Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Internetproblemen²

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Internetproblemen²

    Ik heb dus problemen met Telenet. Zolang ik beneden zit heb ik overal bereik, maar op het eerste verdiep loop het mis.
    Het signaal is daar niet sterk genoeg. Ik dacht dat de oplossing een range extender zou zijn, dus kocht ik er gelijk een, namelijk de TL-WA901ND.
    Volledig ingesteld zoals het in het boekje staat en het signaal komt sterker door. Overal in huis had ik de volle vijf streepjes signaalsterkte op mn laptop. Ik hoopte dat mijn probleem opgelost was, maar niets bleek minder waar te zijn.

    Nu heb ik een enorm goede signaalsterkte, maar om de zoveel tijd ben ik de verbinding met internet kwijt ondank het sterke signaal. Ik ben verbonden met mijn netwerk, maar heb geen internetverbinding. Ik kijk in het boekje en het enige dat er staat is 'zet het toestel uit en dan weer aan'. Dat werkt ... voor zo'n tien minuten. Ik kan niet om de tien minuten naar beneden stappen om dat toestel eens aan en uit te zetten, en dan weer boven in mijn bureau verder te werken.
    Mijn vraag is dus of er iemand een alternatieve oplossing weet om die range extender toch naar behoren te laten werken?
    Of is dit een smerig trucje van telenet om de mensen hun producten te laten kopen?

    Ik weet het alleszins niet meer...

  • #2
    Re: Internetproblemen²

    Heb je niet een of ander applicatie om eens te kijken of er andere netwerken in je buurt zijn en op welke frequentie die werken? Als er teveel op dezelfde frequentie zitten kan je zo'n problemen hebben.

    Comment


    • #3
      Re: Internetproblemen²

      Er zijn acht andere netwerken in de buurt, maar ik zou niet weten op welke frequentie ze zitten. Ga ik even uitzoeken.

      Comment


      • #4
        Re: Internetproblemen²

        En mijn verbinding is de enige die op dat kanaal zit.

        Comment


        • #5
          Re: Internetproblemen²

          Als je boven al geen goed signaal voordien had met een pc dan zal de repeater ook geen goed signaal binnen krijgen heh.
          Je moet de repeater dus gaan plaatsen ergens waar de repeater een goede ontvangst geeft van beneden en waar hij voldoende kan uitstralen naar je verdiep boven.

          Ik ben nu zelf ook geen liefhebber van telenet maar dit is echt hun fout niet hoor.

          Alternatief kan je een olleke boren en een kabel leggen tot boven en daar dan je repeater als access point instellen voor je bovenverdiep.
          Denk dat dat nog het beste van al zal zijn.

          Comment


          • #6
            Re: Internetproblemen²

            De repeater staat beneden op een centraal punt in huis. Maar ik denk dat het alternatief dat je net gegeven hebt misschien nog het beste zal zijn.
            Dit weekend eens meten hoeveel meter kabel ik nodig ga hebben om tot boven te geraken.

            Comment

            Working...
            X