Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze Flits Sony A57

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Keuze Flits Sony A57

    Hallo,

    Graag had ik jullie raad willen hebben voor het aanschaffen van een flits voor mijn Sony A57.
    Maar ik heb er helemaal geen verstand van....

    Ik zou deze gebruiken voor de events voor mijn werk en familiefeestjes, maar mijn interesse gaat vooral naar macro. (40% werk en privé, 60% macro)
    Kan ik met zo'n Ringflits (bv sigma EM 140) ook goeie portretten trekken? Of blijft een cobra toch beter? En hebben jullie een model aan te raden?
    Metz 58?

    Alvast dank!

  • #2
    Re: Keuze Flits Sony A57

    Ik gebruik de HVL-F43AM en ben hier zeer tevreden over.
    I take a look at Sony's mid level flash, the HVL-F43AM and discuss its features and upgrades from its predecessor.If you have the older Minolta type hot shoe...

    Je kan deze flits gebruiken voor allerlei aangelegenheden, ik gebruik ze vooral off camera voor macro, druppel- en rook fotografie in combinatie met triggers met zeer goede resultaten en gemakkelijk te bedienen.
    Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

    Comment


    • #3
      Re: Keuze Flits Sony A57

      OK bedankt!
      En weet je eventueel indien er tussen een Sony, Sigma en Metz een groot kwaliteitsverschil is?

      Comment


      • #4
        Re: Keuze Flits Sony A57

        Daar ben ik jammer genoeg niet mee vertrouwd. Sorry.
        Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

        Comment


        • #5
          Re: Keuze Flits Sony A57

          Ik hoor van Metz op Alpha vrij weinig, maar ook weinig negatiefs - veel ervaring heb ik er niet mee (heb toevallig een oudere Metz flash gekocht met Minolta voet - en eens wat mee gespeeld, en ook 's open gedaan - heb dat ding voor een eurootje gekocht - uit curiositeit eigenlijk - en ja terug in mekaar gekregen zelfs en werkend - constructie leek mij in orde te zijn - geen opmerkingen over). Sigma geen idee. Metz heeft recente flashes die software-upgradeable zijn - via usb - en ook met minolta/sony oude-voet verkrijgbaar (die van de a57 dus).

          Wat zinvol is, is te beseffen dat de oude Minolta flashes HS-3600 en HS-5600 nu regelmatig te koop komen. Je moet 2dehands natuurlijk altijd goed uitkijken voor de contacten in de voet en 't batterijcompartiment - idealiter zou je moeten kunnen testen bij aankoop.

          Voor het non-macro werk zou ik zeggen: Een 3600 kan je 2dehands tussen 75-100€ aanschaffen - de 5600 is al ietswat duurder. Later heeft Sony bij de overname van de lijn - beide flashes gewoon verdergezet - onder een andere typebenaming. De oudere minolta flashes daar zou ik van weg blijven, tenzij je op volle kracht altijd wil flashen en 't zelf allemaal kan instellen.
          M'n 3600 heeft me in elk geval nog nooit in de steek gelaten - en ik heb die al van m'n minolta 5D. Beide flashes passen op de a57 voet (vanaf de 58/a99 is die voet verandert) - er zijn weliswaar convertoren te koop in de 2 richtingen (daar is al heel wat over geschreven).

          Het macro-werk - weinig ervaring mee - google 's - Metz had er denk ik een - Sigma ook. De sigma zou ik nieuw kopen - omdat je garantie wil voor firmware-updates (bekijk hoeveel jaar garantie je krijgt bij Sigma) - Sigma doet dacht ik, nog altijd aan reverse engeneering. Misschien best de camera met macro-lens gewoon meenemen naar de winkel en gewoon testen.

          Comment


          • #6
            Re: Keuze Flits Sony A57

            Voor macro zou ik toch een ringflitser aanschaffen, ik heb ook zo eentje gekocht van Linkstar en daar zat ook een adapter bij voor de oude Minolta flitsschoen. Die ik heb moet je wel manueel instellen maar er zijn er ook met ttl. Voordeel van zo een ringflitser is dat je de sterkte vd linker en rechterflitsbuis apart kan instellen, zo bekom je directioneel licht met wat schaduw wat mooier is.

            Of je dit ook voor portretten kan gebruiken weet ik niet precies, maar ik dacht van wel. En ik denk ook dat het licht mooier zal zijn dan een gewone flitser.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: Keuze Flits Sony A57

              OK Bedankt voor jullie reacties!!!! Zal op termijn één van elk kopen ;-)

              Comment


              • #8
                Re: Keuze Flits Sony A57

                een macro-ringflits voor portretten gebruiken in geen goed idee.

                Lichtopbrengst is veel te zwak en je krijgt gegarandeerd rode ogen.

                Een ringflits voor portret heeft een veel hoger richtgetal en is ook veel groter dan een macro-ringflits.
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                Comment


                • #9
                  Re: Keuze Flits Sony A57

                  Mijn vraag kwam vooral omdat op de product description van die ringflits steeds vermeld staat dat dit ook ideaal is voor portretten...
                  Maar bedankt voor jullie raad!

                  Comment

                  Working...
                  X