Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vlekken visualiseren lightroom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vlekken visualiseren lightroom

    Tot voor kort stond die optie er altijd onderaan mijn beeld als ik vlekken verwijderen gebruikte. Voor sensorvlekken goed te zien is dit onmisbaar voor mij geworden. Nu staat het er plots niet meer, waarschijnlijk een verkeerde toetsencombinatie gedrukt maar hoe krijg ik het terug is de vraag.
    Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
    Groeten
    Kurt

  • #2
    Re: Vlekken visualiseren lightroom

    Je bedoelt toch dit?


    Ik zie niet direct een manier om dit weg te doen of te tonen, tenzij je met de F-toets naar full screen gaat. Nogmaals op de F drukken geeft opnieuw die tools terug.
    Je hebt je beeld toch niet te ver naar onder geschoven? Ik zie onder dat balkje nog de filmstrip.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Vlekken visualiseren lightroom

      1. Klik in module Develop op Spot Removal [Q]
      2. Onder de foto zie je nu Visualize Spot (zoals getoon bij vorige reactie)
      3. Vink nu het vierkantje links van Visualize Spots aan
      "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

      Comment


      • #4
        Re: Vlekken visualiseren lightroom

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Je bedoelt toch dit?


        Ik zie niet direct een manier om dit weg te doen of te tonen, tenzij je met de F-toets naar full screen gaat. Nogmaals op de F drukken geeft opnieuw die tools terug.
        Je hebt je beeld toch niet te ver naar onder geschoven? Ik zie onder dat balkje nog de filmstrip.
        Oorspronkelijk geplaatst door Dushi Bekijk bericht
        1. Klik in module Develop op Spot Removal [Q]
        2. Onder de foto zie je nu Visualize Spot (zoals getoon bij vorige reactie)
        3. Vink nu het vierkantje links van Visualize Spots aan
        Bedankt heren maar vrees hier niet verder mee te kunnen. ik bedoel inderdaad bovenstaand balkje maar als ik in de module develop en spot removal zit is het balkje verdwenen onderaan het beeld terwijl dit er vroeger wel was . Het beeld is ook niet te ver naar onder verschoven.
        Hoop op nog meer reacties want ik gebruikte dit erg veel
        Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
        Groeten
        Kurt

        Comment


        • #5
          Re: Vlekken visualiseren lightroom

          Komt het niet opnieuw te voorschijn wanneer je de "T" - toets indrukt? (View/Hide Toolbar)?
          Ik heb alles geprobeerd om "Visualize Spots" te verwijderen, maar dat lukt me niet, alleen bij het indrukken van bovengenoemde toets lukt dat, wanneer je opnieuw die toets indrukt komt het opnieuw te voorschijn.

          Comment


          • #6
            Re: Vlekken visualiseren lightroom

            Goeie opmerking: met die T kun je inderdaad de balk onderaan verbergen of tonen!
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Vlekken visualiseren lightroom

              Oorspronkelijk geplaatst door Rovaer Bekijk bericht
              Komt het niet opnieuw te voorschijn wanneer je de "T" - toets indrukt? (View/Hide Toolbar)?
              Ik heb alles geprobeerd om "Visualize Spots" te verwijderen, maar dat lukt me niet, alleen bij het indrukken van bovengenoemde toets lukt dat, wanneer je opnieuw die toets indrukt komt het opnieuw te voorschijn.
              Joepie daar is hij weer, bedankt Rovaer!!
              Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
              Groeten
              Kurt

              Comment


              • #8
                Ook mis ik vaak een bepaald commando en moet ik opnieuw vanaf het begin beginnen. Dankzij jouw probleem heb ik het ontwerp onmiddellijk automatisch opgeslagen om te voorkomen dat ik zonder opgeslagen bestanden kom te zitten geometry dash lite

                Comment

                Working...
                X