Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke resolutie heeft jou scherm?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke resolutie heeft jou scherm?

    Hallo,

    ik denk er over om een nieuw en groter scherm te kopen, 24" of 27". Ik heb nu een 19" met een resolutie van 1680 x 1050.

    De meeste 24" schermen hebben een resolutie van 1920x1080, wat weinig meer is dan mijn huidige 19".
    Vandaar dat ik graag wil weten welke resolutie jullie gebruiken bij het bewerken en beoordelen van jullie foto's.
    Nikon D7100, Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD, Nikon 35 DX AF-S 1,8G, Sigma 70mm F2.8 EX DG Macro, 18-55 kit, 55-200 kit
    Mijn fotosite: www.verschaeren.org
    Mijn website: www.computerhersteller.be

  • #2
    Re: Welke resolutie heeft jou scherm?

    De kwaliteit van het scherm en de kleurrenditie is stukken belangrijker dan de resolutie.

    Comment


    • #3
      Re: Welke resolutie heeft jou scherm?

      27", 2560x1440 met IPS panel (Dell)
      Canon 5D Mark III | Canon 16-35mm f/2.8 L I | Canon 24-70mm f/2.8 L II | Sigma 50mm f/1.4 ART | Canon 100mm f/2.8 L MACRO IS | Canon 70-200mm f/2.8 L IS II | Canon 2x Extender III | Kenko 1.4 Extender

      Comment


      • #4
        Re: Welke resolutie heeft jou scherm?

        Als je een 24" neemt, neem dan een 1920x1200. Dat is 120 pixels extra ! (=> extra in de hoogte)
        Je betaalt wel iets meer voor zo'n scherm, maar je hebt veel meer nuttige ruimte.
        Last edited by Eanx; 21 maart 2014, 10:58. Reden: Speciaal voor de eeuwige zure zeurkous regulus !!! :-)
        Nikon shooter - Samyang fan

        Comment


        • #5
          Re: Welke resolutie heeft jou scherm?

          Oorspronkelijk geplaatst door Eanx Bekijk bericht
          Als je een 24" neemt, neem dan een 1920x1200. Dat is 120 pixels extra !
          Je betaalt wel iets meer voor zo'n scherm, maar je hebt veel meer nuttige ruimte.
          Bij mij zijn dat 230400 pixels maar kom ... en wat schiet je er mee op als het beeld LLS kwaliteit is ?

          Comment


          • #6
            Re: Welke resolutie heeft jou scherm?

            24" 1920x1080 VA paneel Iiyama

            goede kleurweergave, hoog contrast en zwartwaarde, goede verticale kijkhoeken

            ook een mooi scherm voor films te kijken
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: Welke resolutie heeft jou scherm?

              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              Bij mij zijn dat 230400 pixels maar kom ... en wat schiet je er mee op als het beeld LLS kwaliteit is ?
              Zeurkous mode aangezet ?
              Iedereen (behalve jij) heeft me wel begrepen denk ik.

              De TS zijn vraag betreft schermresolutie.
              Nikon shooter - Samyang fan

              Comment


              • #8
                Re: Welke resolutie heeft jou scherm?

                Is er eigenlijk een groot verschil tussen een laptopscherm en een externe monitor? Ik weet dat velen tegen laptopschermen zijn, maar is dat verchil werkelijk zo gigantisch? Ik werk nu al een tijdje met mijn laptop van asus (met een intel i7, meer dan genoeg ram,..) welke een 15.9" full hd (dus inderdaad, 1920*1080p op een laptopje) ips lcd scherm heeft. De kwaliteit en beeldhoek van dit scherm zijn echt wel goed, net als de kleuren en dergelijke.
                Uiteraard is een 2de scherm nog extra praktisch, maar is dit ook de moeite om dit aan te schaffen vanwege de betere? kwaliteit?
                Flickr| FB-pagina: Klik |Instagram: Klik

                D7000 en D750

                Comment


                • #9
                  Re: Welke resolutie heeft jou scherm?

                  3360x2100 op m'n MBP 15".

                  Maar het zal wel gewoon 1680x1050 zijn... Geen idee waarom mijn screenshots die resolutie hebben

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke resolutie heeft jou scherm?

                    Oorspronkelijk geplaatst door brunov Bekijk bericht
                    Hallo,

                    ik denk er over om een nieuw en groter scherm te kopen, 24" of 27". Ik heb nu een 19" met een resolutie van 1680 x 1050.

                    De meeste 24" schermen hebben een resolutie van 1920x1080, wat weinig meer is dan mijn huidige 19".
                    Vandaar dat ik graag wil weten welke resolutie jullie gebruiken bij het bewerken en beoordelen van jullie foto's.
                    DEL 1905FP 19 inch met 1280 x 1024 van 2005

                    Ik wou ook eindelijk eens een nieuwe kopen, maar met al die onheilsberichten over nieuwe Dell schermen is het er weer niet van gekomen.
                    En nu wordt het mooi weer, het zal voor volgende winter zijn.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke resolutie heeft jou scherm?

                      Ik een Dell U3014 op 2560x1600. Nog geen problemen.
                      Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke resolutie heeft jou scherm?

                        1920x1200 op een Eizo Flexscan.. voor mij geen ander merk meer!

                        Comment

                        Working...
                        X