Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's downloaden naar pc (canon a75) !!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's downloaden naar pc (canon a75) !!!

    Hoi hoii..

    Ik had een vraagje over de Canon Powershot a75

    Deze heb ik al ongeveer een weekje in bezit. Na een aantal foto's wou ik deze wel even bekijken op m'n pc (even zien of deze wel mooi scherp zijn ect.) Maar na het instaleren van de programma wilt hij maar niet werken! Ik heb misschien wel 100x op "Camera-window" ( en "Camera-Window Set AutoLaunch" ) geklikt maar er verschijnt niks dus ik kan niet verder

    Ondertussen heb ik ook al m'n pc geformateert, maar niets helpt :'( Heeft iemand anders ook zo'n probleem? Of een oplossing hiervoor.......

    * Ik heb windows 98

  • #2
    een tip, koop u een goedkope (usb 1 of 2) memorycardlezer. Dat kost geen geld, je steekt je geheugenkaartje in zo'n kaartlezer en je pc zal die compactflashcard dan herkennen als mini hardeschijfje.
    Dan kan je zonder je camera te gebruiken gemakkelijk je foto's van CF kaartje overzetten naar je pc. (zonder camera te gebruiken wil dus ook zeggen, zonder je batterij te gebruiken !)

    Nu ik zag dat je windows 98 had, soms kan het voorvallen dat je eerst nog iets moet installeren voor usb-aansluiten te herkennen/gebruiken maar dat is maar zelden.

    om je een idee te geven wat ik bedoel


    Ps, geen verstokte reclame hoor, want daar vind ik het veel te duur, moet te vinden zijn (van een ander merk vanaf 25 euro)

    Comment


    • #3
      Hmm.. nóg meer geld uitgeven voor m'n camera :S
      Maar zelf denk ik toch dat er iets mis is met mijn USB-aansluiting/poort (ergens anders had ik gelezen dat je deze opnieuw moet installeren of activeren, vraag me niet hoe..)

      Ik heb alle stappen gevolgd volgens het verkorte handleiding, maar na het installeren van het programma werkt al gelijk het eerste stap van het openen/beginnen van de programma niet. Je moet als eerst klikken op: Canon untilities -> CameraWindow 4.6 -> CameraWindow (en als dat laatste niet werkt op: CameraWindow Set Auto-Launch)

      Er gebeurd dus weinig als ik hierop klik. (Ik zie 1/2 seconde een kleine camera icoontje rechtsonderaan verschijnen en daarna is die weer weg) En tjah, volgens mij heb ik deze programma nodig om verder te gaan.

      Misschien is het probleem nu wat duidelijker?? Sorry als ik te veel vraag, maar ik wil graag weten of m'n camera goed werkt vóórdat ik op vakantie ga.....

      Comment


      • #4
        Heb je eerst je programma geïnstalleerd en daarna pas je camera aangesloten op de usb aansluiting?

        Groetjes,
        Patrickske

        Comment


        • #5
          Kijk eens in het configuratiescherm bij systeem of er geen vraagtekens staan bij de USB poort, zo ja instructies van Ome Bill volgen.............

          Comment


          • #6
            Het is enkel bij Windows 98 SE dat de USB poorten automatisch worden geïnstalleerd. Als je nog met een eerste editie van Win98 werkt kan je op de site van Microsoft een update downloaden die ervoor zorgt dat USB wel wordt ondersteunt. De update site is voor zover ik me Win98 kan herinneren bereikbaar ergens via de start-menu knop.
            Wat ook een reden kan zijn is dat niet de correcte drivers van de chipset op je moederbord zijn geïnstalleerd, die kan je normaal ook downloaden op de site van de fabrikant van je moederbord, als je weet wie dat is tenminste, de meest courante chipsets zijn van Intel of Via, deze twee hebben alle drivers ter beschikking (www.intel.com en www.viatech.com)

            Comment


            • #7
              Het is enkel bij Windows 98 SE dat de USB poorten automatisch worden geïnstalleerd. Als je nog met een eerste editie van Win98 werkt kan je op de site van Microsoft een update downloaden die ervoor zorgt dat USB wel wordt ondersteunt. De update site is voor zover ik me Win98 kan herinneren bereikbaar ergens via de start-menu knop.
              Wat ook een reden kan zijn is dat niet de correcte drivers van de chipset op je moederbord zijn geïnstalleerd, die kan je normaal ook downloaden op de site van de fabrikant van je moederbord, als je weet wie dat is tenminste, de meest courante chipsets zijn van Intel of Via, deze twee hebben alle drivers ter beschikking (www.intel.com en www.viatech.com)

              Comment


              • #8

                Ja, ik heb eerst de software geinstalleerd en daarna pas m'n USB aangesloten..

                Ondertussen heb ik ook gekeken bij "systeem" maar daar staan geen vraagtekentjes bij m'n USB poort (die zijn dus gewoon geinstalleerd)
                Ook heb ik een windows-update gedaan (dat waren bijna allemaal beveiliging updates) maar toch heeft dat ook niets geholpen..

                Ik weet de fabrikant van m'n moederbord niet :S Het is gewoon een packerd bell computer en die dingen zijn echt slecht!!

                PS: Ik heb de gewone (eerste) versie van Windows98

                Comment


                • #9
                  Als ik me niet vergis ondersteund de eerste versie van Windows 98 geen USB poorten.
                  Canon EOS 300D
                  Canon EF-S 18-55mm 1:3,5-5,6
                  Canon 28-105mm 1:4-5,6 EF USM
                  Sigma 70-300/4-5,6 AF APO Macro Super II

                  Comment


                  • #10
                    http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;191772&Product=w98
                    http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;263218&product=w98

                    Met bovenstaande links kom je misschien iets verder, is soms wel vrij technisch.
                    Ik veronderstel dat je geen andere USB apparaten hebt die wel werken, misschien kan je eventueel een USB apparaat van iemand lenen om eens aan te sluiten, als dat wel perfect werkt moet je maar eens naar je camera laten kijken.
                    Een andere oplossing, als je vermoed dat er iets kapot is aan de USB poorten van de PC, bestaat er eventueel in een PCI USB-uitbreidingskaart in je PC te steken.

                    Comment


                    • #11
                      http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;191772&Product=w98
                      http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;263218&product=w98

                      Met bovenstaande links kom je misschien iets verder, is soms wel vrij technisch.
                      Ik veronderstel dat je geen andere USB apparaten hebt die wel werken, misschien kan je eventueel een USB apparaat van iemand lenen om eens aan te sluiten, als dat wel perfect werkt moet je maar eens naar je camera laten kijken.
                      Een andere oplossing, als je vermoed dat er iets kapot is aan de USB poorten van de PC, bestaat er eventueel in een PCI USB-uitbreidingskaart in je PC te steken.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by vision
                        Als ik me niet vergis ondersteund de eerste versie van Windows 98 geen USB poorten.
                        U vergist zich, WIN 98 heb ik 3 jaar gehad vanaf dat het uitkwam en geen problemen met USB

                        Comment


                        • #13
                          Het is pas de Windows 98 second edition die probleemloos USB ondersteunde, de eerste editie niet.
                          Er zijn wel uitzonderingen, Windows NT ondersteunt officiëel ook geen USB maar toch is Iomege bvb. er in geslaagd drivers te ontwikkelen voor enkele van zijn produkten waardoor het wel werkt.
                          Mark (300D)

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Cyrox
                            Het is pas de Windows 98 second edition die probleemloos USB ondersteunde, de eerste editie niet.
                            Er zijn wel uitzonderingen, Windows NT ondersteunt officiëel ook geen USB maar toch is Iomege bvb. er in geslaagd drivers te ontwikkelen voor enkele van zijn produkten waardoor het wel werkt.
                            U kan dit beweren,maar ik HEB WIN98 vaaf februari '98 gehad en nooit problemen met USB gehad

                            Comment


                            • #15
                              U kan dit beweren,maar ik HEB WIN98 vaaf februari '98 gehad en nooit problemen met USB gehad
                              Dan had u ongetwijfeld een zeer speciale versie, want de officiële release-datum van Windows 98 was 25 juni 1998. Er waren echter uitzonderingen, Wallmart bijvoorbeeld mocht al van 15 juni beginnen verkopen zoals u hier kan lezen.
                              Maar februari '98, hmmm...tenzij u Bill Gates heet misschien
                              Mark (300D)

                              Comment

                              Working...
                              X