Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"Zoeken" in forums hier op BD lukt me niet. wie helpt mij op weg?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • "Zoeken" in forums hier op BD lukt me niet. wie helpt mij op weg?

    Ik wil bv. in de titels van het forumdeel "aangeboden" een specifieke lens zoeken.
    Ik tik dus in het vakje de zoekterm in.
    als ik vervolgens op enter druk dan krijg ik altijd de melding dat er niks gevonden is...
    Ondanks het feit dat de zoekterm voor mijn neus in één van de topic-titels staat...
    Hoe kan dat nou???

  • #2
    Re: "Zoeken" in forums hier op BD lukt me niet. wie helpt mij op weg?

    Over welke lens zoek je info ? Ik wil wel eens proberen te helpen.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #3
      Re: "Zoeken" in forums hier op BD lukt me niet. wie helpt mij op weg?

      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
      Over welke lens zoek je info ? Ik wil wel eens proberen te helpen.
      neeneen, het gaat me eigenlijk om zoeken in 't algemeen. die lens was ten titel van voorbeeld.

      ik open het deel "aangeboden".
      ik zie op de eerste pg. bv. dit staan: "NIEUWE CANON EF 70-200mm F/4.0 L USM met 3 jaar garantie"
      juist boven de topiclijst staatrechts een hokje met "zoeken in dit forumdeel"
      ik tik als zoekitem het volgende in: "70-200" (want dat staat exact in de topic-titel,toch?)en druk vervolgens op het vergrootglaasje.
      wat verschijnt er na een korte tijd: "Sorry, er zijn geen resultaten gevonden. Probeer een andere zoekterm."

      da's dus het probleem...
      Last edited by dréten; 19 maart 2014, 17:48.

      Comment


      • #4
        Re: "Zoeken" in forums hier op BD lukt me niet. wie helpt mij op weg?

        Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
        neeneen, het gaat me eigenlijk om zoeken in 't algemeen. die lens was ten titel van voorbeeld.

        ik open het deel "aangeboden".
        ik zie op de eerste pg. bv. dit staan: "NIEUWE CANON EF 70-200mm F/4.0 L USM met 3 jaar garantie"
        juist boven de topiclijst staatrechts een hokje met "zoeken in dit forumdeel"
        ik tik als zoekitem het volgende in: "70-200" (want dat staat exact in de topic-titel,toch?)en druk vervolgens op het vergrootglaasje.
        wat verschijnt er na een korte tijd: "Sorry, er zijn geen resultaten gevonden. Probeer een andere zoekterm."

        da's dus het probleem...
        Je had dan ook mm erbij moeten typen en eraan vast bovendien.
        Misschien kun je beter via Google zoeken in BD, die zoekmachine is best slim en je kunt dan ook trucjes gebruiken zoals jokertekens, "" en ~.

        Comment


        • #5
          Re: "Zoeken" in forums hier op BD lukt me niet. wie helpt mij op weg?

          Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
          Je had dan ook mm erbij moeten typen en eraan vast bovendien.
          Misschien kun je beter via Google zoeken in BD, die zoekmachine is best slim en je kunt dan ook trucjes gebruiken zoals jokertekens, "" en ~.
          Nou...zoeken in Google, terwijl BD een eigen machientje heeft...
          Beetje raar toch?
          Werkt dat van BD dan niet zoals het zou horen?

          Comment


          • #6
            Re: "Zoeken" in forums hier op BD lukt me niet. wie helpt mij op weg?

            Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
            ik tik als zoekitem het volgende in: "70-200" (want dat staat exact in de topic-titel,toch?)en druk vervolgens op het vergrootglaasje.
            wat verschijnt er na een korte tijd: "Sorry, er zijn geen resultaten gevonden. Probeer een andere zoekterm."
            da's dus het probleem...
            Met alleen cijfers lukt het hier ook niet. Als je 'mm' aan die cijfers vast schrijft, werkt het wel.
            Zelfde probleem in 'Geavanceerd zoeken'.

            *-200mm of 70-200* geven ook resultaat.

            Andere combinaties mag je zelf proberen.
            Vriendelijke groet,

            Jos

            Comment


            • #7
              Re: "Zoeken" in forums hier op BD lukt me niet. wie helpt mij op weg?

              Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
              Met alleen cijfers lukt het hier ook niet. Als je 'mm' aan die cijfers vast schrijft, werkt het wel.
              Zelfde probleem in 'Geavanceerd zoeken'.

              *-200mm of 70-200* geven ook resultaat.

              Andere combinaties mag je zelf proberen.
              Vreemd hé!
              Je moet eens zoeken op 24-105
              noppes!

              Comment


              • #8
                Re: "Zoeken" in forums hier op BD lukt me niet. wie helpt mij op weg?

                Met google gaat dat prima. Gebruik eens als zoekterm "70-200 site:forum.belgiumdigital.com/f11/" en je vindt genoeg. De zoekmachines van forums zijn vaak nogal onhandig. Enig nadeel met google is dat de pagina's al moeten geindexeerd zijn. De laatste uren ga je vaak niet vinden.

                Comment


                • #9
                  Re: "Zoeken" in forums hier op BD lukt me niet. wie helpt mij op weg?

                  Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                  Nou...zoeken in Google, terwijl BD een eigen machientje heeft...
                  Beetje raar toch?
                  Werkt dat van BD dan niet zoals het zou horen?

                  Als je Google redelijk kunt benutten en dus bekend bent met een aantal 'searchoperators' is het een goede zoekmachine om in BD of welk ander forum (en website) te zoeken.
                  Het is maar net waar je zelf de voorkeur aan geeft, Google is ook weer niet zaligmakend.

                  Hier een pfd-file met m.i. handige info over zoeken met Google.

                  Comment


                  • #10
                    Re: "Zoeken" in forums hier op BD lukt me niet. wie helpt mij op weg?

                    Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                    ... Je moet eens zoeken op 24-105 ...
                    24-105* werkt probleemloos, maar dat is waarschijnlijk te makkelijk.
                    Vriendelijke groet,

                    Jos

                    Comment


                    • #11
                      Re: "Zoeken" in forums hier op BD lukt me niet. wie helpt mij op weg?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                      24-105* werkt probleemloos, maar dat is waarschijnlijk te makkelijk.
                      Heb je dan resultaten bij zoeken met 'alleen in titels'?

                      Welke speciale karakerters kunnen we nog meer gebruiken op BD?
                      Of is er op BD een sectie met uitleg hierover?
                      Last edited by heaucheneaudt; 19 maart 2014, 20:10.

                      Comment


                      • #12
                        Re: "Zoeken" in forums hier op BD lukt me niet. wie helpt mij op weg?

                        Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                        Nou...zoeken in Google, terwijl BD een eigen machientje heeft...
                        Beetje raar toch?
                        Werkt dat van BD dan niet zoals het zou horen?
                        Nee, voor google is zoeken de core-business, dat gaat een forum niet overtreffen.

                        Jan

                        Comment


                        • #13
                          Re: "Zoeken" in forums hier op BD lukt me niet. wie helpt mij op weg?

                          Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                          Heb je dan resultaten bij zoeken met 'alleen in titels'?
                          In "Geavanceerd zoeken" niet. Wél als ik "Zoeken in dit forum" (onder de paginanummers) gebruik op (bijvoorbeeld) de objectieven verdieping (klik!).
                          Boven elk topic heb je ook de mogelijkheid om alleen in die discussie te zoeken.

                          Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                          Welke speciale karakerters kunnen we nog meer gebruiken op BD?
                          Of is er op BD een sectie met uitleg hierover?
                          Ik gebruik alleen dat sterretje (joker), dat functioneert in veel zoekmachines.
                          Vroeger kon je hier op meerdere woorden zoeken, door ze tussen aanhalingstekens te zetten. In deze software werkt dat niet meer.
                          De helpdesk maakt mij ook niets wijzer.

                          Zoals Jan schrijft, mogen we de zoekfunctie van dit forum niet vergelijken met de grote jongens.
                          Last edited by Jos Vanhengel; 23 maart 2014, 02:48.
                          Vriendelijke groet,

                          Jos

                          Comment


                          • #14
                            Re: "Zoeken" in forums hier op BD lukt me niet. wie helpt mij op weg?

                            Ik heb voor hetzelfde probleem maanden of is het jaren geleden al eens een topic opgestart.
                            Bij mij werkt(e) er ook niks wanneer ik hier iets wil zoeken en dat is op vandaag nog altijd zo. Ik probeer het af en toe tegen beter weten in.
                            Soms stel je een vraag in een topic en dan antwoordt er iemand "misschien eens de zoekfunctie gebruiken" om aan te geven dat daar reeds topics over bestaan.
                            Dan vraag ik me af, of die dan zelfs reeds eens die functie gebruikt zou hebben.......

                            Groetjes

                            Comment


                            • #15
                              Re: "Zoeken" in forums hier op BD lukt me niet. wie helpt mij op weg?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Ik heb voor hetzelfde probleem maanden of is het jaren geleden al eens een topic opgestart.
                              Bij mij werkt(e) er ook niks wanneer ik hier iets wil zoeken en dat is op vandaag nog altijd zo. Ik probeer het af en toe tegen beter weten in.
                              Soms stel je een vraag in een topic en dan antwoordt er iemand "misschien eens de zoekfunctie gebruiken" om aan te geven dat daar reeds topics over bestaan.
                              Dan vraag ik me af, of die dan zelfs reeds eens die functie gebruikt zou hebben.......

                              Groetjes
                              misschien kunnen die eens wat info geven over hoe zij dat dus doen

                              Comment

                              Working...
                              X