Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Muziek op iPod overzetten zonder iTunes?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Muziek op iPod overzetten zonder iTunes?

    Hallo,

    Ik zoek al een hele tijd naar een manier om mp3-bestanden van de PC over te zetten naar mijn iPod zonder dat iTunes is geïnstalleerd.
    Er zij blijkbaar genoeg programmaatjes te viden die dat op een eenvoudige wijze kunnen, maar dan moet je iTunes op de computer staan hebben, en dat wil ik nu vermijden.
    Een logge mastodont als iTunes enkel installeren om wat mp3-bestanden over te zetten vinden ik een beetje teveel van het goede.

    Iemand die hier al een oplossing voor gevonden heeft?

    Alvast bedankt ...
    Jaja
    Last edited by jaja; 24 maart 2014, 16:16.
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

  • #2
    Re: Muziek op iPod overzetten zonder iTunes?

    Ik vrees dat het onmogelijk is - ik zoek er ook al lang achter.
    Wél heb ik nu een (betalend-maar dat viel nog wel mee ) programma "iExplorer" om gemakkelijk VAN iPhone NAAR computer over te zetten.
    Omgekeerd gaat ook, maar raad eens .... in je "liedjes"-map geraak je met geen stokken binnen

    Enfin, ik blijf dit draadje volgen.

    Op BD vind je soms meer dan op Google
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #3
      Re: Muziek op iPod overzetten zonder iTunes?

      Eigen schuld, dikke bult. Je moet maar geen isnot kopen heh

      Het is idd onmogelijk zonder itunes 1 keer te installeren en je isnot de eerste keer te "initialiseren".
      Nadien (eens er een paar files op staan) kan je die wel verder benaderen ZONDER itunes install maar met een freeware programmatje doch ben de naam ff kwijt.

      Comment


      • #4
        Re: Muziek op iPod overzetten zonder iTunes?

        Xafke,

        Als je al een ihone hebt en een iPad, dan is het makkelijk dat al die kabels/opladers ook werken met je mp3-speler
        Ik heb er hier nog enkele liggen, maar bij de eerste was de batterij naar de vaantjes na 2 maanden en op de tweede past enkel de meegeleverde koptelefoon (eigen stekker) en de kat vond die kabel "ge-wel-dig" lekker ...
        En toen werd het dus een iPod - die je ook als uurwerk kan dragen ...
        Maar ik ben al iets wijzer met die 1 keer installeren. Mag daarna iTunes he-le-maal weg?

        Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          Re: Muziek op iPod overzetten zonder iTunes?

          Toch wel, ik doe dit al jaren zonder iTunes nl met het gratis te downloaden programma Sharepod. Indien gewenst kan ik je het wel in een zipje mailen. (weet niet dat dit toegestaan is?)

          Comment


          • #6
            Re: Muziek op iPod overzetten zonder iTunes?

            Oorspronkelijk geplaatst door sven01001 Bekijk bericht
            Toch wel, ik doe dit al jaren zonder iTunes nl met het gratis te downloaden programma Sharepod. Indien gewenst kan ik je het wel in een zipje mailen. (weet niet dat dit toegestaan is?)

            Volgens de makers van het programma heb je toch wel iTunes nodig.
            derde_vraag
            Weet je zeker dat jij het zonder iTunes kan?
            Dan zou ik graag willen weten hoe.

            Comment


            • #7
              Re: Muziek op iPod overzetten zonder iTunes?

              Hmn.... volgens mij werkt het ook alleen in de richting iPod ====> computer.

              Wij willen het omgekeerde....
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: Muziek op iPod overzetten zonder iTunes?

                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                Hmn.... volgens mij werkt het ook alleen in de richting iPod ====> computer.

                Wij willen het omgekeerde....
                Nee hoor werkt perfect in beide richtingen, zal het morgenavond even testen en dan laat ik het even weten maar normaal zou dat moeten werken. Kruip nu onder de wol.
                Last edited by sven01001; 21 maart 2014, 23:50.

                Comment


                • #9
                  Re: Muziek op iPod overzetten zonder iTunes?

                  Hallo,

                  Ik heb eerst iTunes geïnstalleerd, daarna Sharepod geïnstalleerd en dan weer iTunes verwijderd.
                  Sharepod werkt nu nog steeds. Ik heb de iPod losgekoppeld, en terug verbonden - en Sharepod werkt nog steeds.
                  Ik ben momenteel bezig 1,5Gb "chansons" op de iPod te zetten voor mijn vrouw.
                  Die krijgt dinsdag een kunstknie en is nu héél blij dat ze al haar favoriete chansons kan meenemen om het leed te verzachten.

                  En neen, ik heb de computer nog niet gereset
                  Ik hoop dat het dan ook nog werkt.
                  Maar dat is voor morgen.

                  Alvast bedankt voor de geboden oplossing - ook namens mij vrouw

                  Jaja
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Muziek op iPod overzetten zonder iTunes?

                    Hallo,

                    Update: zonder iTunes worden de mp3-bestanden niet correct overgezet.
                    Als je met Sharepod de ude nummers wist, en nieuwe toevoegt, dan wordt de database met bestanden niet geüpdate en/of aangepast.
                    Je blijft dus zitten met een onjuiste database en ontbrekende mp3-bestanden in de database.

                    Dan maar alles in orde gezet met iTunes, en geen enkel probleem.Meer dan 20 uur chansons op de iPod, en mijn vrouw supertevreden.
                    Het lijkt dan - bij mij althans (Asus Laptop met Win7 64-bits) niet te lukken zonder iTunes. Ik vrees dat ik er dus mee zal moeten leven ...

                    Aan iedereen die geholpen heeft - bedankt.
                    En waarom Sharepod voor de ene werkt en voor de andere niet? Geen idee ...

                    Jaja
                    Last edited by jaja; 22 maart 2014, 11:22.
                    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Muziek op iPod overzetten zonder iTunes?

                      mediamonkey al eens geprobeert?
                      dit is een veel beter alternatief van die itunes
                      mediamonkey kan met alle bestanden om, ook met flac bestanden en wma bestanden

                      Comment


                      • #12
                        Re: Muziek op iPod overzetten zonder iTunes?

                        Ja vind dit raar ik heb ook win7 64bit maar ik werk wel met Sharepod v3.9.9. Mischien ligt het daaraan?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Muziek op iPod overzetten zonder iTunes?

                          Hallo Sven,

                          Ik heb ook versie 3.9.9 gebruikt ..., vers van " 't internet ..."
                          Dat kan dus niet het probleem zijn.

                          Jaja
                          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Muziek op iPod overzetten zonder iTunes?

                            Als je over een iPhone beschikt, en over een iPad, dan vraag ik me sowieso af wat er fout is aan iTunes (en log? Hoe kom je daarbij? Wil ik je eens wat logge winprogs of logge winusers noemen?), zelfs als je dat op een voor mij foute pc zou draaien.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Muziek op iPod overzetten zonder iTunes?

                              Volledig akkoord met les. Ik begrijp niet waarom je itunes niet installeert. Absoluut geen zwaar programma. Ik heb destijds mijn volledige cd-collectie gedigitaliseerd en die staat nu op mijn pc (nas) en op mijn ipod classic. (En wordt gestreamd naar mijn hifi).

                              Groetjes

                              Peter

                              Comment

                              Working...
                              X