Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lowepro DSLR fastpack 250 vs 350 aw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lowepro DSLR fastpack 250 vs 350 aw

    Hallo,

    In mijn zoektocht naar een nieuwe praktische rugtas ben ik uitgekomen op de Lowepro DSLR fastpack. Deze tas heeft alle capaciteit die ik nodig heb.
    Camera, Lenzen, Flits, Laptop, en wat vrije ruimte.
    De vraagt blijft of ik voor de '250' of de '350' zou gaan. Zijn er mensen die ervaring hebben met beide?
    Ik ben bang dat de 250 misschien op termijn te klein gaat worden, of dat de 350 te groot en lomp gaat zijn voor vervoer (vliegtuig, kleine ruimtes, onpraktisch).
    Mensen die een 250 of 350 hebben (of beide) en hierover kunnen toelichten?

    De gebruik voor deze tas zal alledaagse gebruik (ook vakanties) zijn en volgend jaar ook als dagelijkse 'schooltas' met mijn camera dan. (fotografie richting)

    Alvast bedankt!
    Pieter
    “For me, the subject of the picture is always more important than the picture.” - Diane Arbus -- http://www.facebook.com/PieterSimons.photography

  • #2
    Re: Lowepro DSLR fastpack 250 vs 350 aw

    Welke camera en welke lenzen/hoeveel?

    Hangt denk ik vooral af van de grootte van je lenzen.
    Ikzelf heb een fastpack 100 (kleinste modelletje) en ben er best tevreden mee. Ik heb nog ruimte voor een extra lens (in totaal 1 op body en 1 apart) en daarmee heb ik genoeg.
    Gewoon kijken wat je wilt meenemen.

    Ik ben tevreden over de compactheid van m'n fastpack 100. Dit maakt het dus een ideaal rugzakje voor tijdens het wandelen.
    Je zult compromissen moeten sluiten. Of alles meenemen, of wat meer comfort.

    De meeste fotografen hebben meerdere tassen...
    Last edited by RuneDg; 18 maart 2014, 16:33.
    Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

    Comment


    • #3
      Re: Lowepro DSLR fastpack 250 vs 350 aw

      Oorspronkelijk geplaatst door RuneDg Bekijk bericht
      Welke camera en welke lenzen/hoeveel?

      Hangt denk ik vooral af van de grootte van je lenzen.
      Ikzelf heb een fastpack 100 (kleinste modelletje) en ben er best tevreden mee. Ik heb nog ruimte voor een extra lens (in totaal 1 op body en 1 apart) en daarmee heb ik genoeg.
      Gewoon kijken wat je wilt meenemen.

      Ik ben tevreden over de compactheid van m'n fastpack 100. Dit maakt het dus een ideaal rugzakje voor tijdens het wandelen.
      Je zult compromissen moeten sluiten. Of alles meenemen, of wat meer comfort.

      De meeste fotografen hebben meerdere tassen...
      Ik heb momenteel een D3000 met batterijgrip, maar deze zal vervangen worden door een d7100 of een d610 valt nog te zien. 3 Lenzen. 1 externe flitser. Wat radiotriggers en accesoires. In de toekomst zal hier eventueel nog wel een lens bijkomen, hopelijk ook een 70-200.. maar dan spreek ik nog over verre toekomst.
      Ook een 13" macbook zou erin moeten passen.
      Ik ben nooit van plan als ik super veel materiaal heb om alles mee te nemen, maar ik heb natuurlijk ook graag wat ruimte voor het geval dat.
      Ik bezit momenteel ook al een CompuPrimus van lowepro, dus hier gaat ook al redelijk wat in, maar deze is te groot en omslachtig om overal mee te nemen. (mag zelfs niet als handbaggage op de vlieger)

      Iemand een idee of er tussen de 250 en 350 een groot verschil is? Als we spreken van minimale verschillen in grote en gebruiksgemak kan ik beter voor de 350 gaan. Zijn er grote verschillen, dan zou ik het nog eens moeten bekijken.
      “For me, the subject of the picture is always more important than the picture.” - Diane Arbus -- http://www.facebook.com/PieterSimons.photography

      Comment


      • #4
        Re: Lowepro DSLR fastpack 250 vs 350 aw

        Aangezien je zegt dat je CompuPrimus groot is, zou ik voor het kleinste, compactste alternatief gaan en de 250 nemen.
        Als je dan al je spullen wilt meenemen, kan je nog steeds je grote tas meedoen.

        Mijn advies: ga eens naar een winkel en probeer ze eens uit, ik denk dat deze modellen wel in fotozaken geetaleerd staan...
        Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

        Comment


        • #5
          Re: Lowepro DSLR fastpack 250 vs 350 aw

          Oorspronkelijk geplaatst door RuneDg Bekijk bericht
          Aangezien je zegt dat je CompuPrimus groot is, zou ik voor het kleinste, compactste alternatief gaan en de 250 nemen.
          Als je dan al je spullen wilt meenemen, kan je nog steeds je grote tas meedoen.

          Mijn advies: ga eens naar een winkel en probeer ze eens uit, ik denk dat deze modellen wel in fotozaken geetaleerd staan...
          Ik ben voor de 250AW gegaan en hij is ideaal.. De 350 was wss toch iets te groot geweest! bedankt allemaal!
          “For me, the subject of the picture is always more important than the picture.” - Diane Arbus -- http://www.facebook.com/PieterSimons.photography

          Comment

          Working...
          X