Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke tas voor fotomateriaal + statief ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke tas voor fotomateriaal + statief ?

    Ik ben op zoek naar een goeie rugzak om mijn materiaal te dragen gedurende een wandeling door de bergen : canon eos 300d, 18-55mm, 28-135mm, 50mm, cap, batterijen, A80, MV-750i. Het belangrijkste is dat er een manier moet zijn om gemakkelijk mijn 055PROB Manfrotto statief + 488RC2 Ball head aan te hangen.
    Enige ervaring met het hangen van zo'n statief aan een tas ? Waar moet ik op letten ?
    Bedankt.
    Een fototoestel (van zwart plastiek :D)

  • #2
    Ik heb een Lowepro Dryzone 100 (waterdicht): pas mijn 10D+grip, Sigma 50-500, Canon 28-135, Canon 50mm prime en Sigma 12-24 makkelijk in. D'er zitten 3 lusjes aan waar je je statief kan aanhangen.

    Daarnaast ook een Tamrac 759, maar die is een maatje groter. Daar past al het bovenstaande in plus een 550EX flits, een Sigma 28-300 en mijn laptop+externe HD. Overigens wel erg zwaar dan.

    Er zijn zeker ook nog andere tassen van Lowepro en Tamrac die voldoen. Ik heb in beide gevallen gekozen voor een rugzak omdat je zo altijd je beide handen vrij hebt en dat voor mij de makkelijkste manier is om de last te dragen. De Lowepro Dryzone heeft als pluspunt dat hij waterdicht is. De waterdichte rits is daarenboven moeilijk open te krijgen; een beetje anti-diefstal beveiliging.


    Groeten, Kris.

    My work: VICTORIE.com

    Comment


    • #3
      Kijk eens naar de Lowerpro Trim Trekker http://www.lowepro.com/pages/series/trekking/trimtrk.htm

      Kun je zowel als heuptas als als rugtas gebruiken en heeft mogelijkheden om een statief te bevestigen (toch beetje afhankelijk van de grootte van die poot...)
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment


      • #4
        Er zijn blijkbaar verschillende modellen waar een statief aan gehangen kunnen worden. Weet iemand een winkel waar ik verscillende modellen van Lowepro/Tamrac kaan gaan zien en uitproberen (de grootste modellen, omdat de meeste winkels die ik ken alleen de kleinste in hun etalage hebben).
        Alvast bedankt.
        Een fototoestel (van zwart plastiek :D)

        Comment


        • #5
          Focilux in Gent heeft er een aantal staan, maar geen Tamrac...
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment


          • #6
            Ik ben zonet mijn splinternieuwe tas gaan ophalen. Een Lowepro Minitrekker AW, voorzien om een statief aan te bevestigen en met waterdichte cover.



            Na wat prijsvergelijkingen, nog het goedkoopste gevonden hier in het dorp (of all places!). €106! Terwijl die op een aantal Duitse en Nederlandse sites "in promotie" staat voor €125.



            Hombre

            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

            Comment

            Working...
            X