Zo'n velocity spreekt mij omwille van bovenstaande redenen ook wel aan, maar daar kunt ge bijna niks in kwijt (toch zeker in vergelijking met mijne K&H)...

                          http://www.digifotofreak.nl

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Pondlib
                            Bedankt gasten. De Tamrac Velocity 9 lijkt me wel wat.
                            Waar kan ik die kopen?
                            Ik heb de mijne besteld bij www.fotovideostore.nl
                            Staat misschien niet in hun standaardassortiment, maar hebben ze netjes voor me besteld (samen met een trimtrekker en nog een andere.....)
                            Canon 10D, glass, flashes & extra's
                            Fuji S602Z & extra's
                            www.CooMa.be BD0176BE

                            Comment


                            • #15
                              Ik gebruik een tas van Delsey (GOPIX85). Deze kan zowel als rugzak als "over een schouder" gedragen worden. Nadeel is, zoals bij de meeste rugzakken, de tas op de grond moet om de camera te nemen. Het grote voordeel is, zoals hiervoor ook al werd aangehaald, het volledig ontbreken van een foto-gerelateerd merk. Blijft lekker discreet.
                              https://waltertalboom.be-
                              Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

                              Comment

                              Working...
                              X