Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HD Docking-station

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HD Docking-station

    Zou dat de moeite lonen teneinde oude schijven nog een te kunnen uitlezen vooraleer deze te dumpen?
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Re: HD Docking-station

    Prachtig ding. Heel interessant als een computer niet meer opstart en systeemherstel e.d. ook niet meer werken. Kun je de data veilig stellen.
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: HD Docking-station

      Ik heb hier iets soortgelijks maar toch anders. Het is een adapter voor allerhande HD aansluitingen (IDE, SATA...) met voeding en USB voor de PC kant. Ik heb dit al regelmatig gebruikt om losse HDs of data van gecrashte PCs te lezen/kopiëren.

      Gezien dit dockingstation alleen eSata ondersteund is het misschien iets te beperkt?
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #4
        Re: HD Docking-station

        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
        Ik heb hier iets soortgelijks maar toch anders. Het is een adapter voor allerhande HD aansluitingen (IDE, SATA...) met voeding en USB voor de PC kant. Ik heb dit al regelmatig gebruikt om losse HDs of data van gecrashte PCs te lezen/kopiëren.

        Gezien dit dockingstation alleen eSata ondersteund is het misschien iets te beperkt?
        Nog beter. Heb je een merk/type misschien?
        http://www.smuttynose.nl

        Comment


        • #5
          Re: HD Docking-station

          Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
          Nog beter. Heb je een merk/type misschien?
          Er staat op:

          Conceptronic
          All in one driver

          en achteraan USB SATA and IDE Adapter "Made in China"


          Even gezocht... Deze dus
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: HD Docking-station

            Kan je ook bij conrad vinden (zoals bijna alles in die dingen) : link.

            Dat eerste toestelletje is enkel voor SATA schijven. eSata is iets anders : nl. een andere manier van aansluiten (dus een soort USB-aansluiting) waarmee je de verbinding maakt tussen dat bakje en je PC.

            Heb thuis ook zo'n SATA-IDE convertor. Is wel een ander type, maar het werkt perfect. Niet dat ik het al veel gebruikt heb : heb de laatste redelijk redelijk geluk met de levensduur van mijn harde schijven...
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • #7
              Re: HD Docking-station

              Super makkelijk - ik heb eentje waar je twee schijven kan insteken en dan kan je een 1-1 copy maken.
              Letterlijk een kloon.
              Het toestel kan dit alleen zonder dat het aan een computer hangt.
              De schijven moeten wel identiek zijn OF de DOEL-schijf moet groter zijn dan de BRON-schijf.
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: HD Docking-station

                Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                Er staat op:

                Conceptronic
                All in one driver

                en achteraan USB SATA and IDE Adapter "Made in China"


                Even gezocht... Deze dus
                Hartelijk dank!
                http://www.smuttynose.nl

                Comment


                • #9
                  Re: HD Docking-station

                  Heb er eentje van dit merk:
                  Sharkoon’s wide product range is designed for PC users and gamers looking for user-friendliness, value for money and the performance they expect.


                  Heb ook een wisselframe van hetzelfde merk en ingebouwd in de voorzijde van de pc.
                  Zo kan ik en indien nodig, de SSD er uit halen zonder de case open te doen.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: HD Docking-station

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Heb er eentje van dit merk:
                    Sharkoon’s wide product range is designed for PC users and gamers looking for user-friendliness, value for money and the performance they expect.


                    Heb ook een wisselframe van hetzelfde merk en ingebouwd in de voorzijde van de pc.
                    Zo kan ik en indien nodig, de SSD er uit halen zonder de case open te doen.
                    Waar kan je die bestellen, Theo?
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: HD Docking-station

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Waar kan je die bestellen, Theo?
                      Bijv. hier:


                      Mijn probleem een paar jaar geleden was het woord "wisselframe"
                      Dus ik wist eerst niet naar waar ik moest zoeken
                      Die dingen zijn hier en daar te koop maar waarop of hoe moet je dan eerst zoeken he.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: HD Docking-station

                        Sorry Theo, ik had me duidelijker moeten uitdrukken, ik bedoelde dat ding van Sharkoon.

                        Vroeger had ik twee wisselframes zitten toen ik nog in Menen woonde.
                        Daar waren we met drie die dag en nacht (bij wijze van spreken) bezig waren met pc's.
                        Sata bestond toen nog niet, maar met die dingen wisselden we informatie uit. Nu zet je dat allemaal ergens in een cloud hé.
                        Maar ik heb hier nog een oude sata schijf liggen met een legale Win 8 en veel informatie op (mobo gesneuveld, was nog een oude Quad Core Duo cpu op een LGA 775, cpu en geheugen liggen hier nog ergens).
                        Vooral wil ik dat OS recupereren want ik ben bezig een nieuwe pc te maken.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: HD Docking-station

                          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Sorry Theo, ik had me duidelijker moeten uitdrukken, ik bedoelde dat ding van Sharkoon.

                          Vroeger had ik twee wisselframes zitten toen ik nog in Menen woonde.
                          Daar waren we met drie die dag en nacht (bij wijze van spreken) bezig waren met pc's.
                          Sata bestond toen nog niet, maar met die dingen wisselden we informatie uit. Nu zet je dat allemaal ergens in een cloud hé.
                          Maar ik heb hier nog een oude sata schijf liggen met een legale Win 8 en veel informatie op (mobo gesneuveld, was nog een oude Quad Core Duo cpu op een LGA 775, cpu en geheugen liggen hier nog ergens).
                          Vooral wil ik dat OS recupereren want ik ben bezig een nieuwe pc te maken.

                          Geen sorry nodig
                          Ik wist een paar jaar geleden het bestaan af van die dingen maar niet de Nederlandstalige naam.
                          En ik wist dus niet dat ik moest zoeken op wisselframe.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: HD Docking-station

                            Ik heb ook zo eentje naar USB en je kan er IDE en SATA schijven op aansluiten. Gekocht op ebay voor 10 euro of zo (voeding inbegrepen)
                            Het ideale van dergelijk apparaatje is dat je schijven die in desktops zitten er niet moet uithalen om ze bv met een portable te kunnen uitlezen. http://www.benl.ebay.be/itm/2-5-3-5-SATA-IDE-to-USB-Converter

                            Comment


                            • #15
                              Re: HD Docking-station

                              Bedankt voor de info!
                              Ik heb er mij dan uiteindelijk zo eentje besteld :http://www.conrad.be/ce/nl/product/9...splay?ref=list
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment

                              Working...
                              X