Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kader rond foto's verwijderen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kader rond foto's verwijderen

    Wanneer ik foto's transporteer vanuit mijn camera naar mijn Pc worden deze automatisch opgemaakt met een schaduwkader. Hoe kan ik deze kaders verwijderen, want foto's met kaders worden dikwijls geweigerd in fotowedstrijden en dgl.

    Dank bij voorbaat.


    Eric

  • #2
    Re: kader rond foto's verwijderen

    Lijkt mij ten eerste een instelling die je op de één of andere wijze moet kunnen veranderen.
    Maar als dat niet lukt (en dat lijkt mij vreemd) en je hebt Photoshop, of een ander fotobewerkingsprogramma, kun je foto eenvoudig uitsnijden.
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: kader rond foto's verwijderen

      blijkbaar een instelling in je camera. je manual erbij nemen om deze uit te schakelen of reset je camera naar default.
      gr, JOHAN , nikon D90, D7100

      Comment


      • #4
        Re: kader rond foto's verwijderen

        Ik heb nog geen enkele camera gezien die dat doet met de standaard instellingen zoals die uit de fabriek komt, waarschijnlijk heb je dat zelf dan per ongeluk op een of andere manier zo ingesteld.
        Als je een fotobewerkingsprogramma hebt, dan kan je die rand er wel gemakkelijk af halen.
        Foto's die je instuurt voor een wedstrijd moet je doorgaans toch nog altijd iets of wat bewerken (contrasten, kleuren, een beetje bijsnijden...).

        Als ik foto's zie van sommige wedstrijden, dan moet je eerst een paar jaar Photoshop lessen volgen om die zo te kunnen samenstellen .
        Het lijkt soms dat je een beeld moet samenstellen van verschillende foto's om zelfs maar een kans te kunnen maken dat je inzending aanvaard wordt...
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: kader rond foto's verwijderen

          Ik denk dat ik al een foto van jou geweigerd heb om die reden.
          Met welk toestel (en model) werk je, misschien kan dat een hint geven. Zoals hierboven al gezegd: het moet ergens een instelling zijn, ofwel in de camera, ofwel in het programma waarmee je de foto's oplaadt.
          Als er echt geen instelling aan te passen is: gewoon het crop tooltje gebruiken en die kader wegknippen.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: kader rond foto's verwijderen

            Dank aan iedereen voor de goede raad. Probleem is ondertussen opgelost. Eigen schuld. De foto's die via BD sizer werden verkleind, werden automatisch voorzien van een kader. Gewoon de optie niet aanvinken en probleem is opgelost.

            Comment

            Working...
            X