Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

uitdaging : wat maak jij van deze uitdagend carnavalfiguur ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • uitdaging : wat maak jij van deze uitdagend carnavalfiguur ?

    Ik heb reeds een bewerking gemaakt. Maar ik vraag me af wat anderen hiervan zouden maken. Alles mag he ! Extreme bewerkingen ook.
    ziehier de link naar originele niet bewerkte foto.

    1.
    2.
    3. http://https://www.dropbox.com/s/6jb...g/_DSC2213.NEF

    Laatste poging via ipad

    https://www.dropbox.com/s/6jb725e908ch3fg/_DSC2213.

    Of

    Last edited by Loeky; 20 maart 2014, 08:39.

  • #2
    Re: uitdaging : wat maak jij van deze uitdagend carnavalfiguur ?

    Deze versie had ik reeds gemaakt. Ik plaats hem dan maar als een van de hopelijke vele voorbeelden.

    1.



    Hier heb ik de steun weggehaald, er een zw exemplaar van gemaakt. De wolken extra geselecteerd en heel donker gemaakt. Om het wat luguber te maken. De achtergrond vervaagd om de wolf of wat het ook is losser te maken. Nadien dacht ik mijn geliefde programmatjes te gebruiken op de Ipad snapseed en voor de effecten : (moet de naam even gaan kijken beneden op Ipad, ik vul het straks wel aan)
    met snapseed : kleureffect
    en met dat andere grondeffect.

    en oja die vrouwelijke personage bevind zich gewoonweg in de wolken. Met dat ander heb ik schijnhaar weten te plaatsen. Was denk ik zelfs niet nodig. Dat is alles.
    Last edited by Loeky; 19 maart 2014, 20:01.

    Comment


    • #3
      Re: uitdaging : wat maak jij van deze uitdagend carnavalfiguur ?

      Hoi Loeky,
      Even een vraagje : PNG, geeft net zoveel mogelijkheden als RAW of DNG ?(om te voorkomen dat het een ongelijke "strijd" wordt)
      Knap en luguber plaatje.
      Groeten,
      Johan
      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

      Vriendelijke groeten, Johan

      Comment


      • #4
        Re: uitdaging : wat maak jij van deze uitdagend carnavalfiguur ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
        Hoi Loeky,
        Even een vraagje : PNG, geeft net zoveel mogelijkheden als RAW of DNG ?(om te voorkomen dat het een ongelijke "strijd" wordt)
        Neen. Png is "gelijkwaardig" aan JPG.

        Comment


        • #5
          Re: uitdaging : wat maak jij van deze uitdagend carnavalfiguur ?

          Bedankt voor de info, spyder. Dus beperkte mogelijkheden.
          Groeten,
          Johan
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #6
            Re: uitdaging : wat maak jij van deze uitdagend carnavalfiguur ?

            Spyder, dat wist ik niet. Welk moet ik kiezen voor internet dat goed blijft ?

            Comment


            • #7
              Re: uitdaging : wat maak jij van deze uitdagend carnavalfiguur ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
              Spyder, dat wist ik niet. Welk moet ik kiezen voor internet dat goed blijft ?
              Raw of DNG als link.
              De onbewerkte raw omzetten naar jpeg, maar wel zichtbaar.
              Groeten,
              Johan
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment


              • #8
                Re: uitdaging : wat maak jij van deze uitdagend carnavalfiguur ?

                Johan ik heb helemaal bovenaan begin een nieuwe link geplaatst is deze beter ?

                Comment


                • #9
                  Re: uitdaging : wat maak jij van deze uitdagend carnavalfiguur ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
                  Johan ik heb helemaal bovenaan begin een nieuwe link geplaatst is deze beter ?
                  Het is nu een jpeg.
                  Ik ga het proberen duidelijker neer te zetten.
                  - Plaats een Raw, DNG of eventeel een tiff ALS link.
                  - Plaats bovendien je onbewerkte RAW, omgezet als JPEG, zichtbaar.
                  Groeten,
                  Johan
                  Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                  Vriendelijke groeten, Johan

                  Comment


                  • #10
                    Re: uitdaging : wat maak jij van deze uitdagend carnavalfiguur ?

                    Johan, ik heb een probleem. De raw wou Photobucket niet opladen omdat het bestand te groot was en ik had dan maar geprobeerd met Tif want ik weet dat die ook wel goed is, maar Photobucket heeft er een jpeg van gemaakt.
                    Hoe maak ik een link zoals jij ze gemaakt heb ? Mijn PS leest voor web PNG 8 of 24, GIF, WBMP.
                    als ik ze gewoon opslaat kan ik kiezen tussen : PSD, BMP, PHotoshop EPS of idem 1.0 : schijnt dat dit wel goed is en ook niets veranderd, MPO, PCX, Photoshop PDF, Photoshop Raw maar deze werd door Photobucket geweigerd omdat mijn bestand te groot was, ik trek grootste formaat, misschien formaat aanpassen en dan bewaren in Raw maar dan heb je ook niet echt oorspronkelijke uit camera. Pixar, TIFF werd door Photobucket omgezet in jpeg.

                    Ik heb Raw en Tiff geprobeerd. Tiff werd door Photobucket aanvaard maar omgezet.

                    Comment


                    • #11
                      Re: uitdaging : wat maak jij van deze uitdagend carnavalfiguur ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
                      Johan, ik heb een probleem. De raw wou Photobucket niet opladen omdat het bestand te groot was en ik had dan maar geprobeerd met Tif want ik weet dat die ook wel goed is, maar Photobucket heeft er een jpeg van gemaakt.
                      Hoe maak ik een link zoals jij ze gemaakt heb ? Mijn PS leest voor web PNG 8 of 24, GIF, WBMP.
                      als ik ze gewoon opslaat kan ik kiezen tussen : PSD, BMP, PHotoshop EPS of idem 1.0 : schijnt dat dit wel goed is en ook niets veranderd, MPO, PCX, Photoshop PDF, Photoshop Raw maar deze werd door Photobucket geweigerd omdat mijn bestand te groot was, ik trek grootste formaat, misschien formaat aanpassen en dan bewaren in Raw maar dan heb je ook niet echt oorspronkelijke uit camera. Pixar, TIFF werd door Photobucket omgezet in jpeg.

                      Ik heb Raw en Tiff geprobeerd. Tiff werd door Photobucket aanvaard maar omgezet.
                      Eén oplossing: link via Dropbox.

                      Voorbeeld: KLIK
                      Last edited by HEYLO; 19 maart 2014, 22:21.
                      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                      Comment


                      • #12
                        Re: uitdaging : wat maak jij van deze uitdagend carnavalfiguur ?

                        ik hoop dat het deze keer goed is, ik ga nu wel mijn bed opzoeken. nu moe gezocht

                        Comment


                        • #13
                          Re: uitdaging : wat maak jij van deze uitdagend carnavalfiguur ?

                          Moderator Note: Op Photobucket kun je -voor zover ik weet- geen RAW bestanden kwijt. Als het echt om een groot bestand gaat, heb je een eigen host, of zoiets als Dropbox nodig. JPG wordt bij BD verkozen boven PNG, vooral omdat een PNG geen exifwaarden ondersteunt.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: uitdaging : wat maak jij van deze uitdagend carnavalfiguur ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
                            ik hoop dat het deze keer goed is, ik ga nu wel mijn bed opzoeken. nu moe gezocht
                            De NEF/RAW file is nu wel downloadbaar, een DNG was nog beter geweest

                            'k Heb er zelf ook eens iets van gemaakt (vertrekkende van de JPG), maar een heel klein beetje vals gespeeld: het is een variante van een oefening die ik eerder maakte tijdens een online workshop. Als dat niet netjes is, laat gerust weten, dan laat ik hem wel verdwijnen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: uitdaging : wat maak jij van deze uitdagend carnavalfiguur ?

                              Oh dat is mooi, echt fijn

                              Comment

                              Working...
                              X