Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de nachtfotograaf

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • de nachtfotograaf

    samen op het brede strand aan de opaal kust midden in de nacht ,één en al stilte alleen het ruisen van de zee en massa's sterren boven ons ,
    zo'n momenten doen je iets als je daar staat !!!
    de foto is nog een stuk helderder dan de werkelijkheid , gelukkig stond er een halve maan om toch lichtjes wat helderheid te geven ,
    als we 20 m uit elkaar gingen zagen we elkaar niet meer ,
    en geloof me beter met 2 want zonder je het beseft wordt je ingesloten door de zee !
    miss zal de opmerking wel komen iets te donker daarom raad ik het ook aan om met een zwarte achtergrond hem te bekijken
    met stoffograaf als model







    dank voor het kijken
    Last edited by bopatje; 17 maart 2014, 20:14.

  • #2
    Re: de nachtfotograaf

    Heel speciaal en mooi. Ik zie toch nog iets van kleur achter het model.
    Als het sterrenbeeld dat ik zie de Grote Beer is is dan de foto gespiegeld of zit ik helemaal fout
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: de nachtfotograaf

      Knap gedaan. En neen, grote beer staat niet op de foto, dat ministeelpannetje dat je ziet, zijn de Pleiaden.

      Comment


      • #4
        Re: de nachtfotograaf

        apart is het zeker!
        mooi experiment!
        Creativiteit is wanhoop van de betere soort.

        http://shantiguru.1x.com

        Comment


        • #5
          Re: de nachtfotograaf

          Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
          Heel speciaal en mooi. Ik zie toch nog iets van kleur achter het model.
          Als het sterrenbeeld dat ik zie de Grote Beer is is dan de foto gespiegeld of zit ik helemaal fout
          als je midden in de nacht buiten kijkt is er toch volgens mij niet teveel kleur meer te zien maar een donkere hemel ,foto is ook niet gespiegeld en de grote beer staat er volgens mij niet op al ken ik niet zoveel van sterrenbeelden ,alleen de grote en kleine beer ken ik met de poolster hoewel het mij altijd geboeid heeft nu ken ik ook al de Pleiaden zie
          Last edited by bopatje; 17 maart 2014, 20:16.

          Comment


          • #6
            Re: de nachtfotograaf

            Moet daar zalig geweest zijn...gelukkig dat jullie met z'n tweeen waren want het kan daar idd best gevaarlijk zijn...zeker als je bijna niets meer kan zien
            Speciale maar mooie foto!
            Gr Pascale
            Eerlijkheid duurt het langst!!
            Mijn website: http://www.degrafon.be/

            Comment


            • #7
              Re: de nachtfotograaf

              Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
              nu ken ik ook al de Pleiaden zie
              Bevinden zich in het sterrenbeeld Stier en is de mooiste open sterrenhoop om waar te nemen met een telescoop. Ook wel gekend als 'het zevengesternte' of 'de juwelenkist van de winterhemel', al is dat maar ten volle te bewonderen met een telescoop (of straffe verrekijker).

              Comment


              • #8
                Re: de nachtfotograaf

                heel mooi Patrick, zo herinner ik het me
                wat was dat spannend he, een paar km strand ts kust en zee terwijl de zee elk moment terug kon opkomen, stikdonker met gelukkig wat licht van de maan.
                groeten, Kristof
                Canon EOS 5D mkII

                Comment


                • #9
                  Re: de nachtfotograaf

                  Geweldig en meer hoeft het niet te zijn aan licht hier, en op zwarte bd heel mooi.

                  Comment


                  • #10
                    Re: de nachtfotograaf

                    Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
                    Bevinden zich in het sterrenbeeld Stier en is de mooiste open sterrenhoop om waar te nemen met een telescoop. Ook wel gekend als 'het zevengesternte' of 'de juwelenkist van de winterhemel', al is dat maar ten volle te bewonderen met een telescoop (of straffe verrekijker).
                    ik denk mij daar eens verder in te verdiepen
                    dank voor het reageren

                    Comment


                    • #11
                      Re: de nachtfotograaf

                      Lekker bizarre foto! De sterren moet ik me ook maar eens weer in verdiepen nu ik in de zuivere berglucht woon. Hier zijn ze een stuk beter te zien dan in Nederland
                      Mijn website: http://dutchmountainscapes.blogspot.com/

                      Comment


                      • #12
                        Re: de nachtfotograaf

                        Oorspronkelijk geplaatst door Niels "Planetscape" Bekijk bericht
                        Lekker bizarre foto! De sterren moet ik me ook maar eens weer in verdiepen nu ik in de zuivere berglucht woon. Hier zijn ze een stuk beter te zien dan in Nederland
                        waar wacht je op! dat is een droom om in de bergen te kunnen wonen en daar aan nachtfotografie te kunnen doen
                        groeten, Kristof
                        Canon EOS 5D mkII

                        Comment

                        Working...
                        X