Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto waar pixels zichtbaar zijn

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto waar pixels zichtbaar zijn

    Beste,

    Weet er iemand hoe je in photoshop zo'n achtergrond foto kan maken (zie vb website http://www.restaurantretro.be/nl/home/home.aspx) waar je duidelijk de pixels ziet op de achtergrond foto.
    Zou het ook eens willen toepassen, alleen weet ik niet echt hoe ik zo'n resultaat kan bekomen.

    Alvast bedankt voor de hulp

  • #2
    Re: foto waar pixels zichtbaar zijn

    In Photoshop CS6 ga je naar Filter --> Filter Gallery en dan Texture --> Texturizer. Daar kan je de instellingen nog aanpassen en het lijkt dan eigenlijk op een canvas.

    Als het dat is wat je bedoelt.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: foto waar pixels zichtbaar zijn

      Beste alex

      Bedankt voor je reactie maar ik heb in photoshop CS6 geen Texture --> Texturizer in de filter gallery
      Zou het ergens anders kunnen zitten?

      Ik heb alleen artistiek, Penseelstreek, Schets, stileer structuur en vervorm staan

      Mvg

      Comment


      • #4
        Re: foto waar pixels zichtbaar zijn

        Even vertalen:
        Filter Gallerry = Filter galerij
        Texture = Structuur
        Texturizer = Structuurmaker

        Dus samen gevat; in CS6 ga je naar 'Filter' ==> 'Filtergalerij' ==> 'Structuur' en nu zie je zes miniaturen waaruit u kunt kiezen ==> klik op een van de miniaturen.
        In de tweede kolom staan onder elkaar, OK, Annuleren en Craquelure, klik op deze laatste en scrol naar beneden tot u 'Structuurmaker' ziet.
        Onder de tab 'Structuurmaker' is er een balk 'Structuur' als je erop klikt kunt u kiezen tussen vier verschillende structuren en met de schuivertjes kunt u het structuur verder aanpassen.
        Maar wat u in de foto van de link ziet zit daar niet tussen vrees ik.
        Het is precies een oude satijn kleurenfoto van vroeger, het papier had precies ook zo'n structuur.
        Misschien dat er op het internet wel een dergelijke structuur te vinden is.
        Hier (klik) meer over het gebruik van filters in Ps.
        Last edited by Red Falcon; 20 maart 2014, 01:56. Reden: gecorrigeerd.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: foto waar pixels zichtbaar zijn

          Bedankt
          Ik heb het inderdaad gevonden, maar ik geraak niet aan het voorbeeld van bovenstaande website.

          Comment


          • #6
            Re: foto waar pixels zichtbaar zijn

            Ik vermoed dat er bij de foto waar je naar verwijst, gebruik gemaakt wordt van een afbeelding van een raster en dat het niet de pixels zijn die je ziet.
            Google maar eens afbeeldingen met de zoekterm 'raster png'. Dan kom je meer gelijkaardig bewerkte foto's tegen als diegene waar je naar verwijst.
            De afbeelding van dat raster kan dan gedefiniëerd worden als patroon in Photoshop en vervolgens in een nieuwe opvullaag als patroon worden toegevoegd.
            Veel succes.

            Alain


            Edit: zoekterm veranderd in 'raster png'
            Last edited by saeco001; 20 maart 2014, 17:21.

            Comment


            • #7
              Re: foto waar pixels zichtbaar zijn

              Er bestaat ook een plugin voor Photoshop die gelijkaardige resultaten kan geven:

              http://www.andromeda.com/main/stippleart.php

              Groeten,

              Alain

              Comment


              • #8
                Re: foto waar pixels zichtbaar zijn

                Hartelijk dank voor de informatie

                Voor ik die plugin aankoop, zal ik eerst eens met een raster proberen.
                K'heb dat nog nooit gedaan in photoshop, maar denk wel dat het zal lukken.

                iemand ervaring met de plugins van Andromeda?

                Comment


                • #9
                  Re: foto waar pixels zichtbaar zijn

                  Op de pagina van de voornoemde link kan je een demo dowloaden. Zo kan je het gratis uitproberen zonder echter de bewerkingen op te slaan. De 'inverted dot' lijkt wel op hetgeen je zoekt.

                  Groeten,

                  Alain

                  Comment

                  Working...
                  X