Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Communiefoto's , welke instellingen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Communiefoto's , welke instellingen?

    Hallo allemaal,

    binnenkort moet ik voor vrienden de (plechtige) communiefoto's van hun zoon verzorgen.
    Ik ben maar een hobbyfotograaf en heb de beschikking over een Tamron 17-50 mm 2.8 en Sony 50mm 1.8 lens.
    Graag hadden ze foto's gewild van hun zoon bij een sportieve auto alsook bij een paard (hopelijk buiten de manege).
    Dit omdat paardrijden en ook sportieve auto's helemaal zijn ding zijn.
    We hebben al een mooie auto ter beschikking en ook een paard zal geen probleem zijn.
    Alleen zit ik wel veel te denken hoe ik dit best fotografisch aanpak.
    Heeft er misschien iemand op het forum meer ervaring met dergelijke onderwerpen?
    Ik neem mijn foto's ook meestal in diafragma voorkeuze. Misschien is dit nu ook een goed idee om de onderwerpen te laten uitkomen?
    Dank u bij voorbaat voor het lezen en de eventuele tips en info!

    Mvg,
    Tom
    Canon

  • #2
    Re: Communiefoto's , welke instellingen?

    Diafragma voorkeur is niet slecht, je kan steeds nog bijsturen met je belichtingscompensatie. Mss een goed idee om voordien al locatie s te bezoeken zodat je al een idee hebt hoe het licht er zal zijn.

    Voor inspiratie kan je ook wat voorbeeldjes zoeken op het www

    Succes

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: Communiefoto's , welke instellingen?

      Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
      Diafragma voorkeur is niet slecht, je kan steeds nog bijsturen met je belichtingscompensatie. Mss een goed idee om voordien al locatie s te bezoeken zodat je al een idee hebt hoe het licht er zal zijn.

      Voor inspiratie kan je ook wat voorbeeldjes zoeken op het www

      Succes

      Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

      Dank u voor uw reactie!
      Blij te horen dat ik in diafragma voorkeuze kan werken.
      Morgenochtend is het gepland dus mooi weer zal het zeker zijn! Misschien iets te veel zon zelfs.
      Ik zal proberen de zon achter of naast mij te hebben. Ook denk ik met diafragma f4 - 5.6 te proberen om wat onscherpte in de achtergrond te hebben.
      Ik zal werken met mijn 17-50mm f2.8 lens. Een 70-200 of zo zou beter zijn maar heb ik jammer genoeg niet. Mijn 18-250mm van Tamron ga ik ook meedoen maar is toch wat minder van kwaliteit.
      Ook heb ik al enkele voorbeelden kunnen vinden op het net en via een vriendelijke forumgenoot (hartelijk bedankt daarvoor ).
      Canon

      Comment

      Working...
      X