Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

RIP 100 jaar na datum nog slachtoffers.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • RIP 100 jaar na datum nog slachtoffers.

    En dat net als Ieper zich opmaakt voor de herdenking van DIT
    en de komst van vele wereldbekende lui.

    Verdikke hoe is dat mogelijk. KLIK

  • #2
    Re: RIP 100 jaar na datum nog slachtoffers.

    Ze hebben toen op heel wat plaatsen gevaarlijk materiaal gewoon onder de grond gestoken, een groot deel daarvan is nog steeds niet boven gekomen.
    Zelfs na 100 jaar blijft dat materiaal erg gevaarlijk.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: RIP 100 jaar na datum nog slachtoffers.

      Gelezen reeds.

      En in de zee ligt nog meer Bart.
      Wel onder een laag slib.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: RIP 100 jaar na datum nog slachtoffers.

        Wij hebben ooit in een ministerie gewerkt in Brussel waar deze zaken verwerkt werden. De slachtoffers van vandaag zullen "slachtoffers van de 1e WO" zijn en als dusdanig vergoed worden. Ik heb toen gehoord dat onderzocht werd of de munitie uit de eerste dan wel 2e WO was want de vergoedingen zijn van een ander niveau. Als ik mij goed herinner kan je beter op munitie uit de eerste WO stappen want de schadevergoeding is hoger.

        Men kreeg er twintig jaar terug nog een zevental nieuwe dossiers per jaar binnen.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #5
          Re: RIP 100 jaar na datum nog slachtoffers.

          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
          Wij hebben ooit in een ministerie gewerkt in Brussel waar deze zaken verwerkt werden. De slachtoffers van vandaag zullen "slachtoffers van de 1e WO" zijn en als dusdanig vergoed worden. Ik heb toen gehoord dat onderzocht werd of de munitie uit de eerste dan wel 2e WO was want de vergoedingen zijn van een ander niveau. Als ik mij goed herinner kan je beter op munitie uit de eerste WO stappen want de schadevergoeding is hoger.

          Men kreeg er twintig jaar terug nog een zevental nieuwe dossiers per jaar binnen.
          In je laatste jas zitten toch geen zakken.

          Comment


          • #6
            Re: RIP 100 jaar na datum nog slachtoffers.

            Je bent er vet mee met zo'n vergoeding.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Re: RIP 100 jaar na datum nog slachtoffers.

              In ieder geval zijn zij slachtoffers van de eerste wereldoorlog, eender wanneer zoiets gebeurd is het toch zeer erg voor die mensen en hun familie.

              Maar het moet dan nog maar lukken dat dat net nu gebeurd, nu de ganse westhoek in het teken van "De Groote oorlog" staat.

              Je bent er inderdaad vet mee Leopard, manman als ze met zo een melding aan de deur van de familie staan.

              Er zijn hier in de voorbije jaren inderdaad wat ongelukken gebeurd met oude munitie, maar meestal is dat omdat ze
              er niet kunnen afblijven, of die dingen proberen te openen enz. maar verongelukken op je werk door zoiets is erg.

              Comment


              • #8
                Re: RIP 100 jaar na datum nog slachtoffers.

                Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                Je bent er vet mee met zo'n vergoeding.
                Uiteraard, als je een ledemaat moet missen is meer vergoeding altijd handig. Het zijn niet alleen doden, he.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #9
                  Re: RIP 100 jaar na datum nog slachtoffers.

                  Death Gratuity.
                  The military "death gratuity" is a lump sum gratuitous payment made by the military
                  Een uittreksel van de US Army.

                  to eligible beneficiaries of a member who dies on Active Duty (AD), Active Duty for Training (ADT),
                  or Initial Duty Training (IDT), or full-time National Guard duty.
                  Its purpose is to help the survivors in their readjustment and to aid them in meeting immediate expenses incurred.
                  The death gratuity payment is $12,420, and is non-taxable.
                  For those whose death is as a result of hostile actions and occurred in a
                  designated combat operation or combat zone or while training for combat or performing hazardous duty, the payment is $100,000.

                  Denk aan Irak, Afghanistan.

                  Zo heb ik een jonge, zwarte vrouw gezien die bij het leger was.
                  Haar man ook een US soldier, was gesneuveld.
                  En wenen dat ze deed... begrijpelijk uiteraard.

                  Wat ze zei was iets minder.
                  Ze zei dat ze nooit gedacht had dat dit kon gebeuren.
                  En ze zei dat ze daarvoor niet had getekend...
                  Daar kwam het op neer.

                  Tja...in het US leger kan je alles verwachten he.
                  Het was een spontane, eerlijke reactie maar ja... hoe dom kan je zijn.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: RIP 100 jaar na datum nog slachtoffers.

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Gelezen reeds.

                    En in de zee ligt nog meer Bart.
                    Wel onder een laag slib.
                    Inderdaad Theo, ik denk dat we nog niet rond zijn met die historie.
                    Opruimen is blijkbaar problematischer dan afwachten.

                    Comment


                    • #11
                      Re: RIP 100 jaar na datum nog slachtoffers.

                      1,5 miljard van die dingen zijn er afgeschoten in WO één, hou je dat voor mogelijk ?

                      Comment


                      • #12
                        Re: RIP 100 jaar na datum nog slachtoffers.

                        Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                        Inderdaad Theo, ik denk dat we nog niet rond zijn met die historie.
                        Opruimen is blijkbaar problematischer dan afwachten.
                        Kan nog plezant worden aan de kust.
                        Een solleke met mosterd (gas).
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: RIP 100 jaar na datum nog slachtoffers.

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          1,5 miljard van die dingen zijn er afgeschoten in WO één, hou je dat voor mogelijk ?
                          Moeilijk te geloven.
                          1.500.000.000 / 365 dagen / 4 jaar = 1.024.397 van die dingen per dag ?
                          Als de kogels van een machinegeweer erbij gerekend worden zou het nog veel zijn.
                          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                          Comment


                          • #14
                            Re: RIP 100 jaar na datum nog slachtoffers.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                            Moeilijk te geloven.
                            1.500.000.000 / 365 dagen / 4 jaar = 1.024.397 van die dingen per dag ?
                            Als de kogels van een machinegeweer erbij gerekend worden zou het nog veel zijn.
                            Gaat wel niet alleen over België peis ik
                            Bekijk het front van WWI.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #15
                              Re: RIP 100 jaar na datum nog slachtoffers.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                              Moeilijk te geloven.
                              1.500.000.000 / 365 dagen / 4 jaar = 1.024.397 van die dingen per dag ?
                              Als de kogels van een machinegeweer erbij gerekend worden zou het nog veel zijn.
                              Dirk,
                              ALs je de beelden ziet van die gigantische bommenwerpers die ze hadden bij de Vietnam-oorlog wanneer die hun lading losten, dan vrees ik echt dat dit realiteit is.
                              Het enige waar ik me steeds op betrap is de vraag van waar hebben ze in hemelsnaam het geld gevonden om die industrie te betalen.
                              Als je de prijzen hoort die voor dit of dat wapen en munitie worden geboden, dan zak ik vaak in de grond van schaamte indien ze er dan nog eens bij beweren dat de oorlog ontstaan is ten gevolge van armoede, ...

                              Nadeel in den Westhoek is vooral het feit dat de onderlaag kleiïg is en daar blijven die dingen bewaard tot ze door omploegen, ... bovengronds komen te liggen. EN die dingen doen dan soms zaken waarvoor ze waren voor bestemd, het niet deden om welke reden ook. Ontploffen en vooral veel menselijke schade berokkenen.
                              WO1 is de eerste oorlog geweest waar het er op aan kwam om zoveel mogelijk gewonden te hebben ipv doden. Door een massaal aantal gewonden verzwak je de tegenstander omdat hij zijn slachtoffers moet verzorgen ...
                              De slachtoffers ten gevolge de chloorbommen en het mosterdgas waren een verschrikking en zijn dat nog. Verbrandde longen ... waar een enorme groep mensen moeten voor ingezet worden om die slachtoffers te helpen.
                              DIt gedrag zien we vanaf WO1 meer en meer. Kijk naar voetbal. Het is belangrijk te winnen, maar indien nodig maak je slachtoffers en liefst zo dat die een hele poos buiten spel komt.
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

                              Comment

                              Working...
                              X