Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photoshop en canon 9500mkii

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Photoshop en canon 9500mkii

    Iemand ervaring met de juiste settings voor het printen met icc-profielen vanuit photoshop naar een canon 9500mkii printer? Ben al een ganse week aan het sukkelen nadat ik mijn workflow tracht aan te passen na een systeemupdate en vrees dat ik iets stoms over het hoofd zie ...

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Photoshop en canon 9500mkii

    Bij een aantal Canon-printers:
    Afdrukkwaliteit >> Aangepast >> Kleur > Handmatig instellen >> Afstemming kleurcorrectie >> Geen.

    PJW
    Nikon, Epson Stylus Pro 4900, Epson Perfection V750 Pro, X-Rite i1Publish Pro, www.pwf.be

    Comment


    • #3
      Re: Photoshop en canon 9500mkii

      Oorspronkelijk geplaatst door Zilverberg Bekijk bericht
      Iemand ervaring met de juiste settings voor het printen met icc-profielen vanuit photoshop naar een canon 9500mkii printer? Ben al een ganse week aan het sukkelen nadat ik mijn workflow tracht aan te passen na een systeemupdate en vrees dat ik iets stoms over het hoofd zie ...

      Alvast bedankt!
      Met nog enkele aanvullingen:
      in venster "afdrukken" selecteer ik bij "pagina-instelling" "Foto afdrukken" en bij Mediumtype "Glossy Foto Papier Extra II" (omdat ik dat papier gebruik) en als afdrukkwaliteit "hoog" en druk op ok en kom zo terug in het venster "Afdrukken".
      Rechts van dit venster laat ik in kleurverwerking "photoshop beheert kleuren" staan maar dan bij Printerprofiel staan er een heleboel mogelijkheden maar kan ik niet meer kiezen voor "Glossy Foto Papier Extra II" omdat dit niet voorkomt als standaardkeuze.

      Is het dan zo dat in het venster "pagina-instelling" de keuze voor "Glossy Foto Papier Extra II" standaard instaat maar dat bij printerprofiel "Glossy Foto Papier Extra II" geen mogelijkheid is en dat je deze zelf dient te downloaden van een site (en welke?) of zelf dient aan te (laten) maken?

      Comment


      • #4
        Re: Photoshop en canon 9500mkii

        Oorspronkelijk geplaatst door Zilverberg Bekijk bericht
        Met nog enkele aanvullingen:
        in venster "afdrukken" selecteer ik bij "pagina-instelling" "Foto afdrukken" en bij Mediumtype "Glossy Foto Papier Extra II" (omdat ik dat papier gebruik) en als afdrukkwaliteit "hoog" en druk op ok
        In dit venster dien je nog een bewerking/instelling te doen.

        Keur/intensiteit kies je voor handmatig en dan klik je op instellen, nu kom je in een nieuw scherm en hier kies je voor afstemming, nu kiest je voor kleurcorrectie voor GEEN en dan klik je op OK nog eens op OK.
        Nu zit je terug in het afdrukscherm van photoshop.
        Hier kies je voor photoshop beheert de kleuren en dan kies je het juiste icc profiel, is het canon papier , dan staat het er waarschijnlijk bij, in het andere geval kan je het downloaden bij de papierfabrikant of op maat laten maken. Ik maak al de profielen die ik gebruik zelf, zie mijn site ( zie handtekening )

        PJW
        Last edited by pjw; 24 maart 2014, 16:59.
        Nikon, Epson Stylus Pro 4900, Epson Perfection V750 Pro, X-Rite i1Publish Pro, www.pwf.be

        Comment


        • #5
          Re: Photoshop en canon 9500mkii

          @PJW: Bedankt! Ik denk dat daar inderdaad nog een foutje zat dat ik bij kleur/intensiteit dit nog op automatisch had staan. Het resultaat blijft nog wel steeds niet naar mijn zin. Dit komt omdat ik niet de juiste icc-profielen kan selecteren in bij de standaardmogelijkheden. Weet iemand waar ik bijvoorbeeld de icc-profielen vind voor canon?

          Ik probeer het nog enkele dagen maar vrees inderdaad dat ik ze beter "op maat" dien laten aan te maken.
          Last edited by Zilverberg; 24 maart 2014, 19:50.

          Comment


          • #6
            Re: Photoshop en canon 9500mkii

            Oorspronkelijk geplaatst door Zilverberg Bekijk bericht
            @PJWedankt

            Weet iemand waar ik bijvoorbeeld de icc-profielen vind voor canon?
            Dat duimpje naar beneden klinkt niet zo positief

            Wat de profielen betreft, ik werk met een epson printer, en bij het installeren van de epson soft worden automatisch die profielen mee geïnstalleerd, vreemd dat, dat bij canon niet is.

            Maar ik gebruik die van epson niet, ik maak ze zelf op maat van mijn printer.

            PJW
            Nikon, Epson Stylus Pro 4900, Epson Perfection V750 Pro, X-Rite i1Publish Pro, www.pwf.be

            Comment


            • #7
              Re: Photoshop en canon 9500mkii

              Oorspronkelijk geplaatst door pjw Bekijk bericht
              Dat duimpje naar beneden klinkt niet zo positief

              Wat de profielen betreft, ik werk met een epson printer, en bij het installeren van de epson soft worden automatisch die profielen mee geïnstalleerd, vreemd dat, dat bij canon niet is.

              Maar ik gebruik die van epson niet, ik maak ze zelf op maat van mijn printer.

              PJW
              Mijn excuses, ik denk dat ik op mijn ipad bij het intikken iets verkeerd heb aangeduid met mijn dikke vingers. Ik zie het nu pas en dit was echt niet de bedoeling. Ik tracht het te verwijderen want je was echt wel een hulp.

              Comment


              • #8
                Re: Photoshop en canon 9500mkii

                Gevonden: de combinatie van de ":" zonder spatie gevolgd door de "B" gaf het duimpje naar beneden. En ik die dacht dat het aan dikke vingers waren ...

                Comment


                • #9
                  Re: Photoshop en canon 9500mkii

                  Oorspronkelijk geplaatst door Zilverberg Bekijk bericht
                  Gevonden: de combinatie van de ":" zonder spatie gevolgd door de "B" gaf het duimpje naar beneden. En ik die dacht dat het aan dikke vingers waren ...
                  Geen probleem, ik dacht dat het zoiets wel zou zijn, want de rest was wel positief.

                  Als je een profiel op maat laat maken, ervoor zorgen dat je printer zonder kleurbeheer werkt ( de printer mag niets met de kleuren doen ), wel de juiste keuzes maken i.v.m. het papier en de afdruk-kwaliteit ( voor glanzende papieren altijd de hoogste afdruk-kwaliteit gebruiken ).

                  Als je dan uiteindelijk gaat printen, steeds met deze instellingen printen voor dat papier.En natuurlijk dat profiel kiezen in het afdrukscherm van photoshop.

                  PJW
                  Nikon, Epson Stylus Pro 4900, Epson Perfection V750 Pro, X-Rite i1Publish Pro, www.pwf.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Photoshop en canon 9500mkii

                    Ondertussen een aantal profielen op maat laten maken en de printer geeft zeer getrouw weer wat ik op mij gekalibreerd scherm (softproof) zie. Ondertussen is het mij wel duidelijk dat die profielen die de fabrikanten standaard meegeven, niet zo veel waard zijn. Allen bedankt voor de hulp!

                    Comment

                    Working...
                    X